Дистанційне навчання 7 клас

 Виконані завдання відправляти на вайбер 0987421801

Добрий ранок!


Контрольна робота з історії України.


Код доступу 8299873join.naurok.ua



Контрольна робота з всесвітньої історії


Код доступу 6875457join.naurok.ua

Практична робота з всесвітньої історії


Код доступу 8654227join.naurok.ua








Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу



1.Ознайомтесь з "Путівником до підручника".

2. Опрацюйте матеріал підручника с.6-9.

3. Запишіть визначення "оригінал", "переклад", види перекладів, "переспів".


















Історія України

Урок систематизації та узагальнення знань.Руські удільні князівства у складі іноземних держав у другій половині XIV – пер. пол. XVI ст. Кримське ханство 

Виконати тестові завдання за посиланням.

join.naurok.uaКод доступу 5268156

1-6 червня

Зарубіжна література

ФОТОКВЕСТ «СТОРІНКАМИ УЛЮБЛЕНИХ ТВОРІВ»

Список рекомендованої літератури.



Приємного вам читання! До зустрічі в новому навчальному році! 




 

Всесвітня історія

Узагальнення і систематизація знань. Країни Центральної та Східної Європи в 10-15ст. Середньовічний Схід

Виконати завдання за посиланнням.

Код доступу 7131761

30 травня

Контрольна робота.Сучасна література.Я і світ

Виконати тестові завдання за посиланнням.

join.naurok.uaКод доступу 6203888




27травня

ІсторіяУкраїни

Господарський розвиток українських земель , культура у другій половині 14-15ст.
 
Завдання: 
- Переглянути  презентацію до уроку ТУТ
- Опрацювати матеріал підручника (ПАРАГРАФ 24,25)
Переглянути  відео "Культура України XIV-XVI ст." ТУТ
- Виконати завдання 7 с.136.


25 травня

Всесвітня історія

Урок узагальнення і систематизації знань. Країни Центральної та Східної Європи в 10-15 ст. Середньовічний Схід.



Виконати тестові завдання за посиланнням

join.naurok.uaКод доступу 1440903

23-25 травня

Зарубіжна література

Діана Вінн Джонс (1934-2011). «Мандрівний замок Хаула». Поєднання елементів казки і детективу у творі"



Діана Вінн Джонс - британська письменниця, автор фантастичних романів для дітей і дорослих.

    

  • Біографія письменниці підручник с.256-257 або
  • Текст твору підручник с.258-265 або


Прослухати аудиокнигу "Мандрівний замок Хаула" (скорочено).


Орацюйте матеріал до теми.

«Мандрівний замок Хаула» (англ. Howl's Moving Castle) — найвідоміший фантастичний роман британської письменниці Діани Вінн Джонс, уперше опублікований 1986 року у видавництві Greenwillow Books. 1990 року вийшло продовження роману «Повітряний замок», а 2008 року роману «Будинок безлічі шляхів», які разом з «Мандрівним замком Хаула» становлять трилогію.

 

2004 року за мотивами книжки було знято однойменний анімаційний фільм Хаяо Міязакі.

 

 

Більшість часу Софі проводить у крамничці й майструє капелюшки, наділяючи їх душею. Вона, як ніхто, вміє підібрати своїм покупцям саме той капелюшок. Одного дня до крамниці заходить Відьма Пустирищ і перетворює Софі на старезну бабусю, вважаючи, що вона якось пов'язана з чарівником Хаулом. Дівчина полишає своє містечко і долею випадку потрапляє в таємничий замок чарівника Хаула, де укладає угоду з вогняним демоном Кальцифером. На шляху до звільнення від закляття Софі доведеться розгадати багато загадок та побороти численні перешкоди.

 

ПАСПОРТ ТВОРУ

 

Рік видання: 1986

Жанр твору – фантастичний роман

Тема: Вражаючі пригоди дівчинки; дивовижні відкриття у чарівному світі. Пошук шляху до повернення власного «я», боротьба зі злом на цьому шляху.

 

Ідея: Попри усі складнощі життя кохання усе одно переможе; Віддавайте усе тепло та турботу навколишньому світу. Віра людини в свої сили, впевненість у правильності дій, підтримка оточуючих дозволяють здійснити неможливе.

 

Головні герої

  • Софі Хаттер — дівчина 18 років, капелюшниця з містечка Маркет-Чиппінг, найстарша з трьох сестер, яку Відьма Пустирищ перетворила на старезну бабусю.
  • Летті — дівчина 17-ти років, рідна сестра Софі.
  • Фанні Хаттер — мачуха Софі.
  • Марта — донька Фанні, наймолодша і найкмітливіша з трьох сестер.
  • Хаул — загадковий чарівник з дивною репутацією, що живе у Мандрівному Замку.
  • Майкл — 15-річний учень і помічник Хаула, що живе з ним в Мандрівному Замку.
  • Кальцифер — вогняний демон, що живе в замку Хаула й приводить його в рух; має таємну угоду з Хаулом, яку прагне розірвати з допомогою Софі.
  • Відьма Пустирищ — зла відьма, яка перетворила Софі на стару бабцю.

Символіка твору

Капелюшки як символ чарівних перетворень та здійснення найзаповітніших бажань. Адже капелюшки, які прикрашала Софі, для власників стали справжнім скарбом. Вони допомогли їм здійснити найзаповітніші бажання. Так Джейн Фер'є знайшла своє кохання, після придбання капелюшка, який навіть їй не личив.

Дорога, якою простує Софі до замку Хаула, як символ вибору головної героїні, що повинна залишити старе життя та вирушити до нового, сповненого пригод та невідворотних змін. Тому цю коротку дорогу до замку Софі вдалося подолати з великими труднощами, їй здавалося, що вона йде цілу вічність. За законами казки саме на шляху до своєї долі її очікують випробування: вона рятує пса, що застряг у хащах, допомагає опудалу побороти прокляття Відьми ікарабкається до негостинного замку.

Опудало як символ безпорадності перед злом. Саме в опудало перетворила Відьма частини тіла принца ДжастінайчарівникаСалімана і  лише Софі змогла вдихнути в нього життя.

Двері як символ переходу,портал між світом реальності та чарівним світом.

Зірка як символ свободи та недосяжності. Адже угода Кальцифера із Хаулом розпочалася саме із падаючої зірки. Хаул вирішив випробувати власну долю та спіймати зірку, замість того, щоб дозволити їй згаснути, як і було задумано природою. Тож, пішовши попри закони природи,Хаул отримує покарання – його позбавлено серця, а згодом він перетвориться на чудовисько, подібне до Відьми Пустирищ. А прекрасна зірка стає грізним демоном.

Пустирища як символ бездушності та відсутності серця. Саме на Пустирищах проживала найвідоміша на найзловісніша Відьма, яка свого часу відала власне серце демонові, щоб стати могутнішою.

Квіткова крамниця як символ переродження та змін, нового життя героїв.

 

Головні герої змінюються, пройшовши випробування, переоцінюють свої життєві орієнтири. Софі починає вірити в себе та свої здібності, вдихати життя у неживі предмети. Хаул дбає не лише про себе, а й про оточуючих. Він більше не уникає проблем, а сміливо дивиться їм у вічі.



 Теорія літератури (записати визначення в зошит).





Опрацюйте картку - елементи казки і детективу у творі
    Автор :Оксана Кошло.


    \
    Подивитися анімаційний фільм   "Мандрівний замок Хаула"  

    20 травня

    Історія України


    Соціальна структура населення українських земель у другій половині ХІV — ХV ст.

    ДОРОГІ УЧНІ, ознайомтесь з інформацією по даній темі, зробіть короткий конспект в зошитах ( випишіть те, що виділено кольором).

    1)Опрацюйте параграф 23.



    3)Відео

    4)Тести.join.naurok.uaКод доступу 8706450



    18 -23 травня

    Зарубіжна література

    Айзек Айзімов " Фах" Розуми про майбутнє людини й людства. Образ Джорджа Плейтона. Проблема духовної реалізації людини.


    1.Опрацюйте матеріал про письменника.

    А́йзек Азі́мов (англ. Isaac Asimov2 січня 1920 — 6 квітня 1992


    — американський письменникпрофесор біохімії Бостонського університету, популяризатор науки, один з найвідоміших майстрів наукової фантастики та лауреат премії «Гросмейстер фантастики» за заслуги перед жанром (1987).

    Азімов народився 2 січня 1920 в єврейській родині в містечку Петровичі Литовсько-Білоруської РСР (нині Смоленська область Росії). У 1923 році його батьки переїхали до США, у 1928 році стали громадянами цієї країни. Між 1939 і 1948 роками Азімов здобув магістерський і докторський ступені з хімії в Колумбійському університеті. Викладав біохімію в Медичній школі при Бостонському університеті. У 1958 році покинув університет, щоб повністю присвятити себе літературній діяльності. Він автор понад 500 книжок. Помер Азімов у Нью-Йорку 6 квітня 1992 року.


    Сюжет

    Автор описує суспільство на Землі у 66 столітті, де всі діти отримують знання через нейрокомп'ютерний інтерфейс. Також Земля є постачальником спеціалістів для Зовнішніх світів.

    Найголовнішими подіями у житті дитини є:

    • День Читання — дата у вересні, коли діти 8-ми років отримують навички читання;
    • День Освіти — дата у листопаді, коли підлітки 18-ти років отримують певну Освіту із стрічки з професійними знаннями;
    • Олімпіада — відбувається у травні, коли підлітки, що отримали Освіту, змагаються за вакансії запропоновані представниками Зовнішніх світів.

    Освіта, яку отримують підлітки, вибирається в результаті аналізу їх мозку і її неможливо змінити. Звичайне навчання вже давно не застосовується, оскільки воно довготривале і не могло гарантовано забезпечити потребу у спеціалістах для численних колонізованих планет. Для підлітка після отримання Освіти, залишитись на Землі вважається професійним провалом.

    Джордж Плейтен мріяв стати програмістом, оскільки попит на них у високорозвинутих колоніях зробив цю професію престижною. Після Дня Читання він читав набагато краще за інших дітей і, щоб збільшити свої шанси на визначення придатності його мозку до цієї професії, потайки читав книги про комп'ютери. Отримання знань традиційним шляхом вважалося недоцільним заняттям, оскільки могло не збігтися з професією, до якої найкраще пристосований мозок.

    На День Освіти йому несподівано повідомили про неможливість його мозку отримати будь-яку Освіту. Його помістили у спеціальний заклад, де він проводить час у роздумах і за читанням книг.

    Через рік Джордж вирішує втекти, щоб звести рахунки із лікарем, що повідомив йому про його непридатність до професій.

    Заодно він відвідує Олімпіаду у Сан-Франциско, де бере участь у змаганнях його однокласник Тревіліян, що отримав Освіту «з кольорових металів». Тревіліян показує поганий результат, оскільки, як він повідомляє Джорджу, у його стрічці не було даних про спектрограф Бімена, а тільки про попередню модель. Тому Тревіліян приймає невигідну пропозицію, щоб не залишитись на Землі. Розсерджено він запитує Джорджа, яку той отримав Освіту і між ними спалахує бійка.

    Від полісмена Джорджа рятує незнайомий професор Ладислас Інженеску. На прохання Джорджа він влаштовує йому зустріч із високопосадовцем Новії — найпрестижнішої колонії.

    Новіанин скаржиться на вузьку спеціалізацію та високу вартість спеціалістів з Землі, але відмовляється від пропозиції Джорджа організувати навчальний процес на Новії, оскільки в колоніях немає ресурсів, які потрібно було б багато років витрачати та ще й без гарантії результату.

    Розчарований Джордж повертається до свого закладу і дізнається його справжню назву — Інститут вищої освіти. Тут збирають людей, які мають бажання та настирливість розвивати науку. Джордж був під наглядом інституту ще зі свого Дня Читання. Його втеча не була зупинена, оскільки була визнана корисною для усвідомлення ним необхідності справжнього навчання. Наприклад, під час втечі Джордж зрозумів, що Бімен, людина яка створила нову модель спектрографа, та й люди, що створили всі існуючі стрічки, не отримували власну освіту зі стрічок. Це все були люди здатні мислити оригінально.

     

    Доглядачі Джорджа в інституті були соціологами, психологами, істориками — теж людьми здатними до оригінального мислення, але вони врешті отримали Освіту за допомогою стрічок, оскільки не виявили такого бунтарського бажання отримати освіту самотужки і винаходити щось нове.

    2.Прослухайте аудіокнигу.








    3.Словник до твору.

    Фах (багатозначний термін, від нім. Fach) — спеціальність, професія, наукова дисципліна, галузь.
     Звідси походить: фахівець (синонім) — професіонал, спеціаліст.
    Фантáстика (від дав.-гр. φανταστική — мистецтво уяви, фантазія) — жанр художніх творів, в якому за допомогою додавання вигаданих, уявних елементів створюється світ, відмінний від сьогоденного, реального.
    Наукова фантастика — різновид художньої літератури, основною темою якої є дослідження й прогнозування наслідків досягнень науково-технічної думки. Сюжети таких творів зазвичай побудовано на певному науковому припущенні. Змальовуючи фантастичні картини майбутнього, письменники-фантасти, як правило, розкривають реальні проблеми сучасного суспільства. Найкращі твори наукової фантастики порушують вагомі морально-філософські питання.
    наукової фантастики порушують вагомі морально-філософські питання.

    4.Опрацюйте матеріал, зробіть консспект.

    Фах (повість)

    Фах (англ. Profession) — науково-фантастична повість Айзека Азімова, вперше опублікована у липні 1957 року в журналі Astounding Science Fiction. Увійшла до збірки «Дев'ять завтра» 1959.

     

     

    Тема: зображення моделі майбутнього суспільства, здобуття освіти та фаху.

     Ідея: утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей. Довести, що глибокі знання дає тільки самоосвіта; треба розвиватися в різних напрямках, щоб бути ерудованою людиною, правильно визначитися у своєму професійному виборі



    Герої твору

    Джордж Плейтен – головний герой твору.

    Хейлі Омейні – товариш по кімнаті.

    Ладислас Інженеску – дипломований історик.

    Тревіліян – однокласник.

    Новіанин –  співрозмовник, який вважав, що вчитися по книжкам не кращий варіант.

     

    Хейлі Омейні – психолог.

    Місце дії — Земля. В оповіданні згадується єдина конкретна географічна назва  місто Сан-Франциско. Ні назви рідного міста Джорджа, ні місця перебування в Інтернаті автор не вказує. Та й те, що усе людство розмовляє однією мовою і проживає на півтори тисячі планет, вільно переміщається не лише на Землі, а й в космічному просторі, створює відчуття всеосяжності

     

    Час подій. Описані події відбуваються в майбутньому, коли земляни почали успішно заселяти планети в усій Галактиці. Описані події  фантастичні (спосіб здобуття освіти, заселення інших планет, спілкування з інопланетянами). Автор використав наукові гіпотези про освоєння космосу, про програмування інтелекту, про необмежені можливості людини.

     Події твору відбуваються фактично трохи більше, ніж добу. Йдеться пронезвичайний день — Перше травня, день Олімпіади. Але художньо час подовжено, оскільки у власних спогадах його переживає Джордж Плейтен  від Дня Читання до дня Олімпіади. Це період формування людини, здобуття нею знань, вибору життєвого шляху.

    Мета А.Азімова: глибокі, ґрунтовні знання здатна дати тільки самоосвіта; щоб бути ерудованою людиною і правильно визначитися зі своїм професійним вибором, необхідно розвивати і вдосконалювати свої знання в різних напрямках й сферах життя.

     СИСТЕМА ОСВІТИ МАЙБУТНЬОГО

    ЗА ПОВІСТЮ АЙЗЕКА АЗІМОВА «ФАХ

    День Читання

    Проводиться щороку у вересні для дітей восьмирічного віку; «він ще не знав таємниці алфавіту»

    Мета: навчити всіх дітей восьмирічного віку читати «нас цікавила будова твого мозку» (у восьмирічному віці лікарі здійснюють вимірювання особливостей структури мозку кожної дитини, виявляючи таким чином володаря унікального мозку, здатного бути творчим, а не тільки засвоювати готову інформацію). Вміння читати отримують всі.

                                      День Освіти                                                                                                              

          Проводиться щороку в листопаді для молоді, що досягла вісімнадцяти років «Перше листопада того року, коли виповниться вісімнадцять»

     

    ▪    Мета: визначення фахової відповідності кожної молодої людини на основі медичного обстеження. Зіставлення бажань і можливостей молодої людини у виборі фаху. Останнє слово за собою залишає Система Освіти, а не сама людина Фах отримують не всі. Люди з унікальними розумовими можливостями не стають запрограмованими дипломованими спеціалістами. їх відбирають для отримання вищої освіти

          Мета Системи Освіти: надати можливість людям з високими та унікальними можливостями розвиватися, самостійно за допомогою книжок та наставників отримувати поглиблені й розширені знання, ставати творчими особистостями, що рухають розвиток науко-во-технічного прогресу

    ▪     Роль цього етапу Освіти: «А хто створює стрічки освіти? Фахівці по виробництву стрічок? А хто ж тоді складає стрічки для їхнього навчання? Фахівці ще вищої кваліфікації? А хто складає стрічки… Ти розумієш, що я хочу сказати. Десь має бути кінець. Десь мають бути чоловіки та жінки, здатні оригінально мислити» (Джордж Плейтен)

     

     

     

    МОДЕЛЬ ЦИВІЛІЗАЦІЇ МАЙБУТНЬОГО

     

    Мета поділу людства на групи: «Не можна, щоб усі оті люди вважали себе невдахами. Вони прагнуть здобути фах, і тим чи іншим шляхом здобувають його. Кожен може додати до свого ім’я слова: «дипломований такий-то чи така-то». Так чи інакше, кожен посідає своє місце в суспільстві. Це необхідність».

    Принцип існування системи: швидка підготовка за єдиними стандартами Дає змогу економити ресурси, колонізувати Всесвіт, зберігаючи єдність усіх 1500 світів.

     

    Прагматичність системи: «Ми не можемо дозволити собі загубити бодай одного з них (геніїв) або ж витрачати наші зусилля на того, хто не виправдає наших сподівань».

     

     Виконайте завдання за посиланням.


    Код доступу 9138984




    18 травня

    Всесвітня історія

    Практична робота.Підготувати індивідуальний або колективний проєкт(вікторину,квест) про культурні досягнення середньовічного Сходу,які мали вплив на формування європейського культурного простору

    2. -Опишіть одну із пам"яток культури Індії, або Китаю, або Японії.



    -Підготуй уявну екскурсію до пам'яток Китаю та Індії (на вибір).

    ту

    16 травня

    Зарубіжна література

    Контрольна робота. Світова новела

    Виконати завдання за посиланням.


    join.naurok.uaКод доступу 8448043




    11 травня

    Всесвітня історія

    Середньовічний Схід. Держава і суспільство в середньовічному Китаї. Індія в період політичної децентралізації


    Завдання:

    - Опрацювати матеріал підручника (ПАРАГРАФ 25-26).


    - Переглянути відео-урок "Середньовічний Китай" натиснути ТУТ


    - Переглянути відео-урок "Середньовічна Індія" відео ТУТ

    -Виконати тести за посиланнням.

    join.naurok.uaКод доступу 5239190

    9-11 травня

    Зарубіжна література

    Майстер японської новели Рюноске Акутагава. Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі "Павутинка". Філософський зміст твору. Підтекст. Художні образи новели (Будда, Кандата)

    Завдання:

    - Опрацювати матеріал підручника ст. 248-250
    - Скласти 10 запитань для інтерв’ю з письменником  
    - Прочитати новелу «Павутинка» (ст. 250-251)
    Опрацювати картки для аналізу новели(картки І .Петровська).






    Додатково:

    - Переглянути презентацію «Рюноске Акутагава – майстер японської новели» (автор Н.Бородіна)
    - Прослухати і переглянути ілюстровану аудіокнигу «Павутинка» Р.Акутагава


    Розгадати кроссенс «Павутинка», пояснивши, як пов’язані зображення між собою почергово та відносно центрального (письмово у зошиті)



    Виконати вправу «Печворк»: відновити послідовність подій творупронумерувавши клаптики-фрагменти (письмово у зошиті)



    На допомогу учню:







    6 травня

    Історія України

    Держава Феодоро в Криму. Утворення Кримського ханства


    Завдання:


    - Опрацювати матеріал підручника ПАРАГРАФ 22, 

    \
    - Переглянути відео-урок ТУТ.

    - Переглянути короткий відео-урок ТУТ


    - Виконати онлайн тест, відкривши посилання
    join.naurok.ua

    Код доступу 3105003
















         

    4 травня

    Всесвітня історія


    Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. Культура Османської імперії



    1. Опрацюйте нову тему уроку за матеріалом підручника  § 24
    2. Перегляньте навчальну презентацію "Утворення Османської імперії
    3. Додаткова інформація (навчальне відео 




    2-4 травня

    Зарубіжна література


    Герберт Джордж Уеллс. Новела "Чарівна крамниця". "Дива" та їх сприйняття персонажами. Точка зору дорослого і дитини в новелі. Особливості дитячого світу в творі. Роль елементів фантастики

    1. Ознайомитися із біографією письменника, опрацювати  підручник с. 241-242

    2. Більше про Г. Уеллса ви можете дізнатися із відеопрезентації ⇓

    3. Герберт Уеллс - автор великої кількості фантастичних романів.


    Герберт Уеллс - автор великої кількості романів (найвідоміші - «Машина часу», «Людина-невидимка», «Війна світів», «Перші люди на Місяці»), оповідань - загалом близько 110, а ще - наукових праць з хімії, біології, педагогіки - їх близько 500. Як бачимо, це була надзвичайно активна й багатогранна творча людина, яка вміла організовувати свій час і в усьому досягати відчутних результатів. Герберт Уеллс увійшов у літературу як автор науково-фантастичних творів на соціальні теми. Залюблений у науку, Уеллс розповідає про дивовижні пригоди, які трапляються з людьми на Землі або на інших планетах у близькому чи далекому майбутньому. Він широко використовує популярні на початку XX ст. наукові гіпотези. Деякі з них справдилися, реалізацію інших, можливо, спостерігатимуть покоління, які прийдуть після нас.

    4. Передбачення Уеллса, які здійснилися.



    5.  Читаємо новелу "Чарівна крамниця", підручник с.243-247.

    6.  За бажанням можна прослухати аудіокнигу ⇓


    7. Словникова робота. Невідомі слова.



    8.  “ЧАРІВНА КРАМНИЦЯ”.  ХАРАКТЕРИСТИКА ГЕРОЇВ.

     У  новелі  «Чарівна  крамниця»  автор  проводить  цікаву  паралель  між  світоглядом  дорослої  людини  і  дитини. Автор  переконує,  що  завжди  потрібно вірити  в  диво,  у  душі  залишатися  дитиною,  вміти  сприймати  життя  як  прекрасний  дарунок  і  чарівне свято.
       Усна бесіда:
    -Як  сприймає  крамницю  батько,  а  як  син?   
    - Чому саме Джип потягнув батька, а не навпаки? 
    Яким  чином  син  заводить  батька  у  крамницю?
    Що  підтверджувало,  що  крамниця  була  справді  незвичайною ?     
    Чи міг  зайти  у  крамницю  будь-хто?     
    Кому легше сприйняти нове життя — дітям чи дорослим? Як про це сказав автор?
    - Хто ж допоміг батькові Джипа побачити чарівні речі?

    ВИСНОВОК: дорослі надто заклопотані буденними справами, їм чарівні речі здаються звичайними  іграшками, розвагою. Оповідач міг ніколи не побачити чарівних речей, коли б не син. Маленькі діти повертають дорослих у дитинство. Прокладає стежку в дитинство - ось яке диво творить Джип для свого батька, і втого зникає страх, недовіра, адже синові "ця крамниця подобається".
    • опрацюйте таблицю
    Світ очима дитини
    Світ очима батька
    Готова сприйняти будь-яке диво; іграшки, речі оживають у її уяві; захоплено сприймає таємничі ігри, включається в них; має свої маленькі таємниці
    Реалістично дивиться на події, життєві явища, речі; не розуміє фантазій сина; ревнує, намагається привернути увагу й прив’‎язаність сина; хоче побачити диво очима дитини

    ♦ Прослідкуйте, як змінюється стан хлопчика Джипа?
    Отже,  Джип   звичайний хлопчик, тому що:   
    • Побачивши незвичайну вітрину, взяв батька за палець і потяг до неї.  
    • У нього очі розбіглися, побачивши таку кількість чарівних речей.  
    •  У звичайній крамниці він відразу поспішав до прилавку. 
    •   Джип був дуже схвильований; дивлячись на чари, щиро захоплювався.  
    •  Радіє олов’яним солдатикам, грається ними. 
    Джип – вихований хлопчик. Він довірливо і чемно звертався до продавця. А побачивши таку кількість іграшок був стриманим і не набридав благанням купити щось.
     «Хлопчик говорив дуже мало, але очі його були промовисті. Багатозначними були і його руки, що тримали біля грудей покупки.
     Джип стояв невимовно схвильований». 
    Повернувшись додому, Джип не перестає вірити в дива, і тішиться отриманим подарункам.
     «Він не був наляканий, не був розгублений; його просто страшенно тішило те, як минув день …» 
    Краса внутрішнього світу Джипа безмежна. Він не лише сам вірить у дива, а й може дарувати їх іншим.  Саме Джип є головним героєм, адже завдяки йому: крамниця перестала бути міражем, і батько побачив чари, в які давно перестав вірити.

    ♦ Прослідкуйте зміну почуттів батька.

    Батько – це дорослий, який перстав вірити в дива. Він і не думав, що в крамниці може бути стільки чарівних речей. І до всіх чарів він відноситься з недовірою. Це реаліст, який втратив спроможність бачити дива.

    9. Робота зі словником літературознавчих термінів

    ♦ Пригадайте, що таке новела, які її різновиди бувають. Доведіть, що твір «Чарівна крамниця» — новела.
    ♦ Дайте визначення поняттю фантастичний твір, визначте, що у творі Г. Уеллса реалістичне, а що — фантастичне.
      * Підказка
    Реальне
    Фантастичне
    Прогулянка батька із сином, відвідування крамниць іграшок, любов дітей до фокусів, їхня багата фантазія
    різні чудеса та перетворення в крамниці, участь дитини в цьому чарівництві

    10. Опрацюйте інформаційну картку "Композиція новели"



    11. Виконайте тестові завдання за посиланням.

    join.naurok.uaКод доступу 4256417


    29 квітня

    Історія України

    Кревська унія 1385 р. та українські території



    Опрацюйте матеріал підручника параграф 21.



    1. Запиши причини, умови та наслідки Кревської унії 1385 року



    1. 2.Виконати тестові завдання за посиланням.  

    1. join.naurok.uaКод доступу 7236018

    27 квітня

    Всесвітня історія


    Монгольське панування. Новгродська боярська республіка




    1.Опрацюйте нову тему уроку за матеріалом підручника  § 23.

    2.Уважно прочитайте пункт 1 підручника. Складіть план до пункту "Новгородська аристократично-купецька республіка" (один абзац - один пункт плану).

    3.Працюючи із другим пунктом підручника,  визначте, як утворилася Монгольска держава? Які походи та завоювання монголів були здійснені під керівництвом Темучина? Згадайте з курсу історії України, у якій битві руси вперше зустрілися із монголами?

    4. Виконайте завдання 2 із рубрики "Удосконалюємо вивчене"(письмово).

    5.Додаткова інформація! Перегляньте навчальне відео.

    6.Інтерактивна вправа   "Північно-Східна Русь". 

    7.Виконайте тести за посиланнямjoin.naurok.uaКод доступу 5683491




    25-27 квітня

    Зарубіжна література


    О.ГЕНРІ
    «ОСТАННІЙ ЛИСТОК»


    Завдання:

    - Прочитати новелу «Останній листок» (ст. 230-235)
    - Опрацювати паспорт твору та схему «Герої новели»





    - Виконати тестові завдання за змістом новели (письмово у зошиті)


    - Порівняти героїнь новели «Останній листок» за допомогою прийому «Кола Вена»


    Додатково:

    - Виконати вправу «Режисер»


    - Виконати вправу «Письменник»




    На допомогу учню:














    22 квітня

    Історія України

    Інкорпорація руських удільних князівств до складу Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, інших держав









    21 квітня

    Всесвітня історія

    Угорське королівство за Іштвана І. Ян Гус. Гуситські війни у Чехії

    1.Опрацюйте матеріал підручника параграф 22, пункти 4,5(с.137-142).

    Основні події:

    • 1000 р. - проголошення Угорської держави;

    • 1222 р. - «Золота булла» Угорського короля;

    • 1320 р. - відродження королівської влади в Польщі;

    • 1385 - Кревська унія;

    • 1415 - спалення Яна Гуса;

    • 1419–1434 рр. - гуситський рух;

    • 1526 р. - Чехія та частина Угорщині увійшли до складу Австрії.

    3. Опрацюйте додатковий матеріал.

    Велика Моравія та виникнення слов’янської писемності

    У ході боротьби з племенами аварів на землях сучасних Чехії та Моравії виникла перша держава західних слов’ян — князівство Само. Свою назву воно отримала від імені засновника — правителя Само. Із літописів відомо, що Само спочатку був франкським купцем, вів торгівлю зі слов’янами, а потім став їхнім військовим вождем. У 623 р. він об’єднав окремі племена для боротьби з аварами, а після перемоги над ними був обраний князем. Держава слов’ян — князівство Само — проіснувала 35 років і розпалася у 658 р. після смерті князя. Вона відіграла важливу роль у становленні державності слов’ян та боротьбі із загарбниками.

    У першій половині IX ст. між середнім Дунаєм і верхів’ями Лаби та Одеру на частині території сучасних Словаччини та Чехії виникає держава західних слов’ян — Велика Моравія, або Великоморавська держава. Від самого початку їй довелося боротися з франками, які намагалися підкорити землі слов’ян-язичників. Засновником Великої Моравії вважають князя Моймира (822—846 рр.). Проте у 846 р. король Людовік Німецький скинув Моймира й посадив на княжий трон його племінника Ростислава (846—870 рр.), який почав боротьбу за незалежність. У пошуках підтримки він звернувся до Візантії з проханням направити місіонерів для проповідування християнства. На той час Велика Моравія об’єднувала землі моравів, чехів, полабських слов’ян, польських племен, слов’ян Паннонії та Словаччини.

    У 863 р. в країну прибули греки із Солуні — брати Мефодій та Кирило (справжнє ім’я — Константин, ім’я «Кирило» він узяв перед постриженням у ченці). Брати здобули освіту в Константинополі, вільно володіли македонською мовою. Для поширення християнської віри вони створили слов’янський алфавіт. Оскільки слов’янської абетки не існувало, братам довелося вигадати букви слов’янського алфавіту, тому що ні грецькі, ні латинські букви не підходили (вони не передавали шиплячих). Так виникає перший слов’янський алфавіт — глаголиця. Проте букви глаголиці виявилися доволі складними, і пізніше її замінила інша абетка — кирилиця (названа на честь братів), яка була простішою. Кирилицею в наш час користуються українці, росіяни та білоруси й болгари. Слов’янською мовою брати Кирило та Мефодій переклали Біблію та богослужбові книги. Проповідь християнства братами мала великий успіх. Тисячі моравів і чехів прийняли хрещення. Почалося створення церкви, не залежної від німецького єпископа, що занепокоїло німецьке духовенство. Брати поїхали до папи римського, щоб відстояти свою діяльність. У Римі Кирило помер. Його брат домігся дозволу вести богослужіння слов’янською мовою. Проте, незважаючи на дозвіл папи, після повернення до Моравії Мефодій був ув’язнений і звільнений лише за наказом самого папи. У 885 р. Мефодій помер, і німецьке духовенство розпочало переслідування його послідовників. Деякі учні Кирила та Мефодія перебралися до Болгарії, де продовжили поширення слов’янської писемності. Із Болгарії слов’янська абетка проникла і в Київську Русь.

    Німецький король знову захопив Великоморавську державу та доручив управління двом німецьким маркграфам, що викликало спалах повстання. Великій Моравії вдалося вибороти незалежність, проте великоморавський князь Святополк визнав себе васалом німецького короля та звернувся за підтримкою до папи римського. До країни прибули представники папського престолу, учнів Кирила та Мефодія вигнали з країни, богослужіння слов’янською мовою майже припинилися.

    Після смерті князя Святополка почалася боротьба за владу між його синами. У 906 р. в ослаблену міжусобицями країну вторглися угри (мадяри) і Великоморавська держава припинила своє існування.

    3. Угорщина.

    Угорщина

    Землі між Тисою та Дунаєм у давнину заселяли слов’яни;

    кінець ІХ ст. — через Карпати вторглися кочові племена угрів (мадярів) і розгромили Велику Моравію, захопили Паннонію (нинішня Угорщина);

    угри становили загрозу для всієї Західної Європи і припинили свої набіги наприкінці Х ст.;

    близько 1000 р. — угорський князь Іштван об’єднав племена і став королем;

    в Угорщині поширилося католицтво;

    ХІ—ХII ст. — війни з Німецькою та Візантійською імперіями;

    1222 р. — «Золота булла» (привілеї та пільги феодалам);

    1241 р. — вторгнення монголів;

    угорське королівство підкорило Далмацію, Південну Хорватію;

    міста не впливали на життя держави;

    королівська влада була слабкою, головну роль відігравав сейм, який обирав короля;

    1526 р. — турецька армія розбила угро-чеське військо та окупувала Східну Угорщину;

    Західна Угорщина була захоплена Австрією.

    2. Чеське королівство. Ян Гус і гуситські війни

    Чеське королівство

    Розпад Великої Моравії;

    угри (мадяри) захопили землі словаків;

    чехія — окреме князівство;

    князь Вацлав із роду Пржемисловичів І: зміцнення єдності країни, поширення християнства, визнання залежності від Німеччини;

    столиця — місто Прага;

    1085 р. — проголошення Чехії королівством;

    друга половина ХII ст. — Чехія входить до складу Священної Римської імперії;

    ХIII ст. — посилення Чеського королівства;

    ХІV ст. — розпад Чехії, початок боротьби за королівський престол, у результаті чого чеська корона дістається німецькому імператору.

    Ян Гус

    Проповідник Віфлеємської каплиці у Празі, професор та перший ректор Празького університету;

    критикував вади духовенства — жадібність, хабарництво та ін.;

    назвав папу римського антихристом за продаж індульгенцій і церковних посад;

    його пропозиції: церква має підкоритися королю, потрібно відібрати в церкви багатства та землі, скасувати продаж індульгенцій та плату за обряди, перевести богослужіння на чеську мову;

    1415 р. — на соборі в Констанці був звинувачений у єресі та страчений.

    Причини гуситських війн і течії в гуситському русі

    Причини:

    чеські рицарі: прагнення збільшити власні багатства, незадоволення втручанням церкви в управління державою;

    городяни: прагнення здешевити обряди, скасувати десятину, участь у самоврядуванні, вигнання іноземців;

    селяни: прагнення реформувати церкву, боротьба за яке поєднувалася з антифеодальним рухом.

    Течії:

    таборити (напрямок дістав назву від укріплення на горі Табор) — радикальна група, що закликала до будівництва Царства Божого на землі; переважно належали представники бідного населення;

    чашники (символ — чаша, звідки і походить назва течії) — поміркована група, що вимагала дозволу причащатися чашею всім мирянам; представляла інтереси рицарів, заможних городян, частини ремісників.

    Перебіг гуситських війн

    1419 р. — повстання у Празі: повстанці тимчасово захопили місто, вигнання німецьких багатіїв, пограбували монастирі;

    1420 р. — заснування міста-фортеці Табор. Імператор Священної Римської імперії Сигізмунд та папа Мартін V проголосили хрестовий похід проти повстанців (загалом відбулося п’ять хрестових походів);

    серпень 1420 р. — перемога повстанців під керівництвом Яна Жижки над стотисячною імперською армією поблизу Праги на Вітковій горі;

    20-ті — початок 30-х рр. ХV ст. — походи таборитів в Угорщину, Австрію, Німеччину, до Балтійського моря;

    30 травня 1434 р. — поразка таборитів у битві під Ліпанами; завершення гуситських війн.

    Причини поразки та наслідки гуситських війн

    Причини поразки:

    відсутність єдності серед гуситів;

    домовленість чеських феодалів-католиків та поміркованих з імператором;

    краща озброєність та навченість армії хрестоносців; розорення населення війнами.

    Наслідки:

    1434 р. — Базельський собор частково задовольнив вимоги гуситів — чехи здобули право на власну церкву. Населення Чехії припинило сплачувати десятину, богослужіння почало вестися чеською мовою, церква не відновила свої празькі володіння.

    4. Запишіть у зошити.

    -IПричини гуситських війн і течії в гуситському русі.

    Причини поразки.


    5. Заповніть таблицю.

    Критерії для порівняння

    Чехія

    Угорщина

    Час виникнення

     

     

    Правителі

     

     

    Місце розташування

     

     

    Важливі події

     

     



    18  -20 квітня


    Зарубіжна література



    Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі






    По-справжньому зворушлива, одночасно сумна і щаслива історія О. Генрі «Дари волхвів» є однією з найпопулярніших і відомих серед інших його творів.

    1. Прочитайте в підручнику новелу "Дари волхвів"(с.236-240) або послухайте аудіокнигу:

    Короткий зміст новели (раптом знадобиться!)
    Джим і Делла -  одружена пара, яка змушена жити в бідності. Незважаючи на це, чоловік і дружина щиро люблять один одного і напередодні Різдва відчайдушно бажають подарувати одне одному гарні, якісні подарунки. О. Генрі показує, що в цій сім’ї є дві цінні речі це розкішне волосся Делли і дорогоцінний годинник Джима, який йому подарував батько. У Делли зібралася крихітна, жалюгідна сума -  один долар вісімдесят сім центів . На ці гроші вона точно  не зможе купити гарний подарунок чоловікові. Тому Делла вирішує продати своє густе й гарне волосся, щоб з’явилася можливість купити коханому чоловікові ланцюжок для його золотого годинника. Але коли вона підносить Джиму свій  чудовий подарунок, Делла розуміє, що її чоловік продав свій коштовний годинник, щоб купити для її чарівного волосся черепаховий гребінь. Джим теж не міг залишити улюблену дружину без подарунка, і як би йому не була дорога пам’ять про батька, він вирішує продати єдину цінність, що у нього є, для того, щоб порадувати Деллу.
     Моральні цінності головних героїв
    Подарунки, які подружжя придбало, вже не можуть бути використані ними, але як раз не це найголовніше. Важливо зрозуміти, чому так вийшло, адже обидва герої хотіли зробити все можливе для того, щоб коханий або кохана були щасливі. І саме таким сюжетом О. Генрі розкриває справжню цінність любові, а точніше її безцінність і чистоту. Адже справа не в тому, які подарунки Джим і Делла вибрали, важливо те, що вони зробили, щоб порадувати один одного. І їх жертви та взаємна відданість не має грошової або якої-небудь іншої ціни. Справжня любов -  їх найкращий подарунок, і крім неї, їм нічого не потрібно. Адже один для одного вони не побоялися продати останнє, що у них було. 
    Найдивовижніше, що О. Генрі вдається розкрити таку багатогранну і досить складну тему простим, невеликим  твором, причому наповненим гумором і приголомшливим оптимізмом. Його головні герої  - люди, які ніколи не сумують, і незважаючи на те, що вони, здавалося б, багато чого втратили, вони не впадають у відчай навпаки, радіють прийдешньому святу.


     Джим і Делла насправді найціннішого не втрачали, адже справжнісіньке і важливе, що у них є - це їх безцінна любов один до одного. Любов і вірність, які ніколи не зрівняються з красивим ланцюжком  для годинника і черепаховим гребенем для волосся..
    Чому так називається оповідання?


    Довідка для зацікавлених!
    Назва новели досить символічна волхви були відомі тим, що побачивши на небі східну зірку, вирушили з подарунками до щойно народженому Ісусу Христу. З тих пір напередодні Різдва люди дарують один одному подарунки.

    Побачивши Ісуса, волхви передали дари та низько вклонились у радісному вітанні.
        То були звичайні подарунки царю — миро звичайно використовувалось як олія для помазання, ладан як ароматична речовина, а золото як цінність.

        Дари були пророчими — золото як символ царства на землі, ладан як символ богослужіння та миро (myrrh) (бальзамуюча олія) як символ смерті. Іноді дають загальніші значення дарів: золото — символ чеснот, ладан — символ молитви та миро — символ страждання.
    У монастирі св. Павла на Афоні зберігається з XV століття золота скриня, у якій, можливо, знаходяться Дари Волхвів.

    Афо́н, Афонська гора (грец. у перекладі Свята Гора), повна назва Автономна Чернеча Держава Святої Гори Афон — автономна монастирська держава в Греції, на східному виступі Халкідонського півострова — Айон-Орос — в Егейському морі, найвища точка рельєфу якої — гора Афон висотою 1 935 м над рівнем моря.
    Відвідувати Святу гору дозволяється, відповідно до уставу монастирської держави (тіпікон), тільки чоловікам. Жінкам заборонено навіть наближатись до узбережжя. Від відвідувачів, громадян Греції.
    Розгляньте!

    Отже, підсумуємо, біблійні мотиви у творі:

    О. Генрі «Дари волхвів» 
    «Дари волхвів» – це історія про подарунки, які зробили один одному закохані на свято, але якщо придивитися, ця історія про куди більш значущі, безцінні речі.
    Новела «Дари волхвів» присвячена чистій любові, яка здатна на  самопожертву. 

    3. Поміркуйте!

    • Чому герої зробили один одному  подарунки на останні кошти, віддавши найдорожче? 
    Тут підказка! Роздивись!



































    Про що вони не говорять, а добре розуміють? 



    Отже, підсумуємо, що сьогодні вивчили, переглядаючи відео:



    4. Виконайте вправу в зошиті!






    5. Виконайте вправу в зошиті!



    6. Перегляньте фільми за мотивами новели "Дари волхвів". Який вам найбільше сподобався?










    Отже, в зошиті повинно бути:

    1. Тема уроку.


    2. Таблиця . Дайте відповідь на питання:"Як, на вашу думку, виправдана чи марна була жертва героїв?" 
    3. Виправлені помилки у вправі "Лови помилку".













    Історія України

    15 квітня

    Урок узагальнення і систематизації знань. Галицько-Волинська держава


    Виконайте тестові завдання за посиланнням.



    join.naurok.uaКод доступу 8879260






















    Всесвітня історія

    13 квітня

    Чернечі лицарські ордени та християнізація Східної Європи.Велике князівство Литовське за правління Ольгерда.Польське королівство за Казимира 3


    1.Опрацюйте матеріал, зробіть конспект(зверніть увагу на чернечі лицарські ордени).






    1.     Християнська церква в ранньому Середньовіччі.
    Християнізація Європи
    Утвердившись ще в  313  році як державна релігія Римської імперії, християнство пережило її загибель та перетворилося на фундамент середньовічної європейської цивілізації. Адже  християнство об’єднувало ворогуючі між собою держави на території Європи під час Великого переселення народів. І в усіх державах богослужіння проводилося на єдиній церковній мові - латині. Саме завдяки латині  почала формуватися нова середньовічна культура. У лиху годину безперервних варварських нашесть лише церква, одна з усієї античної спадщини, не тільки зберегла, а й укріпила своє становище. Підтримка з боку держави сприяла зміцненню її економічної могутності. Церква мала великі земельні володіння, духовенство звільнялося від військової служби , податків і мита.
    У середньовічній Європі християнство переважно насаджувалося державною владою. Спроби масового хрещення людей нерідко викликали більший чи менший супротив населення, яке продовжувало таємно вірити своїм богам. Протест міг набувати доволі гострих, навіть трагічних форм.  
    Більше десяти століть християнство поширювалося Європою. Так, наприкінці IVст. – імператори Константин І і Феодосій І навернули до християнства Римську імперію; наприкінці V ст. – до християнства приєдналися франки, вестготи, племена Піренейського півострова, лангобарди, частина саксів і англів; у 988 р. – Володимир Великий охрестив Київську Русь; останніми ж у Європі у ХІІ - ХІV ст. християнство почали сповідувати полабські слов`яни, прусси і литовці. Християнізація істотно обновила життя в Європі. Вона сприяла об’єднанню народів (робила їх одновірцями), розвитку феодальних відносин та культури, а під час хрестових походів розпочала процес колонізації інших територій та країн.

    2Чернечі та духовно-рицарські ордени.

    На території Центральної та Західної Європи поширився католицизм. Церковні обряди в католицькій та православній церкві виконувало духовенство. Воно поділялося на біле та чорне. До білого духовенства належали священики, що відправляли богослужіння та жили в миру, серед людей. Чорне духовенство становили ченці - священики, що усамітнювалися від світського життя в монастирях. Церква, як і суспільство, мала свою ієрархію, передбачаючи підпорядкування нижчих священиків вищим.                                                                                                                                                                                                                                     
    Важливу роль у зміцненні католицької церковної організації відігравало чернецтво. 
    Батьком західного чернецтва в VI ст. став Бенедикт Нурсійський. Поступово утворилося багато монастирів, що керувалися статутом св. Бенедикта Нурсійського. Статут включав три обітниці: постійне проживання в монастирі, послух і стриманість.
    Для об'єднання цих монастирів в 530 р. виник орден бенедиктинців.                                                                                                  
    Засновником ордену францисканців був Франциск Ассизький (1182-1226). Він народився в місті Ассизів багатій купецькій родині. Спочатку юнак зайнявся торгівлею, але після полону й тяжкої хвороби присвятив себе релігії. Роздавши свое майно бідним, Франциск Ассизький проповідував серед знедолених і хворих. Він навчав любити не тільки людей, але й тварин, дерева, квіти, сонячне світло, вогонь і воду, вбачаючи в усьому Бога. Поступово навколо нього зібралася громада послідовників, які називали себе міноритами, тобто «меншими братами». За підтримки папства громада міноритів із часом утворила чернечий орден францисканців. Його правила передбачали дотримання ідеалів бідності, аскетизму, смирення та послуху.
    Домініканський орден виник у 1216 р. Його засновником був іспанський монах Домінік де Гусман (1170-1221), піднесений згодом до лику святих. Однак назва ордену походить від латинського вислову domini canes - пси Господні. Емблемою домініканського ордену був собака, який тримав у зубах смолоскип. Орден очолював генерал-магістр, а монахи вдягали чорний плащ із капюшоном. Особливу увагу домініканці приділяли просвітницькій діяльності, а також активно вивчали Святе Письмо. Вони стали надійною опорою пап у боротьбі  з їхніми політичними противникам
    и.                                                                    
    Прагнучи до вдосконалення життя монахи присвячували його служінню Богу, цілком віддаючись молитві та покаянню. Ченці вели стриманий спосіб життя, приймаючи обітницю бідності, покори і безшлюбності (целібату), допомагали ближнім, виконуючи діла милосердя. В Х - ХV ст, щоб відокремиться від старих чернечих об'єднань, які стали вмістилищем людських пороків, виникли нові чернечі об'єднання, так звані ордени. Спочатку їх основною метою був догляд за хворими та пораненими паломниками і хрестоносцями, їх духовна підтримка і захист від збройних нападів. Пізніше (завдяки хрестовим походам) з'явилася нова форма організації орденів - духовно-рицарські ордени, члени яких намагалися суміщати рицарський і чернечий спосіб життя.                         
    Ченці-жебраки вдихнули нове життя в католицьку церкву. Завдяки своїй активній діяльності вони схилили на свій бік значну частину людей, які втратили віру в офіційну церкву. Без них інквізиції навряд чи б вдалося винищити єретиків. 
    заповнити таблицю.

    Заповнити таблицю.

    Духовно-рицарський орден
    Рік
    заснування
    Країна
    Мета діяльності




    2.Опрацюйте матеріал підручника параграф22(1-3 пункти с.134-137). 



    Додаткова інформація


    Початок Литовської доби

    В пер. чверті ХІІІ ст. князь Рінгольд об’єднав декілька литовських племен. Син Рінгольда Міндовґ створення Великого князівства Литовського. Столиця Новогрудок (Новгородок).
    Цікаві факти
    Назва «Литва», на думку деяких учених, походить від слов’янського слова «лити». Спочатку слово «литва» могло позначати злиття трьох річок, тим паче, що на території сучасної Литви в річку Німан упадають річки Вілія, Ганча, Меречанка та інші. Сучасні литовські вчені пов’язують назву своєї країни з межайтським (межайти — одне з литовських племен) словом «летува», що означає «свобода», «вільний край».
    На середину ХІІІ ст. Міндовґ підкорив своїй владі землі Чорної Русі (Гродно, Слонів та ін.) і частину Білої, а також примусив визнати свою владу Полоцьких, Вітебських і Мінських князів. У 1242 і 1249 рр. Міндовґ завдав поразок монголам, що підняло й скріпило його авторитет. Важливим кроком князя стало його хрещення у 1246 р. за православним обрядом. На цей крок князя підштовхнуло те, що основу економічної і воєнної могутності князівства складали колишні руські князівства (білоруські землі).
    У 1248—1249 рр. Міндовґ об’єднав всі землі Литви. Опір Данила Галицького. Війна. Міндовґ, по допомогу до німецьких хрестоносців. (хрещенням Міндовґа за католицьким обрядом у 1253 р і коронований) Літопис «хрещення його було фальшиве... Він приносив жертви своїм богам, спалював тіла померлих і відкрито справляв свої язичницькі обряди».
    Ґедимін (1316—1341 рр.) приєднав білоруські землі, а також захопив частину північноукраїнських. Столиця - Вільно. Подальше просування Литви на південь стримувалося Галицько-Волинською державою. Волинь - Любарт.
    Ольґерд (1345—1377 рр.) син Ґедиміна. Кін. 1361 — поч. 1362 р. оволодів Києвом, потім Чернігово-Сіверщиною й більшою частиною Переяславщини. У походах Ольґерду активно допомагала місцева знать, яка радше воліла бачити над собою литовську зверхність, ніж монгольську.
    1362 р. р. Сині Води Ольґерд остаточно витіснив ординців із Поділля.
    По відношенню до українських земель користувався принципом: «Ми старовини не рухаємо і новини не вводимо».



    13 квітня

    Зарубіжна література

    Новела як літературний жанр, її характерні ознаки. О. Генрі (18621910) – майстер новели

    Доброго дня!Чи задумувалися ви, чому в українців та більшості інших народів утвердилася
    саме ця форма привітання… Очевидно, наші мудрі предки в такий спосіб намагалися забезпечити собі та іншим людям добро як найбільшу життєву цінність. Кажуть, що думки та слова матеріалізуються, тож ще раз побажаймо
    один одному доброго дня, взаєморозуміння та взаємопідтримки на уроці, можливості відчути плече друга, його любов , доброту та допомогу. Адже ми починаємо вивчення великої теми «Краса чистих людських взаємин», і саме про ці одвічні людські цінності будемо вести мову.           



    1. Опрацювати за підручником с.228-230.

    2.  Виписати до зошита поняття «новела»,ознаки новели,види новел.

    На допомогу учню:





















    Контрольна робота. Літературний детектив


    Виконати завдання за посиланням


    join.naurok.uaКод доступу 1083192












    8 квітня

    Історія України

    Культура Галицько-­Волинської держави у другій половині ХІ—ХІІІ ст.

    1. Переглянути відео: ТУТ

    2. Підручник: параграф 19.

    3. Виконати завдання 9 с. 106(письмово).

    4.Підготуватись до контрольної роботи,повторити параграфи 15-18.









    6 квітня

    Всесвітня історія

    Узагальнення знань з теми "Матеріальний і духовний світ європейського середньовіччя"

    Виконайте завдання за посиланням.


    join.naurok.uaКод доступу 7204172



















































    4-6 квітня

    Позакласне читання .  Артур Конан Дойл. "Пістрява стрічка"


    1. Опрацюйте матеріал підручника про письменника с.202-204.

    2.Прочитайте рубрику "Літературна кухня".(Письмово завдання2.)

    3.Прочитайте оповідання "Пістрява стрічка"с.205-215.


    4.Літературознавчий коментар

     

    1. Дедукція – (від лат. decuco  відводжу, виводжу) – метод дослідження, за яким окреме (деталь, факт) пізнається на основі знання загального (кінцевого) результату
    2. Дедуктивний метод - спосіб дослідження, заснований на дедукції. (започаткував Е.По)
    3. Детектив – (англ.  detective – агент розшуку, від лат.detectio  розкриття) різновид пригодницької літератури; твір, в якому розкривається певна таємниця, пов'язана із злочином

    5.Додатковий матеріал.


    Тема «Пістрява стрічка» – розслідування злочинних дій лікаря Ройлотта проти його пасербиць Джулії та Хелін Стоунер.

     

    Ідея «Пістрява стрічка» – кожен злочин карається, а жадібність до добра не доводить. Хитромудрий і жорстокий доктор Ройлотт винайшов бездоганний план вбивства, щоб заволодіти спадщиною дівчат. Але, завдяки проникливості Шерлока Холмса, підступи лиходія проти нього ж і обернулися. Болотяна гадюка, яку він обрав знаряддям вбивства, вжалила не чергову жертву, а господаря, убивши його на місці.

    Хелін Стоунер – молода леді, вдягнена в усе чорне, не більше 30 років; змарніла, аж сіра; неспокійні очі злякано бігають. Портрет героїні: «Змарніла, аж сіра, неспокійні очі злякано бігають, немов у зацькованої тваринки. Риси обличчя, фігура — усе засвідчувало, що їй не більше тридцяти років, але у волоссі вже з’явилася передчасна сивина, і виглядала вона стомленою і виснаженою». Видно, що героїня пережила якусь страшну подію, що так вплинула на неї.

    Грімсбі Ройлотт – закінчив університет, лікар, з ним сталися дивні зміни, його нестриманість межує з безумством, зовні схожий на якогось старого хижого птаха Шерлок Холмс – Працював з любові до мистецтва, а не заради грошей; робив швидкі ьумовивводи, все лоргчно обґрунтовував; брався лише за надзвичайні , фантастичні справи

    Джулія Стоунер – Заручилася із відставним флотським майором, їй виповнилося 30 років; пронизливий переляканий жіночий крик; пополотніле від жаху обличчя; «стрічка»

    Джеймс Устон – Лікар, неодружений, ніколи не зраджував своїх звичок

    РОБОТА НАД ЗМІСТОМ

     

    Експозиція. З нотаток Ватсона

    ·         Холмса, доктор Ватсон не може назвати бодай однієї банальної, тобто неоригінальної? ( Холмс ніколи не брався за розслідування, якщо справа не обіцяла чогось надзвичайного, навіть фантастичного).Чому, вивчаючи справи Шерлока

     

     

    ·          Про яку подію вирішив розповісти Ватсон?(Випадок, пов'язаний із добре відомою у графстві Суррей родиною Ройлоттів із Стоук-Морана).

     

    .     Зав′язка. Прихід Хелін Стоунер

    •   Коли відбуваються події, описані в творі? (На початку квітня 1883 року).
    •      Чому, побачивши гостю, Холмс  запропонував їй сісти поближче до вогню? (Він помітив, що вона тремтить).
    •         Від чого так тремтіла молода жінка? ( Від жаху).

    Робота над портретом  Хелін Стоунер. 

    -    Молода леді, вдягнена в усе чорне, не більше 30 років.

    -    Змарніла, аж сіра.

    -    Виснажена, стомлена.

    -    Неспокійні очі бігають немов у зацькованої тваринки.

    -    У волоссі вже з’явилась передчасна

    сивина.

    ·         Особливості дедуктивного методу. Складіть аналітичний ланцюжок.

        - Яких висновків дійшов Холмс, дивлячись на ранкову відвідувачку? 

    Тремрить : запросив сісти до каміна.

    Приїхала поїздом сьогодні вранці: За лівою    рукавичкою помітив квиток на зворотну

    дорогу.
     Їхала  путівцем  на бідарці:
     Лівий рукав жакетки заляпано грязюкою.

     

     

     

    ·У якій справі приїхала Хелін  Стоунер? ( У справі збереження власного життя).

    · Хто дав їй адресу Шерлока  Холмса? (Місіс Фарінтош, якій Холмс допоміг у випадку з опаловою тіарою).

    ·

     

           Чому вона зараз не має можливості належно винагородити детектива за його послугу?(Зараз дівчина не має коштів, але через місяць-два вона вийде

     

     заміж і буде мати право розпоряджатися своїми прибутками).

    · Що є справжньою винагородою для Холмса? (Його робота і є для нього винагородою).

    · Що розповіла  Хелін  про свого вітчима?

     

    Складання досьє на героя твору 

    -        Останній представник  старовинного  саксонського роду  Ройлоттів зі

    Стоук-Морана, що в графстві Суррей.

    -        Закінчив університет, одержав  диплом лікаря, поїхав  до  Калькутти.

    -       Завдяки своїй професійній майстерності  здобув широку практику.

    -       Убив свого дворецького-тубільця,  за що відсидів у  в’язниці.

    -       В Індії одружився з  місіс Стоунер,  багатою молодою вдовою, яка мала двох дівчаток-близняток .

    -       Після  смерті  дружини  оселився разом  з дітьми в родинному будинку в Стоук-Морані.

    -       Жив самотньо, сварився з сусідами, зробився пострахом для всієї округи.

    -       Має страшенну силу, і коли він розгнівається, то не володіє собою.

    -       Немає ніяких друзів, крім мандрівних циган.

     

    -       Має пристрасть до індійських тварин,  у нього по садибі вільно розгулюють гепард і бабуїн, яких  усі бояться так само, як і їхнього хазяїна. 

     

     

    -      Що вам відомо про Джулію Стоунер, сестру Хелін? (У віці 30 років заручилася з відставним флотським майором. Вітчим не заперечував проти цього шлюбу. Але за два тижні до весілля Джулія померла при загадкових обставинах).

    -      Чому Джулія  прийшла до сестри тієї фатальної ночі? (Їй завадив запах міцних     індійських сигар).      

     

     -    Що її турбувало останнім часом ?(Приблизно годині о третій ночі, вона чула тихе виразне посвистування).

    -    Що почула Хелін, коли вона прибігла  на пронизливий крик своєї сестри?(Коли вона відчиняла двері, то їй здалося, ніби почула тихий посвист, саме такий, як розповідала сестра, але за мить він змінився якимось брязкітливим звуком, неначе на підлогу впало щось металеве).

    -      Опишіть, в якому стані була Джулія.(« I от при світлі лампи, яка горіла в коридорі, я побачила за порогом свою сестру з пополотнілим від жаху обличчям — вона простягала руки, неначе шукаючи допомоги, й хиталася, мов п'яна. Кинувшись до неї, я обхопила її руками, але в цю мить ноги їй підігнулися, і вона впала додолу. Її руки й ноги аж виламувало в страшних судорогах, усю її корчило від нестерпного болю»).

    -      Якими були її останні слова ?(«Боже мій, Хелін!.. Це — стрічка!.. Пістрява стрічка!»).

        Напередодні  яких змін у своєму житті була Хелін? (Вона мала вийти заміж).

    -       Як вітчим поставився до її одруження? (Він не заперечував).

    -       Чому дівчина повинна була перебратися в кімнату своєї сестри? (Вітчим пояснив це необхідністю зробити ремонт в кімнаті).

    -           Що змусило Хелін   першим потягом виїхати до Лондона? (Спала в кімнаті сестри, почула вночі посвистування).

    -           Як поводився Холмс під час зустрічі з Грімсбі  Ройлоттом? (Старався не звертати уваги на його погрози, змінити тон розмови).

    -            Що в цій історії зацікавило детектива і змусило негайно взятися  за  справу? (Поведінка вітчима, посвистування в кімнаті дівчини, заповіт дружини Ройлотта).

     

     

    3.Розвиток дії.    Приїзд Шерлока Холмса і доктора Ватсона в маєток Ройлотта.

     

    -             Кого міг підозрювати Холмс у скоєні злочину? (Циган, вітчима)

    -       Чому він не відкидав версію того, що вбивцею міг бути вітчим? (Він ознайомився з заповітом матері Хелін)

    -       З якою метою він приїздить в маєток Грімсбі Ройлота? (Знайти докази своїй версії і допомогти Хелін, розплутавши цю справу).

    -       Чи знав він, що ця поїздканебезпечна? (Так, наказав Ватсону взяти пістолет).

     

    -      Чому, оглянувши помешкання, Холмс вирішив, що цигани не мають відношення до вбивства? (В кімнату неможливо було проникнути ні з коридора, ні знадвору).

    -       Що привернуло увагу детектива під час огляду кімнат  Джулії та вітчима?

     

     

     

    ·         Прикручене  до підлоги ліжко.

    ·         Шнур від дзвінка, який не працює.

    ·         Вентиляція виведена не на вулицю, а до сусідньої кімнати.

    ·         Блюдце із молоком,  хоча в будинку немає кішки.

    ·         Батіжок, складений удвоє і зав’язаний петлею.

     

    4.Кульмінація. Поява змії. Загибель Ройлотта    Чи знав Шерлок  Холмс, де відбудеться напад ? Так, він знав, що напад відбудеться в кімнаті Джулії, над ліжком, яке прикручене до підлоги).

     

    -      Чи догадувався він, як саме буде скоєно вбивство? ( Він про все здогадався тому  приготував лозину та наказав Ватсонові стріляти, якщо той відчує небезпеку).

     

     

    -      Які висновки щодо злочину були зроблені поліцією? (Поліція зробила висновок, що смерть сталася в результаті нещасного випадку).

     

    5. Розв′язка. Деталі справи, пояснені Холмсом.
      

    1.   Створення ланцюжка «Деталі справи».Шнур – змія – Індія – посвистування – молоко -сейф.  

          Проблемне запитання

    -      Що найбільше вразило Шерлока Холмса у цій справі?

     “Боже мій, скільки зла в цьому світі, і найгірше, коли злочини чинить розумна людина!”

    “Коли на криву стежку стає лікар, він — найбільший злочинець”.

     

     


    В оповіданні «Пістрява стрічка» лікар Райлотт отримує справедливе покарання. Він гине від тієї «зброї», яку вигадав сам. Тут ніби спрацював  закон справедливості або бумеранга – один з найважливіших законів Всесвіту. Як підтверджує історія, він існував ще в стародавні часи. Цей закон міг мати різне трактування, але сенс був завжди один, а саме: все повертається. Все, що ми робимо, погане або хороше, нам обов’язково повернеться. Проходить деякий час і людина опиняється в аналогічній ситуації, але вже в ролі жертви. Що і трапилось із героєм твору Артура Конан Дойля «Пістрява стрічка».

    Злочинiв так багато... Злочинцi за yciчаси були жорстокими та безжальними. Горя, зради i нахабства чимало у життi. А у детективах пiдлiсть вiдступає перед чеснiстю та поряднiстю, добро перемагає зло, а той, хто порушує закон, повинен за це розплатитися. Отже, погодьтеся, це зовсiм не другорядний жанр, він дapyє нам, читачам, не тiльки rocтpi переживання, а й вipy, що i у маленької людини є шанс вижити, є захисник: приватний детектив, в порядностi якого можна бути впевненим.



     

          ПЕРЕВІР СЕБЕ

     

     

     

     

    1.   Літературний твір, у якому розкривається певна таємниця, пов’язана зі злочином - це… 
    2.       Родоначальник детективного жанру - …
    3.  Артур Конан Дойл народився
    4. Артур Конан Дойл за фахом був...
    5.  Шерлок Холмс вперше з’явився у творпiд назвою...
    6.  Кiлькiсть оповiдань про Шерлока Холмса - … 
    7.   В основi розкриття злочинiв Шерлоком Холмсом лежить метод
    8. Помічник і літописець Шерлока Холмса - … 
    9. Шерлок Холмс і доктор Ватсон проживали на …

    Виконайте завдання за посиланням.


    join.naurok.uaКод доступу 4993331










    Історія України

    1 квітня

    Галицько-Волинська держава за наступників Данила Романовича

    Запам*ятайте дати с.101.

    Виконайте тести за посиланням

    join.naurok.uaКод доступу 3509330




    Всесвітня історія

    30 березня

    Тема: Архітектура і мистецтво. Раннє Відродження. Гуманізм

    Завдання: Опрацювати параграфи 20,21.

    Записати у зошит визначення Основні поняття і терміни: остготське відродження, каролінзьке відродження,  Відродження, гуманізм,  , романтичний стиль, готичний стиль.

    Виконати завдання із рубрики "Удосконалюємо вміння"(письмово).



    28. 03-30.03


    Зарубіжна література











    Е.А. По "Золотий жук". Особливості композиційної будови твору - "розповідь у розповіді". Образи Леграна, Джупітера, оповідвча.


    Едгар Аллан По в повісті «Золотий жук» використав цікавий і оригінальний елемент композиції «розповідь в розповіді». Такий спосіб побудови твору дозволяє представити різні точки зору на одну подію, створити емоційне напруження, таємничу атмосферу
    Згідно із цим принципом, сюжет твору вміщено в додаткову оповідь (що може передувати сюжету або утворювати його «рамку»), а розповідач (оповідач), персонаж, перебирає на себе роль свідка описуваних ним подій і розповідає історію, перебираючи на себе роль автора. Такий спосіб побудови твору дає автору можливість розкрити різні точки зору на зображуване.



    У примітках до книги Е. А. По сказано, що автор вигадав свого жука, поєднавши ознаки двох видів жуків, поширених на території США. Яких саме жуків поєднав письменник, як вони називаються? 
    Опис золотого жука Е. А. По відповідає реальності. Нереальною є тільки його велика вага. Скоріше за все прототипом золотого жука був один з американських видів Plusiotis (Scarabaeidae). Золотистий хрущ із цього роду і справді здається відлитим із чистого золота, хоча важить він не більше за інших жуків. У описаного Е. А. По жука є ще темні плями на надкрилках, відсутні у срібного та золотого виду Plusiotis, тому коментатори зазвичай вважають, що По змішав ознаки двох різних видів.

    Вільям Легран збіднів, але, як високоосвічена людина, не втрачав надії на те, що він за будь-якої сприятливої нагоди покращить свій матеріальний стан. І така нагода трапилася. Погодьтеся, що не кожен зумів би нею скористатися. Головний герой втілює торжество американської мрії — утвердження особистості в житті за рахунок власних сил, енергії і розумових можливостей.


    Оповідач — розумний, гарний товариш, співчутливий, 

    азартний Джупітер — вірний та відданий хазяїнові, наївний, не дуже розумний, турботливий, інколи аж занадто. Вільям Легран — інтелектуально розвинена людина, що зазнала в житті злиднів, якій не поталанило, але вона не втратила впевненості в свої сили, сподівається на краще. Легран — людина, котра поважає права інших (визволив Джупітера ще до того, як в Америці скасували рабство), для нього люди іншої раси не менш цінні, ніж білошкірої, до якої належить він. Приязність, гостинність — його ознака. 
     Як будь-яка людина, Легран має й негативні риси характеру: занадто запальний і занадто потайний, трохи фамільярний. В образі Леграна втілено американську мрію — утвердження особистості в житті за рахунок власних сил, енергії і розумових можливостей. 

    Секрет успіху Леграна
    Особисті якості – цілеспрямованість, спостережливість, кмітливість, допитливість, уважність 
    Знання – з хімії, фольклору, англійської мови, географії, історії 
    Вміння – логічно мислити, фантазувати, розгадувати криптограми

    Завдання:
    1) розгадати криптограму ( у ній заховано вміння, які допомогли Леграну розгадати гагадку)

    2)  Користуючись інтерактивним прийомом "Сонечко", визначте  головні риси характеру Вільяма Леграна. Поясніть, чому саме він є головним героєм у системі образів повісті "Золотий жук". Запишіть у зошити.



     3.Виконати завдання за посиланням

    join.naurok.uaКод доступу 8831789








    25 березня

    Всесвітня історія



    Середньовічні школи та університети. Наукові й технічні досягнення

     
    Завдання: 

    - Опрацювати матеріал підручника (ПАРАГРАФИ 18,19)
     
    -Виконати тести за посиланнням
    join.naurok.uaКод доступу 3243015









    Історія України
    23 березня

    Король Данило - будівничий Галицько-Волинської держави


    1.Опрацюйте параграф 17.


    2. Перегляньте відео.








    3. Запам*ятайте дати с.96.

    4. Виконайте завдання 9 с.96.



























    21-23 березня
    Зарубіжна література

    Едгар Аллан По - засновник жанру детективу. "Золотий жук". Захопливий сюжет повісті


    Ми вже говорили про те, що твори Едгара По – гімн розуму. Сьогодні на уроці ми переконаємося, як за допомогою розуму, за допомогою інтелекту, засобами дедукції можна розплутати сховані під нашаруванням століть дивовижні таємниці. Оповідання Е.По не є звичайним детективом. У ньому немає злочину і злочинця. Але воно не менш цікаве, тримає у напрузі читача до кінця розповіді, не менш дивовижна розв'язка. А читач залишається у захопленні від головного героя. 

    Ви вже розпочали знайомство із твором. Тому подумайте та дайте письмові відповіді на запитання:

    - Де відбуваються події?

    - Від чийого імені ведеться розповідь?

    - Хто такі Легран, Джупітер?

    - Чим займався Легран?

    - Як у його руки потрапивши золотий жук?

    - Чому був занепокоєний Джупітер?


    Протягом твору вам будуть траплятися незрозумілі слова. 

    Словникова робота

    Пергамент – спеціально оброблена шкіра молодих телят. До винайдення паперу – матеріал для написання.

    Криптографія (від грецької kryptos – таємна, прихована) – навмисне змінення письма з метою зробити його незрозумілим для незнаних.

    Інтелект – здатність мислити, розвиненість розуму людини.

    Дедукція – спосіб розмірковування, за якого нова думка чи висновок виводяться шляхом роздумів над багатьма іншими думками, фактами.

    Мізантропія – відчуження від людей.

    Меланхолія – 1) хворобливий стан пригніченості, безвиході, відчаю; 2) смуток, туга. 

    Домашнє завдання. 

    Дочитати детектив "Золотий жук"(підручник с.193-201)




    Вірші Р. Бернса та Г. Гейне про коханння


    1.     Опрацювати за підручником ст. 181-184.

    2.     Переглянути відео 
         "Презентація Генріх Гейне"   https://youtu.be/YJewekozRh4

    "Презентація Р.Бернс"

    3.Прослухайте вірш Р.Бернса

    4. Прослухайте відеопоезію"Коли настав чудовий май"

    5Ч.итати та аналізувати вірші Р.Бернса та Г.Гейне за схемою( 1 вірш письмово)

    Аналіз ліричного твору

    1.Назва твору.

    2.Історія написання ( якщо відома).

    3. Настрій, яким пройнята поезія (веселий, сумний, спокійний, бадьорий, оптимістичний).

    4. Тема (мотив), ідея.

    5. Жанри лірики (вірш, поезія, пісня, балада).

    6. Поетичні образи та картини.

    7. Тропи (епітети, порівняння, метафора, гіпербола

    6.Вивчити напам*ять один вірш на ваш вибір.

    4 лютого
    Історія України
    Узагальнення  і систематизація знань учнів із розділу"Київська держава у другій половині11ст.-першій половині 13 ст."

    Виконайте завдання за посиланнням



    Код доступу 2981341join.naurok.ua














    2 лютого
    Всесвітня історія

    Священна Римська імперія на шляху до роздробленості

    1. Прочитайте параграф 15.

    2. Запишіть чинники, які спричинили роздробленості Священної Римської імперії.

    3. Виконайте завдання за посиланням.

    Код доступу 6702684join.naurok.ua













    Завдання із зарубіжної літератури на 31.01-02.02


    Запишіть тему уроку

    Характеристика образів повісті. Ассоль і Грей. Символіка образу пурпурових вітрил

    Виконайте завдання


    1.Опрацюйте матеріал, характеристику запишіть у зошити.







    2.Заповніть анкету героїв.

    3. Перегляньте кінофільм за посиланням.
    https://www.youtube.com/watch?v=skj1iwH6ed0

    4.Виконайте завдання за посиланням.
    Код доступу 1539228join.naurok.ua

    Немає коментарів:

    Дописати коментар