Дистанційне навчання 11 клас

Відповіді надсилати на вайбер 0987421801

Шановні учні! 

Вітаю усіх!

Бажаю миру, міцного здоров*я.

 Сподіваюсь на плідну співпрацю .

Добрий день!


20 вересня

Образ Фауста як утілення динамізму нової європейської цивілізації. Пошуки ним сенсу буття в призначенні людини



1. Перегляньте відео.



2. Запишіть матеріал до образу Фауста.









ТЕМА. Узагальнення й систематизація вивченого  курсу  «Зарубіжна література 11 клас». Художня література ХХІ ст.

Завдання:

-        підбити підсумки вивчення зарубіжної літератури в 11 класі;

-        узагальнити та систематизувати здобуті знання про найвидатніші здобутки  світової літератури ХХ – початку ХХІ століття;

-        оцінити судження учнів щодо прочитаних літературних творів, образів, тем, сюжетів.

 

ТЕОРЕТИЧНИЙ БЛОК


 

Повторення понять теорії літератури

 


                                                                                                                                  

 

Художній переклад — переклад творів художньої літератури з однієї мови на іншу. Це засіб спілкування між різними народами та потужне джерело розвитку суспільства і збагачення національної мови, літератури, культури.

Світова література — сукупність різних національних літератур, які мають спільні закони розвитку, етапи, тенденції від давнини до сучасності.

Національна література —  література окремої нації , народу, якій притаманна національна своєрідність.

Діалог культур — сукупність різноманітних зв’язків між різними культурами, завдяки яким цінності однієї культури стають надбанням іншої.

 

 

 

Розгляньте хмару слів, підготуйте усне повідомлення про діалог культур.

 


          

На основі інформаційного плаката охарактеризуйте роль вітчизняної перекладацької школи в популяризації світової літератури й формуванні українського читача.

                  

Повторення р


озділу «Золоті сторінки далеких епох»
. Німецьке Просвітництво. Й.В.Гете «Фауст»

 


                                     

 

 

 

Найвідоміші представники німецького Просвітництва

Йоганн Крістофер Готшед, Готхольд Ефраїм Лессінг, Крістоф Мартін Віланд, Йоганн Готфрід Гердер, Фрідріх Шиллер, Йоганн Вольфганг Гете.

Паспорт твору Й.В.Гете «Фауст»

Назва: "Фауст"

Автор: Йоганн Гете

Жанр: трагедія

Тема: пошуки сенсу буття і свого призначення на Землі головним героєм - доктором, вільнодумцем та чорнокнижником Фаустом.

Й.В.ГЕТЕ

Ідея: без зла, пустоти та сумнівів поруч із добром,творчістю та вірою не було б руху вперед, зникла б цінність пізнання; утвердження величності людини.

Композиція: "Присвята", "Театральний вступ", "Пролог на небі", 1 частина, 2 частина, епілог.

Основа сюжету: легенда про Іоана Фауста - середньовічного мага та чорнокнижника.

Історія створення:

·        1768-1875 рр. - виникнення задуму, створення рукописного варіанту "Прафауста";

·        1788-1790 рр. - деякі сцени дописуються, у 1709 р. надруковано під назвою "Фауст. Фрагмент";

·        1797-1808 рр. - закінчено І частину (1806 р.), написання фрагменту "Гелена";

·        1825-1831 рр. - робота над ІІ частиною, її завершення у 1831 р.

Проблематика:

·        добро і зло;

·        життя та смерть;

·        призначення людини у світі;

·        сутність буття;

·        людина та Всесвіт:

·        людина і природа;

·        пізнання світу;

·        мистецтво , його роль у суспільстві;

·        кохання.

Образи в трагедії "Фауст":

·        образ Бога;

·        образ Мефістофеля;

·        образ Фауста;

·        образ Маргарити.

Повторення розділу «Модернізм. Модерністська проза початку ХХст.» Ф.Кафка «Перевтілення».  М.Булгаков «Майстер і Маргарита»

 

 

 

 


Модернізм — це спільна назва літературних напрямів і течій,що виникли в європейській літературі на межі ХІХ–ХХ століть, яким притаманні спроби відобразити нові явища суспільства новими художніми засобами.

Гротеск — тип художньої образотворчості, заснований на фантастиці, сміху, химерному поєднанні та контрасті фантастичного і реалістичного, прекрасного і потворного, трагічного і комічного. Гротескний світ — світ аномальний, неприродний, ґрунтується на припущенні; саме таким його уявляє автор.

 

 

Паспорт твору Ф.Кафки «Перевтілення»

Автор: Ф. Кафка

Жанр: новела

Стиль: модернізм (експресіонізм)

Тема: перетворення "маленької людини" Грегора Замзи на комаху.

Ідея: безсилля людини перед абсурдністю; заклик людей до розуміння одне одного та взаємоповаги.

Головні герої: Грегор Замза; родина Грегора - батько, мати, сестра.

Композиція: 3 розділи

Сюжет:

·       зав'язка твору (1 розділ) - перевтілення Грегора;

·       кульмінація твору (2 розділ) - батько виганяє Грегора, "бомбардування яблуками";

·       розв'язка твору (3 розділ) - смерть Грегора.

Проблематика:

·       родинні відносини;

·       самовідданість.

На основі інформаційного плаката охарактеризуйте Грегора Замзу.

     


М.О.Булгаков «Майстер і Маргарита»

М.Булгаков

   Жанр: «роман у романі» — прийом, який дає змогу Булгакову вставити в роман про сучасне письменнику життя і про долю Майстра (написаний в дусі фантастичного реалізму) роман з античного життя (роман-міф), який нібито пише герой — Майстер. На перший погляд це два абсолютно не пов’язаних одне з одним оповідання ні за змістом, ні навіть за виконанням. Виникає враження, що їх справді писали різні люди: яскраві фарби, фантастичні образи, химерний стиль у сучасних картинах і дуже точний, строгий, навіть дещо урочистий тон у романі про Понтія Пілата, який витримується в усіх біблійних главах.

ТРИ СВІТИ В РОМАНІ

Єршалаїмський (біблійний)

Московський (земний)

Фантастичний (космічний)

Ієшуа Га-Ноцрі, Понтій Пілат, Левій Матвій, Іуда та інші

Берліоз, Римський, Варенуха, Ласточкін та інші

Воланд і його почет (Азазелло, Коров'єв-Фагот, кіт Бегемот, Абадонна, Гелла)

Герої утворюють типологічні паралелі (наприклад, Майстер виявляється багато в чому близьким Ієшуа Га-Ноцрі, він так само прагне до істини. Воланд — Понтій Пілат — професор Стравінський представляють у трьох світах образи влади

Розгляньте та проаналізуйте інфографіку, створену на основі ілюстрацій українського художника-графіка Віктора Єфименка (1933—1994).

            

Повторення розділу «Шедеври європейської лірики першої половини ХХ ст.» Г.Аполлінер «Міст Мірабо».

Срібна доба російської поезії.

 

 

 

 


Авангардизм (франц. avant-garde — передовий) — напрям у літературі XX століття, пов'язаний із руйнуванням традиційних форм і канонів. До авангардистських стильових течій відносять футуризм, експресіонізм, конструктивізм, дадаїзм, сюрреалізм, імажинізм, абстракціонізм, кубізм

Пригадайте течії авангардизму,прокоментуйте інформаційний плакат



Г.Аполлінер

Паспорт поезії Г.Аполлінера

«Міст Мірабо»

Назва: "Міст Мірабо"

Автор: Гійом Аполлінер

Рік написання: 1912

Збірка: "Алкоголі. Вірші 1898 - 1913"

Жанр: ліричний вірш

Стиль: кубофутуризм

Тема: кохання, що минає і швидко спливає.

Мотив: утвердження вічного життя цінності людського "Я"

Проблематика:

·        кохання;

·        життя та смерть;

·        тлінність і вічність;

·        існування особистості

Провідні образи: ріка Сена, міст, кохання, вода, час

Художні засоби

·        антитези ("вода бігуча - життя хода тягуча");

·        паралелізм ("любов сплива як та вода бігуча");

·        рефрен

Міст Мірабо: символ кохання, символ вічного, нетлінного, непідвладного часу

Особливості: відсутність розділових знаків.

Каліграми   Г.Аполлінера

Срібна доба російської поезії

Літературні течії срібної доби російської поезії



Повторення розділу «Антиутопія у світовій літературі».  

Дж.Оруелл «Скотоферма»





   Розгляньте інформаційний плакат,пригадайте митців срібної доби російської поезії, поясніть взаємозв’язок течій.

 

                                                                                    

                                                                         

Утопія ( від грец. слів οὐ і τόπος, тобто «місце, якого немає», за іншою версією благословенне місце) означає щось нездійсненне, відображення ідеального суспільства, де все й завжди майже досконале.

Дж.Оруелл

Антиутопія це жанр художньої літератури, що критично висвітлює уявне майбутнє, зокрема його небезпечні наслідки, пов’язані з різноманітними експериментами над людством з метою його «покращення».

  На основі хмари слів пригадайте основні відомості про жанр антиутопії







Паспорт твору Дж.Оруелла «Скотоферма»

Назва: «Скотоферма» («Колгосп тварин»)

Автор: Дж.Оруелл

Рік написання:1944 р.

Жанр: сатиричний роман-притча, антиутопія.

Тема: показ духовної деградації людей за умов тоталітарної системи.

Проблема: як відбувається перетворення мислячої людини на істоту, яка здатна тільки виконувати вимоги режиму.

Ідея: протест проти насильства, захист прав людини.

Правила (заповіді), які тварини встановили на фермі

1. Усяка двонога істота — ворог.

2. Усяка чотиринога істота чи птах — друг.

3. Тварина ніколи не носить одяг.

4. Тварина ніколи не спить у ліжку (пізніше додали: з простирадлами).

5. Тварина не п’‎є спиртного (пізніше додали: надміру).

6. Жодна тварина не вбиває іншої тварини (пізніше додали: без причини).

7. Усі тварини рівні (пізніше додали: та деякі рівніші за інших).

     
Пригадайте мультфільм, знятий за мотивами твору Дж.Оруелла «Скотоферма», назвіть героїв, дайте їм характеристику.

Повторення розділу «Проблеми війни і миру в літературі».

Епічний театр Б.Брехта. Б.Брехт «Матінка Кураж та її діти»

 


                                                                                                                   

Б.Брехт

Епічна драма (або «відкрита») — драматичний твір, в основу якого покладено синтетичне художнє мислення, внаслідок чого до драматичного роду активно проникають епічні елементи. Це характерно як для драматургії минулого (театр Кабукі і Но в Японії, музична драма в Китаї, «Обітниця Яугандхараяти» в Індії, «Перси» Есхіла у Греції), так і для сучасної драматичної творчості (Б. Брехт, М. Куліш, Е. Йонеско,

Ю. Яновський, Є. Шварц). Притаманними такій
драмі елементами є умовність, інтелектуалізація змісту, активне втручання автора в дію.

Паспорт твору «Матінка Кураж та її діти»

Напрям: модернізм.

Течія: «епічний театр».

Ознаки «епічного театру» у п’єсі:

·       стисле викладення змісту на початку кожної картини;

·       пісні-зонґи, які коментують дію;

·       широке використання розповіді;

·       монтаж — поєднання частин, епізодів без їхнього логічного зв’язку, що викликає у глядача потік асоціацій;

·       використання параболи;

·       «ефект відчуження».

Рід: драма.

Жанр: історико-алегорична драма.

Тема: зображення війни як антигуманного явища, несумісність материнства і війни.

Ідея: необхідність моральної відповідальності людини перед собою і суспільством.

Головні герої твору:

Матінка Кураж

Катрін (Kattrin) — її німа дочка

Ейліф (Eilif) – її старший син

Швейцеркас (Schweizerkas) – її молодший син

Композиція: п’єса складається з 12-ти епізодів

Проблематика:

·       відповідальності кожної людини за участь у війні, за долю всього людства.

·       війна і материнство

·       людські чесноти

·       самопожертва

       



Розгляньте підсумковий плакат до теми. Які особливості творчості Брехта та його п’єси «Матінка Кураж та її діти» ви можете назвати?

 

Повторення розділу «Людина та пошуки сенсу існування в прозі            ІІ половини ХХ ст.»

Е. Гемінґвей «Старий і море»

 

 

 

 


Е. Гемінґвей

          Повість-притча — різновид жанру повісті, у центрі якого постає історія із життя героя (героїв), що набуває алегоричного змісту. Для повісті-притчі характерні незначна кількість персонажів, символічність образів і ситуацій, повчальний характер, філософська або моральна насиченість. Повість-притча передбачає двоплановість зображення: за реальними особами, явищами, предметами приховано проблеми людського буття.

           Ефект айсберга — улюблений прийом Гемінґвея. За скупими, простими словами й конструкціями приховано глибокий зміст. Автор використовує натяки та підтекст, розраховуючи на домислювання читачем, на глибинне розуміння ним твору. Е. Гемінґвей стверджував: «Гарна проза подібна до айсберга, 7/8 якого приховано під водою. Багато з того, що знаєш, можна проігнорувати, і це лише зміцнює твій айсберг... Усі оповідки, які я знав із рибальського селища, я випустив. Але обізнаність у цьому і створює підводну частину айсберга».

Паспорт твору

Рік написання – 1952 (У 1953 році за свою повість Е. М. Гемінґвей отримав Пулітцерівську премію, в 1954 році — Нобелівську премію з літератури).

Жанр – повість-притча.

Головні герої «Старий і море» – Сантьяго – старий рибалка, Манолін  –  сусідський хлопчисько.

Тема – розповідь про старого рибалку, який здійснив свою мрію – спіймав      найбільшу рибу, але так і не зміг її утримати.

Ідея –  «Людина не для того створена, щоб терпіти поразки… Людину можна знищити, але її неможливо перемогти»

(Е. Гемінґвей).

Сюжет і композиція

Експозиція — знайомство з головними героями повісті Сантьяго і Маноліном.

Зав’язка — старий збирається вийти в море, щоб зловити велику рибу.

Розвиток дії — пригоди старого у відкритому морі, змагання з рибою.

Кульмінація (їх дві) —перемога рибалки над рибою; боротьба з акулами, під час якої він ледве не загинув, але врятувався, хоча й втратив рибу.

Розв’язка — повернення Сантьяго в селище. 

Розгляньте підсумковий плакат. Пригадайте, що символізує книжка, занурена у воду? Як стосуються Гемінґвея наведені слова?

Що плакат розповідає про символіку образів прочитаного твору?

Як із життям Гемінґвея та його творами пов’язані географічні назви, про які нагадує плакат?

 

 


Повторення розділу «Література ІІ половини ХХ – початку ХХІ ст.» Театру абсурду.  Ф. Дюрренматт «Гостина старої дами».

Постмодернізм.  Милорад Павич «Скляний равлик»

 

 

 

 


Основні жанри драматургії 50-60 років XX ст.  




                                    

                              Паспорт п`єси Ф.Дюрренматта  «Гостина старої дами»

Ф.Дюрренматт


Література постмодернізму. Милорад Павич «Скляний равлик»

Постмодернізм (лат. past — префікс, що означає наступність;             фр. Moderne — сучасний, найновіший) — загальна назва окреслених у другій половині XX ст. тенденцій у мистецтві, головними рисами яких є показ зруйнованої свідомості, деформованої дійсності, задушливої атмосфери епохи.

              

Милорад Павич

              


        

 

Прокоментуйте інформаційний плакат «Постмодерністське мистецтво»

                 




Сучасна література в юнацькому читанні. Дж.М. Грін «Провина зірок».

М.Зузак «Крадійка книжок»

                                                                                    

 

 


 

Роздивіться інформаційний плакат, присвячений Маркусу Зузаку та його роману «Крадійка книжок». Схарактеризуйте  художні особливості роману «Крадійка книжок»

                   


ПРАКТИЧНИЙ БЛОК

   1. Установіть відповідності «Письменник – країна»

1.  Ясунарі Кавабата

А. Австралія

2. Ернест Міллер Гемінґвей

Б. США

3. Джон Майкл Грін

В. Німеччина

4. Йоганн Вольфґанґ Ґете

Г. Австро-Угорська імперія (Прага)

5. Ф.Кафка

Ґ. Росія

6. О.Блок

Д. Японія

7. Маркус Френк Зузак

Е. Сербія

8. Милорад Павич

Є. США

 

  2Дізнайся за цитатою героя твору.

1.  «Він лежав на твердій, схожій на панцир спині і, коли трохи підводив голову, бачив свій дугастий, рудий, поділений на кільця живіт, на якому ще ледь трималася ковдра, готова щомиті сповзти».  

А. Понтій Пілат

 

2. «…любила тварин, особливо котів, обожнювала імпортні парфуми та імпортні квіти. Проте, для цих своїх уподобань не мала достатніх прибутків. У неї не було грошей навіть на поганеньке цуценя. До Святвечора вона ледь спромоглась на рибу та локшину, щоб приготувати її зі сливами» .

Б. Фауст

 

3. «У білому плащі з кривавим підбоєм, по-кавалерійському шаркаючи ногами, рано-вранці чотирнадцятого числа весняного місяця нісана в криту колонаду між двома половинами палацу Ірода Великого вийшов…». 

В. Грегор Замза

4. «Хвала юрби звучить мені, як глум,

І скільки я вже передумав дум,

Про те, що ми, невдахи бідні,

І батько, й син — похвал не гідні!»

Г. Старий Марко

5. «А тепер, товариші, хочу розказати вам про мій сон з останньої ночі. Це був сон про те, як виглядатиме земля, коли людина щезне із неї. Та він нагадав мені про щось давно вже забуте. Перед багатьма роками, коли я був ще малим підсвинком…».

Ґ. Хатчепсут

     3. Пройдіть квест «М.Зузак «Крадійка книжок». Режим доступу: https://learningapps.org/display?v=p4a7raiec19  (Автор Н.Любарець).

    

Шановні одинадцятикласники! Виконайте практичний блок. Обов*язково!!!






16 травня 

Контрольна робота з тем"Людина та пошуки сенсу існування в прозі другої половини 20ст.","Література другої половини20-початку21ст","Сучасна література в юнацькому читанні"

Виконати завдання за посиланням.

join.naurok.uaКод доступу 6966054




2-9 травня

 Маркус Френк Зузак (нар. 1975р.). "Крадійка книжок"- роман про Другу світову війну. Історія дівчинки Лізель Мемінгер.  Викриття згубного впливу нацизму у творі. Ідея людяності, добра, порятунку життя й культури








1. Перегляньте експрес - урок : Маркус Зузак і його роман «Книжкова злодюжка» (автор - Ніколенко О.)


2. Знайомство з романом "Крадійка книжок"

            «Крадійка книжок» - найвідоміший роман автора, заснований на історіях батьків. Йдеться про його маму, якій він висловив подяку на останніх сторінках. Адже події книги описані через жіноче сприйняття. В ній зібрано жахи Другої світової війни,  долі і страхи, розповіді про нацистів і євреїв, про дорослішання і людські відносини, ну і звичайно, про смерть. Роман справляє сильне враження, та й як інакше, адже такі важкі, жорстокі і криваві етапи світової історії навряд чи можна сприймати легко. Крім того, твір примітний цікавим поглядом на Другу світову війну - з боку німців, це твір, що дозволяє «заглянути по той бік Другої світової війни».

 

                                    



3. Перегляньте буктрейлер на книгу Маркуса Зузака "Крадійка книжок"

4. Прочитайте роман М. Зузака "Крадійка книжок"⇓

5. За бажанням прослухайте аудіокнигу  (уривок)


Зверніть увагу!


 




 Розгляньте хмарку слів, назвіть і запишіть книги, які прочитала Лізель.


Підсумок


Історія  Лізель тісно переплітається з історією того часу і тієї країни, котра і сьогодні «червоніє за свого сина» - Адольфа Гітлера, тому що з його ім’ям пов’язані і Друга світова війна, і багаточисленні злочини нацистського режиму проти громадян Німеччини і окупованих нею територій, і Голокост. Нацизм покалічив не тільки долі окремо взятих людей, а й увесь світ. Але книга стверджує, що, незважаючи на всі жахіття, у людей все одно живе гуманізм, доброта, милосердя, жага до життя і прагнення до пізнання.
     У кожної людини – свої цінності. Але найсвятішою для кожного з нас є рідна земля, земля батьків, де ми народилися, де зробили свій перший крок, де бігали наш босі ноженята, де ми відкрили для себе цілий світ. І тому наше невідкладне завдання – це зберегти мир у державі, не дати ворогу топтати нашу землю, знущатися над нею.


Для допитливих

25 квітня

 Милорад Павич. 

Основні відомості про життя та творчість письменника. Утілення в оповіданні "Скляний равлик" рис постмодернізму




 Ознайомитися з біографією письменника:


- матеріал підручника стр. 218-220


- переглянути відео про біографію автора.


- ознайомитися з  творчістю письменника на картці




3.  Записати 5 цікавих фактів з біографії М. Павича у вигляді "равликів"




4. Ознайомитися з матеріалом на картках.




5. Записати до зошита визначення ГІПЕРТЕКСТ -це



6. В зошиті схемою зобразити основні характеристики гіпертексту



7.  Ознайомитися зі змістом оповідання 
"Скляний равлик"

- прочитати скорочено стр. 222-230

АБО

- прослухати аудіокнигу.





8. Зробити аналіз оповідання за допомогою пейнтбуку прочитавши матеріал в підручнику стр. 220-222.


Виконати тести за посиланнням.


join.naurok.uaКод доступу 2472572


































































18 квітня

Формування "театру абсурду" як явища театрального авангарду в 1950-1960-х рр., його провідні ознаки. Література постмодернізму 


1.  Опрацюйте матеріал поданих нижче карток














2. Опрацюйте матеріал підручника стр. 215-216. 

3. Записати в зошит визначення та представників. 

"Театр абсурду"- абсурдистський напрям у західноєвропейській драматургії і театрі, який виник у середлині ХХ століття. В абсурдистських п'єсах світ зображений як безглуздий, позбавлений логіки.


4. Переглянути експрес-урок "Постмодернізм"





5. Розглянути ментальну карту до теми "Постмодернізм"  та занотувати в зошит






Для більш детального ознайомлення з темою перейдіть за посиланням 

https://www.ourboox.com/books/%d0%bb%d1%96%d1%82%d0%b5%d1%80%d0%b0%d1%82%d1%83%d1%80%d0%b0-%d0%bd%d0%b0-%d0%bc%d0%b5%d0%b6%d1%96-%d1%85%d1%85-%d1%85%d1%85%d1%96-%d1%81%d1%82%d0%be%d0%bb%d1%96%d1%82%d1%8c/?fbclid=IwAR2_dM8zlB5MORp8118FSg-vQ6c7Ytbiq9wO94SJwIgPRk8JGYe-qMCxzA4


https://padlet.com/baklykoff65/zpbcupi09avw?fbclid=IwAR2stowpUc2u5CUkNXpMchwg8h2Aj-j2s8YyK0exb8PO_SG0eeebcFOAxyM




























11 квітня

Відображення моральної деградації людства. Символічний зміст образу ангела. Ідея прагнення внутрішнього вдосконалення, морального відродження, повернення до одвічних цінностей

Опрацюйте матеріал.




















Виконайте тестові завдання за посиланням.

join.naurok.ua Код доступу 8918252


4 квітня



Ґабріель Ґарсіа Маркес "Стариган з крилами". Короткі відомості про життя митця, лауреата Нобелівської премії. Реальне та фантастичне в оповіданні "Стариган з крилами".



1. Переглянути картку 





2. Ознайомитися з біографією Ґабріеля Ґарсіа Маркеса.

- матеріал підручника стр. 206-208.


3. Записати 5 цікавих фактів з життя письменника .




4. Знати зміст оповідання "Стариган з крилами".

- матеріал підручника  стр. 210-214.
АБО
- прослухати аудіо- текст. 



5. Переглянути відео урок.




6. Перегляньте картки,зробіть конспект.



























































 Ернест Міллер Гемінґвей «Старий і море». Символіка образів. Образ Сантьяго. Ознаки притчі у повісті











2.  Коротка письмова характеристика Сантьяго та хлопчика .



3.     Знайти в творі символи та уміти їх пояснити.

4 Виконати  завдання за змістом повісті «Старий і море» 
join.naurok.uaКод доступу 4367845








21 березня

Ернест Міллер Гемінґвей (1899 - 1961). «Старий і море». Віхи життя й творчості митця.

 «Кодекс честі» героїв Е. М. Гемінґвея. Новаторство прози Е. М. Гемінґвея:

особливості оповіді, «принцип айсберга» та ін.

Проглянути презентацію і скласти конспект: https://docs.google.com/presentation/d/1E_8xUIcuuDThuHeNyj0j8ggTGZE2_12j/edit?usp=sharing&ouid=112697810640958919035&rtpof=true&sd=true


Прочитати повість «Старий і море»(с.184-206).



 





7 лютого
Генріх Белль. "Подорожній , коли ти прийдеш у Спа...".Засудження антигуманної сутності Другої світової війни в оповіданні. Символічний зміст назви оповідання                         


Прочитати оповідання Генріха Белля «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…».

Опрацювати у підручнику с.165-175

Переглянути відеоматеріал експрес-уроку 14. Г.Белль. «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…» (автор – учитель К.С. Ніколенко): 





Запишіть тему уроку

Зображення війни як засобу збагачення в драмі "Матінка Кураж та її діти". Ідеї попередження та риси "епічного театру" в п*єсі

Виконайте завдання




1.    Маю надію, що ви вже знайомі зі змістом п’єси Бертольта Брехта «Матінка Кураж та її діти». Якщо ні, саме час прочитати за посиланням  https://www.ukrlib.com.ua/styslo-zl/printit.php?tid=5512

чи

 прослухати (скорочено) за посіланням  https://www.youtube.com/watch?v=UqVeuijkSjg

 

Якщо бажаєте мати більш повну уяву про твір та насолодитися грою акторів, пропоную вашій увазі театральну виставу за посіланням  https://www.youtube.com/watch?v=VqVoEEeUa3s

2.    Проаналізуйте ідейно-художній зміст п’‎єси, спираючись на текст та виконуючи наступні завдання:

     3.1 Прочитайте цікаві факти  про створення  п’‎єси  

П’‎єсу було написано у Швеції восени 1939 р. — у дні, що безпосередньо передували розпаленню війни в Європі.

 Літературним джерелом п’‎єси стала повість німецького письменника часів Тридцятирічної війни Ганса Якоба Крістоффеля фон Ґріммельсгаузена «Докладний і дивний життєпис страшенної ошуканки і бурлаки Кураж». Однак, запозичивши у Ґріммельсгаузена деякі мотиви (Тридцятирічну війну як історичне тло дії, образ маркітантки на ім’‎я Кураж тощо), Брехт написав цілком самостійну за сюжетом і проблематикою п’‎єсу.

Тридцятирічну війну (1618—1648) до середини XX ст. вважали найтрагічнішим періодом в історії Німеччини. Тому у переддень Другої світової війни вигнанець Брехт  звернувся саме до неї, ніби передчуваючи, що нова війна буде значно страшнішою за ту, далеку...

Маркітанти (від італ. mercatante — торговець) — дрібні торговці продовольчими товарами і предметами солдатського вжитку, що супроводжували війська в походах, на ученнях, маневрах і т. ін.; досить часто, особливо у Франції, ними були жінки — маркітантки. З’‎явилися ще в Давній Греції та Римі, найбільшого поширення набули в європейських феодальних арміях, коли було відсутнє централізоване постачання військ. Від XVIII ст. (у російській армії — з 1716 р.) права маркітантів регламентували спеціальні інструкції та статути; існували до початку ХХ ст.

 

    3.2 Чому  п’єсу Бертольта Брехта «Матінка Кураж та її діти» вважають    одним з найяскравіших втілень теорії “епічного театру”? Що таке «епічний театр»?

 

Відповіді – в наступному матеріалі. ПРОЧИТАЙТЕ

Порівняльна характеристика класичного та епічного театру

 

Риси класичного театру

 

Риси  епічного театру

 

Його засади теоретично обґрунтував давньо­грецький вчений Аристотель

Засновник «епічного театру» - Б. Брехт

 

В основу класичного, «аристотелівського» театру покладено дію.

 

В основу п’єс покладено розповідь про дію, а не саму дію.

 

Драма традиційно поділяється на дії та акти.

 

Сюжет драматичних творів побудований за хро­нікальною композицією, що у часі пов’язує між со­бою картини

Драма традиційно поділяється на дії та акти.

 

Сюжети найчастіше запозичені для зміщення акценту зі змісту творів на їх авторську обробку

 Роль - майстерне перевтілення актора у свого героя.

 

Сцена позбавляється ілюзії «життєподібності».

 

Зміст творів спрямований на пробудження по­чуттів глядача.

 

Актор відсторонений від героя, якого зображає на сцені.

 

Основне в п’єсах — ефект катарсису — очищен­ня мистецтвом.

 

Вводилися різноманітні коментарі: заголовки, пісні-«зонги», звернення акторів до публіки, написи, спроектовані на екран, тощо

 

Твори були звернені до інтелекту публіки.

 

 

Мета театру — допомогти побачити соціальне коріння відтвореного конфлікту, спонукати до пошу­ку засобів удосконалення законів суспільного життя, пробудження життєвої активності

 

П’єси мають притчовий характер.

 

Наявний «ефект відчуження».

 

   Ознайомтеся з рисами  «епічного театру» в п’‎єсі «Матінка Кураж та її діти»:

1) історичне тло використане як алегорія, що вказує на політичну ситуацію 30-их років XX ст.;

2) викладення змісту на початку кожної картини;

3) сюжет наповнений піснями-«зонгами», що слугують одним із прийомів «ефекту відчуження» (прийом, коли добре знайоме явище подається з несподіваного боку — подолати таким чином автоматизм і стереотипність сприйняття);

4) широке використання розповіді (наприклад, третя картина — торг за життя Швейцеркаса);

5) монтаж, тобто поєднання частин, епізодів без їхнього злиття, що спричиняє потік асоціацій у глядача;

6) параболічність;

7) п’єса без ка­тарсису: маркітантка так і не «прозріває»;

8) твір спрямований на те, щоб каталізувати прозріння глядача.

3.3. Попрацюємо над системою образів п’єси, їхнім алегоричним змістом. Це дасть вам можливість наприкінці уроку відповісти на питання: «Чому моральні чесноти стають причиною загибелі дітей матінки Кураж?»

ЗНАЙОМТЕСЯ

 

 Занотуйте це асоціативне гроно до зошитів із зарубіжної літератури

ВИСНОВОК: Ейліф – старший син матінки Кураж Головна риса вдачі Ейліфа — хоробрість. Вона потрібна людині, щоб долати перешкоди, захищати власне життя і життя інших; боронити Вітчизну, відстоювати власну думку, знаходити вихід зі скрутного становища тощо. Однак, ми бачимо, що за умов війни сміливість набирає форми свавілля, перетворюється на жорстокість. Хоробрість героя на полі бою приносить йому нагороду, а псевдогероїзм у селянських дворах підписує смертний вирок.

 

 

 

Занотуйте це асоціативне гроно до зошитів із зарубіжної літератури

ВИСНОВОК: Швейцеркас – молодший син матінки Кураж. За те, що Швейцеркас був чесним простаком, йому довірили на війні полкову касу Поразка у ході бойових дій змусила його полк відступити. Юнак діє необачно, не прислухається до застережень матері та сестри, хоче вислужитися перед фельдфебелем, тривалий час обмірковує, що робити, тому потрапляє в полон. На жаль, йому не вдалося обернути ситуацію на власну користь, він уперто захищає касу, яку після його загибелі не знайдуть ані католики, ані протестанти, тому й жертва хлопця виглядає непотрібною і безглуздою. За умов війни чесність може бути згубною для людини. Стає зрозумілим, що, окрім неї, необхідно мати ще якісь чесноти.

Занотуйте це асоціативне гроно до зошитів із зарубіжної літератури

ВИСНОВОК: Катрін — найпривабливіший образ із-поміж персонажів п’‎єси Б. Брехта. Вона є втіленням доброти, але, напевно, не випадково дівчину змальовано німою Біль і розпач проглядаються у сценах, коли Катрін хоче застерегти Швейцеркаса від загибелі, не може змусити матір заплатити за життя хлопця потрібну суму, чує про загрозу для життя дітей, як вона пригортає чуже немовля, як реагує на звістки, що війна швидко не скінчиться... Німота Катрін сприймається як алегорія безпорадної доброти. Дівчина не сидить, склавши руки, вона діє, але їй складно щось змінити довкола себе.

?

Складіть самостійно асоціативне гроно до  образу матінки Кураж в зошитах із зарубіжної літератури, прочитавши

 

ВИСНОВОК: матінка Кураж ( справжнє і’мя Анна Фірлінг). Кураж навчилась отримувати зиск від війни. Разом зі своїми дітьми вона їздила у фургончику слідом за військами. І хоча це було дуже ризиковано, але для неї важливішою була можливість збагатитися Осліпши від прагнення до багатства, матінка Кураж не змогла зупинитися навіть тоді, коли почала втрачати власних дітей: «матінка» трохи погорювала і знову вирушила налагоджувати торгівлю. Героїня заради багатства зраджує своїх дітей. Торгівля йде добре і тому вона підтримує війну, яка стала для неї годувальницею. Анна впевнена, що «про мораль краще говорити ситому, а не голодному». Матінка Кураж за своєю сутністю не була злою людиною, навіть веселою та доброю господинею. Принагідно вона може навіть допомогти іншим, але якщо це «не вдарить» по її гаманцю.

       Брехт не випадково звернувся саме до образу жінки, яка прислуговувала війні. Жінка і війна несумісні, особливо якщо у жінки є діти. Ні талант, ні кмітливість не допомагають матусі Кураж врятувати дітей. Сама вона – втілення війни, причина загибелі трьох близьких їй людей. Ейліфа вбили за його непосидючість, Швейцеркаса – за чесність, Катрін – за доброту. Ніхто з них не жив по її міркам, тому всі загинули.

      Образ матінки Кураж може слугувати метафоричним образом Німеччини 1930-х років: розпочинаючи війну, німці вірили, що мають змогу розбага­тіти; утрачаючи своїх дітей у боях, вважали, що ті загинули за велику ідею. Ця країна здолала страшні випробування, але, на відміну від матінки Кураж, її народ зрештою зробив правильні висновки.

3.4 Час узагальнити  опанований матеріал у формі паспорту твору.

Заповнить порожні рядки схеми-конспекту. Це надасть вам можливість бути готовими до зрізу знань з теми

Паспорт твору

Назва твору

“Матінка Кураж та її діти”

 

Автор

Рік написання

Жанр

 історико-алегорична драма або драма-пересторога

Історичне тло

Тема

Ідея

несумісність материнства, щастя з війною і насильством.

 

Головна проблема твору

війни та миру, відносини батьків та дітей, багатства та бідності

 

 Головні герої

Ознаки «епічного театру»

 

 

3.5 Оберіть  одне  питання із запропонованих  та надайте ( письмово в зошитах із зарубіжної літератури) розгорнуту відповідь:

1. Чому моральні чесноти стають причиною загибелі дітей матінки Кураж?

2. Згодом Брехт визнавав: «Коли я писав, то уявляв, що зі сцен декількох великих міст пролунає попередження драматурга, попередження про те, що хто хоче снідати з чортом, мусить запастися довгою ложкою Можливо, я виявив наївність, але я не вважаю, що бути наївним — соромно. Вистави, про які я мріяв, не відбулися. Письменники не можуть писати з такою швидкістю, з якою уряди розв’‎язують війни: адже щоб писати, потрібно думати. Театри занадто швидко підпали під владу великих розбійників. «Матінка Кураж та її діти» — спізнилася...» Ви згоді з тим, що драма «Матінка Кураж та її діти» — спізнилася...  Чи зміст її є актуальним  у наш час? (Доречно звернути увагу на епіграф до уроку)

3. Чому п’‎єсу «Матінка Кураж та її діти» вважають твором-пересторогою?

4. Чи згодні ви із твердженням Бертольта Брехта: «… на війні велику комерцію ведуть не маленькі люди, … війна, яка є тією самою комерцією, але іншими засобами, знищує людські чесноти навіть у добропорядних людей...»  (Доречно звернути увагу на епіграф до уроку)





Виконати завдання за посиланням


Код доступу 3273472join.naurok.ua








15 ЛИСТОПАДА


































Тема уроку: Літературні течії 
ХХ століття. Гійом Аполлінер – поет-авангардист


Завдання:

   Переглянути  презентацію «Літературні течії ХХ століття», зробити конспект

      

👉



 Переглянути  презентацію «Г. Аполлінер», зробити конспект

 

👉

            Переглянути відео за посиланням


    Вивчити напам‘ять вірш Г. Аполлінера( «Міст Мірабо» ст78-79, або «Зарізана голубка і водограй» ст80-81) 









8 листопада

Контрольна робота№ 2.Модернізм

Виконайте завдання за посиланням

Код доступу 2431722посилання
join.naurok.ua





Вітаю! Сьогодні 1 листопада

Запишіть тему уроку

Взаємодія долі митця у романі" Майстер і Маргарита". Проблеми кохання й творчості. Засоби комічного

Запишіть тему уроку

1. Опрацюйте матеріал підручника с.66-69.

2.Виконайте тестові завдання, підручник завдання13. с. 70.

3. За бажанням виконайте завдання підручника на вибір 14-16, с.70.

4. Повторіть творчість Кафки. Підготуйтесь до контрольної роботи.














Сьогодні 25 жовтня

Запишіть тему уроку


М. Булгаков "Майстер і Маргарита". Взаємодія дійсного, біблійного та фантастичного світів у романі. Особливості композиції

Виконайте завдання


1. Складіть схему"Композиція роману "Майстер і Маргарита".
2. Виконайте завдання за посиланням

Код доступу 5723822 join.naurok.ua









УВАГА! КАРАНТИН ПРОДОВЖЕНО!

ДОРОГІ ДІТИ! ШАНОВНІ БАТЬКИ!

КАРАНТИН ПРОДОВЖЕНО ДО 16КВІТНЯ (включно)! 

Ми продовжуємо навчатися дистанційно
Пам'ятайте, що тільки систематична робота по опрацюванню нового матеріалу 
та виконанню практичних завдань здатна принести позитивний результат! 
Не лінуйтеся! Працюйте кожного дня відповідно до розкладу уроків!



Пам'ятайте про дотримання карантинних заходів! 
Не виходьте без потреби на вулицю, частіше мийте руки!
А головне - будьте позитивними! Оберніть вимушену ізоляцію собі на користь! 
Читайте книги! Дивіться хороше кіно і пізнавальні телепередачі!
Приділіть час для свого улюбленого заняття 
(малюйте, вишивайте, плетіть з бісеру, танцюйте, співайте...)! 
Якщо ж у вас немає хобі, то зараз саме час його знайти!
Підвищуйте свій культурний та освітній рівні: відвідайте віртуальний музей, 
подивіться театральну виставу (наразі у мережі вони є у вільному доступі);
запишіться на дистанційні курси, навчіться готувати....
Одним словом - витрачайте час з користю!!!
Бережіть себе і своїх близьких! Будьте здорові!!!

Вітаю! Сьогодні 26 квітня

Запишить тему уроку

Позакласне читання. Макс Фріш "Санта Крус"

1.     1. Познайомтесь з біографією Макса Фріш

-          ПРЕЗЕНТАЦІЯ https://ppt-online.org/431651 

1.      Біографія Макса Фріша

(можете використати посилання)

https://www.ukrlib.com.ua/bio-zl/printit.php?tid=4372

2.     Зробіть короткі виписки в зошит  про життя і творчість Марка Фріш (перевірю після карантину)

3.     Знайомство з текстом твору МАКСА  ФРІША  «»САНТА-КРУС»

-          Читати Макс Рудольф Фріш — Санта Крус (скорочено)

https://putivl.com.ua/styslo/724-maks-rudolf-fris-santa-krus-skoroceno.html

У 1944 року в житті мало кому тоді відомого швейцарського прозаїка і архітектора Макса Фріша сталася подія, яка докорінно змінила його подальшу літературну долю. Коли його роман "Важкі люди" (1943) потрапив до рук завідувача літературною частиною відомого в Швейцарії цюрихського драматичного театру Курта Гіршфельда, той запропонував автору написати для його театру якусь п'єсу. Драма була написана дуже швидко і мала назву "Санта-Крус". П'єсу тоді не поставили (прем'єра її відбулася тільки 1946-го року), проте, головне інше: молодий автор врешті віднайшов "власну" тему, "власну" поетику.

-         4. Виконати тести за посиланням

join.naurok.uaКод доступу 5777427




Сьогодні 12 квітня


Запишіть тему уроку 

Ясунарі Кавабата -лауреат Нобелівської премії з літератури. Стислі відомості про життя митця. Відображення специфіки японської культури, традицій, звичаїв у повісті "Тисяча журавлів"


Виконайте завдання

1.
2.      Для  ознайомлення з біографією та творчим шляхом японського письменника Ясунарі Кавабата подивіться експрес-урок кандидата філологічних наук Б.В.Сторохата.                                                                                                                       






3.Прочитайте повість Ясунарі Кавабати "Тисяча журавлів"

КАРАНТИН - НЕ КАНІКУЛИ!

ДОРОГІ ДІТИ! ШАНОВНІ БАТЬКИ!



Щоб не марнувати час і не зупиняти освітній процес, ми продовжуємо
 навчатися дистанційно. 




Вітаю! Сьогодні 19 квітня

Запишіть тему уроку

"Драма- притча" як відгук на сучасні історичні події та актуальні питання духовного буття людини. "Театр абсурду" як явище неоавангардизму

-Опрацюйте матеріал підручника с. 215-217, зробіть конспект.

-Перегляньте відео.












Вітаю! Сьогодні 29 березня

Запишіть тему уроку

Реалістичний, міфологічний і філософський плани повісті "Старий і море". Символіка образів. Образ Сантьяго. Ознаки притчі у повісті

Виконайте завдання

1. Складіть сюжетний ланцюжок повісті.

2. Визначити тематику та проблематику повісті.

3.Інтерактивний прийом "Гронування".
Складіть гроно до образуСантьяго.

4. Визначте символіку образів.

Рибалка-...
Вітрило-...
Риба-...
Акула-...
Леви-...
Море-...
Старий-...
Хлопчик-...

5. Літературний диктант.
1) Скільки днів поспіль повертався старий рибалка без вилову?
2)Ким був Манолін для Сантьяго?
3) Яку спортивну гру полюбляли Сантьяго та хлопчик?
4)Яку назву мав ресторанчик , у якому обідали рибалки, а Манолін носив із нього старому їжу?
5) Де жив старий?
6) Яку рибу використовували рибалки для приманювання великих риб?
7)Який сон часто снився старому?
8) Скільки днів тривав двобій з рибою?
9) Із ким розмовляв старий Сантьяго в човні?
10) Що їв рибалка в морі?
11) Хто переслідував човен рибалка і як той на це реагував?
12)Що пообіцяв Манолін старому й чому?






























Вітаю! Сьогодні 18 січня

Запишіть тему уроку

Позакласне читання. Олександр Іванович Купрін"Гранатовий браслет"


Письменник О.І.Купрін був людиною дивної долі. Натура сильна й діяльна, душа широка й добра.
Купріну були притаманні жага життя, прагнення усе знати, усе вміти ,усе випробувати. Він вірив, що життя стане кращим, і мріяв ,що настане час,коли всі люди будуть щасливими. Мріяв про щастя, про прекрасне кохання-ці теми поширені у творах митців різних часів.Не обійшов їх і Купрін. Із властивим йому тонким художнім смаком, розуміннням психології своїх героїв, він писав про кохання. Найпоетичнішим  твором Купріна став "Гранатовий браслет"- прекрасна оповідь про нерозділене велике кохання," яке повторюється лише один раз за тисячу років".

Виконайте завдання

1. Прочитайте оповідання"Гранатовий браслет".

2.Напишіть твір-мініатюру" Мої враження від оповідання "Гранатовий браслет".

3.Перегляньте фільм(за бажанням).























                                                Сьогодні 11 січня.

Запишіть тему уроку.

Контрольна робота № 2 за темою "Шедеври лірики першої половини20 століття"

Виконайте завдання за посиланнням. Бажаю успіхів!

https://lms.e-school.net.ua/courses/course-v1:UIED+Foreign-literature-11th-grade+2020/courseware/2c4c9b1b36a64f148e2ebfb43e00f243/8b4742a01b3d44a59511a572d74c82a8/1?activate_block_id=block-v1%3AUIED%2BForeign-literature-11th-grade%2B2020%2Btype%40vertical%2Bblock%407a6687873e1d4c6c9778c5fb184f4c59

Немає коментарів:

Дописати коментар