Відповіді надсилати на вайбер 0987421801
Шановні учні!
Вітаю усіх!
Бажаю миру, міцного здоров*я.
Сподіваюсь на плідну співпрацю .
Добрий день!
20 вересня
Образ Фауста як утілення динамізму нової європейської цивілізації. Пошуки ним сенсу буття в призначенні людини
1. Перегляньте відео.
2. Запишіть матеріал до образу Фауста.
ТЕМА. Узагальнення й
систематизація вивченого курсу «Зарубіжна література 11 клас». Художня
література ХХІ ст.
Завдання:
-
підбити підсумки
вивчення зарубіжної літератури в 11 класі;
-
узагальнити та
систематизувати здобуті знання про найвидатніші здобутки світової літератури ХХ – початку ХХІ
століття;
-
оцінити судження учнів щодо
прочитаних літературних творів, образів, тем, сюжетів.
ТЕОРЕТИЧНИЙ БЛОК
Повторення
понять теорії літератури |
Художній переклад — переклад творів художньої літератури з однієї
мови на іншу. Це засіб спілкування між різними народами та потужне джерело
розвитку суспільства і збагачення національної мови, літератури, культури.
Світова література — сукупність різних
національних літератур, які мають спільні закони розвитку, етапи, тенденції від
давнини до сучасності.
Національна література — література окремої нації , народу, якій
притаманна національна своєрідність.
Діалог культур — сукупність різноманітних
зв’язків між різними культурами, завдяки яким цінності однієї культури стають
надбанням іншої.
Розгляньте хмару слів, підготуйте усне повідомлення про діалог культур.
На основі інформаційного плаката
охарактеризуйте роль вітчизняної перекладацької школи в популяризації світової
літератури й формуванні українського читача.
Найвідоміші представники німецького Просвітництва
Йоганн Крістофер Готшед, Готхольд Ефраїм Лессінг,
Крістоф Мартін Віланд, Йоганн Готфрід Гердер, Фрідріх Шиллер, Йоганн
Вольфганг Гете.
Паспорт
твору Й.В.Гете «Фауст»
Автор: Йоганн Гете
Жанр: трагедія
Тема: пошуки сенсу буття і свого призначення на Землі
головним героєм - доктором, вільнодумцем та чорнокнижником Фаустом.
Й.В.ГЕТЕ |
Композиція: "Присвята",
"Театральний вступ", "Пролог на небі", 1 частина, 2
частина, епілог.
Історія створення:
·
1768-1875 рр. - виникнення задуму, створення рукописного
варіанту "Прафауста";
·
1788-1790 рр. - деякі сцени дописуються, у 1709 р. надруковано
під назвою "Фауст. Фрагмент";
·
1797-1808 рр. - закінчено І частину (1806 р.), написання
фрагменту "Гелена";
·
1825-1831 рр. - робота над ІІ частиною, її завершення у 1831 р.
Проблематика:
·
добро і зло;
·
життя та смерть;
·
·
сутність буття;
·
людина та Всесвіт:
·
людина і природа;
·
пізнання світу;
·
мистецтво , його роль у суспільстві;
·
кохання.
Образи в трагедії "Фауст":
·
образ Бога;
·
образ Мефістофеля;
·
образ Фауста;
·
образ Маргарити.
Повторення розділу «Модернізм. Модерністська проза початку
ХХст.» Ф.Кафка «Перевтілення». М.Булгаков «Майстер і Маргарита» |
Модернізм — це
спільна назва літературних напрямів і течій,що виникли в європейській
літературі на межі ХІХ–ХХ століть, яким притаманні спроби відобразити нові
явища суспільства новими художніми засобами.
Гротеск — тип художньої образотворчості, заснований на фантастиці, сміху,
химерному поєднанні та контрасті фантастичного і реалістичного, прекрасного і
потворного, трагічного і комічного. Гротескний світ — світ аномальний,
неприродний, ґрунтується на припущенні; саме таким його уявляє автор.
Паспорт
твору Ф.Кафки «Перевтілення»
Автор: Ф. Кафка
Жанр: новела
Стиль: модернізм (експресіонізм)
Тема: перетворення "маленької людини" Грегора
Замзи на комаху.
Ідея: безсилля людини перед абсурдністю; заклик людей до
розуміння одне одного та взаємоповаги.
Головні герої: Грегор Замза; родина Грегора -
батько, мати, сестра.
Композиція: 3 розділи
Сюжет:
· зав'язка твору (1 розділ) - перевтілення
Грегора;
· кульмінація твору (2 розділ) - батько
виганяє Грегора, "бомбардування яблуками";
· розв'язка твору (3 розділ) - смерть
Грегора.
Проблематика:
·
родинні
відносини;
·
самовідданість.
На основі інформаційного плаката охарактеризуйте Грегора Замзу.
М.О.Булгаков
«Майстер і Маргарита»
М.Булгаков |
ТРИ СВІТИ В
РОМАНІ
Єршалаїмський (біблійний) |
Московський
(земний) |
Фантастичний
(космічний) |
Ієшуа Га-Ноцрі, Понтій Пілат, Левій Матвій, Іуда та інші |
Берліоз,
Римський, Варенуха, Ласточкін та інші |
Воланд і його
почет (Азазелло, Коров'єв-Фагот, кіт Бегемот, Абадонна, Гелла) |
Герої
утворюють типологічні паралелі (наприклад, Майстер виявляється багато в чому
близьким Ієшуа Га-Ноцрі, він так само прагне до істини. Воланд — Понтій
Пілат — професор Стравінський представляють у трьох світах образи влади |
Розгляньте та
проаналізуйте інфографіку, створену на основі ілюстрацій українського художника-графіка
Віктора Єфименка (1933—1994).
Повторення розділу «Шедеври
європейської лірики першої половини ХХ ст.» Г.Аполлінер «Міст
Мірабо». Срібна
доба російської поезії. |
Авангардизм (франц.
avant-garde — передовий) — напрям у літературі XX століття, пов'язаний із
руйнуванням традиційних форм і канонів. До авангардистських стильових течій
відносять футуризм, експресіонізм, конструктивізм, дадаїзм, сюрреалізм,
імажинізм, абстракціонізм, кубізм
Пригадайте течії авангардизму,прокоментуйте інформаційний плакат
Г.Аполлінер |
Паспорт
поезії Г.Аполлінера
«Міст
Мірабо»
Назва: "Міст
Мірабо"
Автор: Гійом Аполлінер
Рік написання: 1912
Збірка: "Алкоголі.
Вірші 1898 - 1913"
Жанр: ліричний вірш
Стиль: кубофутуризм
Тема: кохання, що
минає і швидко спливає.
Проблематика:
·
кохання;
·
життя та
смерть;
·
тлінність
і вічність;
·
існування
особистості
Провідні образи:
ріка Сена, міст, кохання, вода, час
Художні засоби:
·
антитези
("вода бігуча - життя хода тягуча");
·
паралелізм
("любов сплива як та вода бігуча");
·
рефрен
Міст Мірабо: символ
кохання, символ вічного, нетлінного, непідвладного часу
Особливості:
відсутність розділових знаків.
Каліграми Г.Аполлінера
Срібна
доба російської поезії
Літературні течії срібної доби російської поезії
Повторення
розділу «Антиутопія у світовій літературі». Дж.Оруелл
«Скотоферма» |
Утопія ( від
грец. слів οὐ і τόπος, тобто «місце, якого немає»,
за іншою версією — благословенне місце) означає щось нездійсненне, відображення ідеального суспільства, де все й
завжди майже досконале.
Дж.Оруелл |
На основі хмари слів пригадайте основні
відомості про жанр антиутопії
Паспорт
твору Дж.Оруелла «Скотоферма»
Назва:
«Скотоферма» («Колгосп тварин»)
Автор:
Дж.Оруелл
Рік
написання:1944 р.
Жанр: сатиричний роман-притча, антиутопія.
Тема: показ духовної деградації людей за умов
тоталітарної системи.
Проблема: як відбувається перетворення мислячої
людини на істоту, яка здатна тільки виконувати вимоги режиму.
Ідея: протест проти насильства, захист прав
людини.
Правила (заповіді), які
тварини встановили на фермі
1. Усяка двонога істота — ворог.
2. Усяка чотиринога істота чи птах — друг.
3. Тварина ніколи не носить одяг.
4. Тварина ніколи не спить у ліжку
(пізніше додали: з простирадлами).
5. Тварина не п’є спиртного (пізніше
додали: надміру).
6. Жодна тварина не вбиває іншої тварини
(пізніше додали: без причини).
7. Усі тварини рівні (пізніше додали: та
деякі рівніші за інших).
Пригадайте мультфільм, знятий за
мотивами твору Дж.Оруелла «Скотоферма», назвіть героїв, дайте їм
характеристику.
Повторення розділу «Проблеми
війни і миру в літературі». Епічний театр Б.Брехта. Б.Брехт
«Матінка Кураж та її діти» |
Б.Брехт |
Ю. Яновський, Є. Шварц). Притаманними такій
драмі елементами є умовність, інтелектуалізація змісту, активне втручання
автора в дію.
Паспорт твору
«Матінка Кураж та її діти»
Напрям: модернізм.
Течія: «епічний
театр».
Ознаки «епічного театру» у
п’єсі:
· стисле викладення змісту на початку кожної
картини;
· пісні-зонґи, які коментують дію;
· широке використання розповіді;
· монтаж — поєднання частин, епізодів без
їхнього логічного зв’язку, що викликає у глядача потік асоціацій;
· використання параболи;
· «ефект відчуження».
Рід: драма.
Жанр: історико-алегорична
драма.
Тема: зображення війни як антигуманного явища, несумісність материнства і
війни.
Ідея: необхідність моральної відповідальності людини перед собою і
суспільством.
Головні герої твору:
Матінка Кураж
Катрін (Kattrin) —
її німа дочка
Ейліф (Eilif) – її
старший син
Швейцеркас
(Schweizerkas) – її молодший син
Композиція:
п’єса складається з 12-ти
епізодів
Проблематика:
· відповідальності
кожної людини за участь у війні, за долю всього людства.
· війна і материнство
· людські чесноти
· самопожертва
Розгляньте підсумковий плакат до теми. Які особливості творчості Брехта та
його п’єси «Матінка Кураж та її діти» ви можете назвати?
Повторення розділу
«Людина та пошуки сенсу існування в прозі ІІ половини ХХ ст.» Е. Гемінґвей «Старий і море» |
Е. Гемінґвей |
Ефект
айсберга — улюблений прийом Гемінґвея. За скупими, простими
словами й конструкціями приховано глибокий зміст. Автор використовує натяки та
підтекст, розраховуючи на домислювання читачем, на глибинне розуміння ним
твору. Е. Гемінґвей стверджував: «Гарна проза подібна до айсберга, 7/8 якого
приховано під водою. Багато з того, що знаєш, можна проігнорувати, і це лише
зміцнює твій айсберг... Усі оповідки, які я знав із рибальського селища, я
випустив. Але обізнаність у цьому і створює підводну частину айсберга».
Рік написання – 1952 (У 1953 році за свою повість Е. М. Гемінґвей отримав Пулітцерівську
премію, в 1954 році — Нобелівську премію з літератури).
Жанр – повість-притча.
Головні герої «Старий і море» – Сантьяго – старий рибалка, Манолін – сусідський хлопчисько.
Тема – розповідь
про старого рибалку, який здійснив свою мрію – спіймав найбільшу рибу, але так і не зміг її
утримати.
Ідея – «Людина не для того створена, щоб терпіти
поразки… Людину можна знищити, але її неможливо перемогти»
(Е. Гемінґвей).
Сюжет і композиція
Експозиція — знайомство з головними героями повісті
Сантьяго і Маноліном.
Зав’язка — старий збирається вийти в море, щоб зловити велику рибу.
Розвиток дії
— пригоди старого у відкритому морі, змагання з рибою.
Кульмінація (їх дві) —перемога рибалки над рибою; боротьба
з акулами, під час якої він ледве не загинув, але врятувався, хоча й втратив
рибу.
Розгляньте
підсумковий плакат. Пригадайте, що символізує книжка, занурена у воду? Як стосуються
Гемінґвея наведені слова?
Що
плакат розповідає про символіку образів прочитаного твору?
Як із
життям Гемінґвея та його творами пов’язані географічні назви, про які нагадує плакат?
Повторення розділу «Література ІІ половини ХХ – початку ХХІ
ст.» Театру абсурду. Ф. Дюрренматт «Гостина старої дами». Постмодернізм. Милорад
Павич «Скляний равлик» |
Основні жанри драматургії 50-60 років XX ст.
Ф.Дюрренматт |
Література постмодернізму. Милорад Павич «Скляний
равлик»
Постмодернізм (лат.
past — префікс, що означає наступність; фр. Moderne — сучасний, найновіший) — загальна
назва окреслених у другій половині XX ст. тенденцій у мистецтві, головними
рисами яких є показ зруйнованої свідомості, деформованої дійсності, задушливої
атмосфери епохи.
Милорад Павич |
Прокоментуйте інформаційний
плакат «Постмодерністське мистецтво»
Сучасна література в юнацькому читанні. Дж.М. Грін «Провина
зірок». М.Зузак «Крадійка книжок» |
Роздивіться
інформаційний плакат, присвячений Маркусу Зузаку та його роману «Крадійка
книжок». Схарактеризуйте художні
особливості роману «Крадійка книжок»
ПРАКТИЧНИЙ
БЛОК
1. Установіть відповідності «Письменник – країна»
1. Ясунарі Кавабата |
А. Австралія |
2. Ернест Міллер
Гемінґвей |
Б. США |
3. Джон
Майкл Грін |
В. Німеччина |
4. Йоганн Вольфґанґ Ґете |
Г. Австро-Угорська імперія (Прага) |
5. Ф.Кафка |
Ґ. Росія |
6. О.Блок |
Д. Японія |
7. Маркус Френк Зузак |
Е. Сербія |
8. Милорад Павич |
Є. США |
2. Дізнайся за цитатою героя твору.
1. «Він
лежав на твердій, схожій на панцир спині і, коли трохи підводив голову, бачив
свій дугастий, рудий, поділений на кільця живіт, на якому ще ледь трималася
ковдра, готова щомиті сповзти». |
А. Понтій Пілат
|
2. «…любила тварин, особливо котів,
обожнювала імпортні парфуми та імпортні квіти. Проте, для цих своїх уподобань
не мала достатніх прибутків. У неї не було грошей навіть на поганеньке
цуценя. До Святвечора вона ледь спромоглась на рибу та локшину, щоб приготувати
її зі сливами» . |
Б. Фауст
|
3. «У білому плащі з кривавим підбоєм,
по-кавалерійському шаркаючи ногами, рано-вранці чотирнадцятого числа
весняного місяця нісана в криту колонаду між двома половинами палацу Ірода
Великого вийшов…». |
В. Грегор Замза |
4. «Хвала юрби звучить мені, як глум, І скільки я вже передумав дум, Про те, що ми, невдахи бідні, І батько, й син — похвал не гідні!» |
Г. Старий Марко |
5. «А
тепер, товариші, хочу розказати вам про мій сон з останньої ночі. Це був сон
про те, як виглядатиме земля, коли людина щезне із неї. Та він нагадав мені
про щось давно вже забуте. Перед багатьма роками, коли я був ще малим
підсвинком…». |
Ґ. Хатчепсут |
3.
Пройдіть квест «М.Зузак «Крадійка книжок». Режим доступу: https://learningapps.org/display?v=p4a7raiec19 (Автор Н.Любарець).
Шановні одинадцятикласники! Виконайте практичний блок. Обов*язково!!!
16 травня
Контрольна робота з тем"Людина та пошуки сенсу існування в прозі другої половини 20ст.","Література другої половини20-початку21ст","Сучасна література в юнацькому читанні"
Виконати завдання за посиланням.
2-9 травня
1. Перегляньте експрес - урок : Маркус Зузак і його роман «Книжкова злодюжка» (автор - Ніколенко О.)
2. Знайомство з романом "Крадійка книжок"




3. Перегляньте буктрейлер на книгу Маркуса Зузака "Крадійка книжок"
4. Прочитайте роман М. Зузака "Крадійка книжок"⇓
5. За бажанням прослухайте аудіокнигу (уривок)
Розгляньте хмарку слів, назвіть і запишіть книги, які прочитала Лізель.
25 квітня
Основні відомості про життя та творчість письменника. Утілення в оповіданні "Скляний равлик" рис постмодернізму
Ознайомитися з біографією письменника:
- матеріал підручника стр. 218-220
- переглянути відео про біографію автора.
5. Записати до зошита визначення ГІПЕРТЕКСТ -це
6. В зошиті схемою зобразити основні характеристики гіпертексту
- прочитати скорочено стр. 222-230
- прослухати аудіокнигу.
Виконати тести за посиланнням.
18 квітня
Формування "театру абсурду" як явища театрального авангарду в 1950-1960-х рр., його провідні ознаки. Література постмодернізму
1. Опрацюйте матеріал поданих нижче карток
2. Опрацюйте матеріал підручника стр. 215-216.
3. Записати в зошит визначення та представників.
"Театр абсурду"- абсурдистський напрям у західноєвропейській драматургії і театрі, який виник у середлині ХХ століття. В абсурдистських п'єсах світ зображений як безглуздий, позбавлений логіки.
4. Переглянути експрес-урок "Постмодернізм"
5. Розглянути ментальну карту до теми "Постмодернізм" та занотувати в зошит
Для більш детального ознайомлення з темою перейдіть за посиланням
https://www.ourboox.com/books/%d0%bb%d1%96%d1%82%d0%b5%d1%80%d0%b0%d1%82%d1%83%d1%80%d0%b0-%d0%bd%d0%b0-%d0%bc%d0%b5%d0%b6%d1%96-%d1%85%d1%85-%d1%85%d1%85%d1%96-%d1%81%d1%82%d0%be%d0%bb%d1%96%d1%82%d1%8c/?fbclid=IwAR2_dM8zlB5MORp8118FSg-vQ6c7Ytbiq9wO94SJwIgPRk8JGYe-qMCxzA4
https://padlet.com/baklykoff65/zpbcupi09avw?fbclid=IwAR2stowpUc2u5CUkNXpMchwg8h2Aj-j2s8YyK0exb8PO_SG0eeebcFOAxyM
11 квітня
Відображення моральної деградації людства. Символічний зміст образу ангела. Ідея прагнення внутрішнього вдосконалення, морального відродження, повернення до одвічних цінностей
Опрацюйте матеріал.
Виконайте тестові завдання за посиланням.
4 квітня
1. Переглянути картку
2. Ознайомитися з біографією Ґабріеля Ґарсіа Маркеса.
- матеріал підручника стр. 206-208.
3. Записати 5 цікавих фактів з життя письменника .
21 березня
Ернест Міллер Гемінґвей (1899 - 1961). «Старий і море». Віхи життя й творчості митця.
«Кодекс честі» героїв Е. М. Гемінґвея. Новаторство прози Е. М. Гемінґвея:
особливості оповіді, «принцип айсберга» та ін.
Проглянути презентацію і скласти конспект: https://docs.google.com/presentation/d/1E_8xUIcuuDThuHeNyj0j8ggTGZE2_12j/edit?usp=sharing&ouid=112697810640958919035&rtpof=true&sd=true
Прочитати повість «Старий і море»(с.184-206).
Прочитати оповідання Генріха Белля «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…».
Опрацювати у підручнику с.165-175
Переглянути відеоматеріал експрес-уроку 14. Г.Белль. «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…» (автор – учитель К.С. Ніколенко):
Запишіть тему уроку
Виконайте завдання
1.
Маю
надію, що ви вже знайомі зі змістом п’єси Бертольта Брехта «Матінка Кураж та її діти». Якщо ні, саме час прочитати
за посиланням https://www.ukrlib.com.ua/styslo-zl/printit.php?tid=5512
чи
прослухати (скорочено) за посіланням https://www.youtube.com/watch?v=UqVeuijkSjg
Якщо
бажаєте мати більш повну уяву про твір та насолодитися грою акторів, пропоную
вашій увазі театральну виставу за посіланням https://www.youtube.com/watch?v=VqVoEEeUa3s
2.
Проаналізуйте
ідейно-художній зміст п’єси, спираючись на текст та виконуючи наступні
завдання:
3.1 Прочитайте цікаві факти про створення п’єси
П’єсу було написано у Швеції восени
1939 р. — у дні, що безпосередньо передували розпаленню війни в Європі.
Літературним джерелом п’єси стала повість
німецького письменника часів Тридцятирічної війни Ганса Якоба Крістоффеля фон
Ґріммельсгаузена «Докладний і дивний життєпис страшенної ошуканки і бурлаки
Кураж». Однак, запозичивши у Ґріммельсгаузена деякі мотиви (Тридцятирічну війну
як історичне тло дії, образ маркітантки на ім’я Кураж тощо), Брехт написав
цілком самостійну за сюжетом і проблематикою п’єсу.
Тридцятирічну війну (1618—1648) до середини XX ст. вважали
найтрагічнішим періодом в історії Німеччини. Тому у переддень Другої світової
війни вигнанець Брехт звернувся саме до
неї, ніби передчуваючи, що нова війна буде значно страшнішою за ту, далеку...
Маркітанти (від італ. mercatante — торговець) —
дрібні торговці продовольчими товарами і предметами солдатського вжитку, що
супроводжували війська в походах, на ученнях, маневрах і т. ін.; досить часто,
особливо у Франції, ними були жінки — маркітантки. З’явилися ще в Давній
Греції та Римі, найбільшого поширення набули в європейських феодальних арміях,
коли було відсутнє централізоване постачання військ. Від XVIII ст. (у російській армії — з 1716
р.) права маркітантів регламентували спеціальні інструкції та статути; існували
до початку ХХ ст.
3.2 Чому п’єсу Бертольта Брехта
«Матінка Кураж та її діти» вважають одним з
найяскравіших втілень теорії “епічного театру”? Що таке «епічний театр»?
Відповіді – в наступному матеріалі. ПРОЧИТАЙТЕ
Порівняльна характеристика класичного та епічного
театру
Риси класичного театру
|
Риси
епічного театру
|
Його засади теоретично обґрунтував давньогрецький вчений Аристотель
|
Засновник
«епічного театру» - Б. Брехт |
В основу класичного, «аристотелівського» театру покладено
дію. |
В основу
п’єс покладено розповідь про дію, а не саму дію. |
Драма традиційно поділяється на дії та акти. |
Сюжет драматичних творів побудований за хронікальною
композицією, що у часі пов’язує між собою картини
|
Драма традиційно поділяється на дії та акти. |
Сюжети найчастіше запозичені для зміщення
акценту зі змісту творів на їх авторську обробку
|
Роль - майстерне перевтілення актора у свого
героя. |
Сцена позбавляється
ілюзії «життєподібності». |
Зміст творів спрямований на пробудження почуттів
глядача. |
Актор
відсторонений від героя, якого зображає на сцені. |
Основне в п’єсах — ефект катарсису — очищення
мистецтвом. |
Вводилися різноманітні коментарі:
заголовки, пісні-«зонги», звернення акторів до публіки, написи, спроектовані
на екран, тощо
|
|
Твори
були звернені до інтелекту публіки. |
|
Мета театру — допомогти побачити соціальне
коріння відтвореного конфлікту, спонукати до пошуку засобів удосконалення
законів суспільного життя, пробудження життєвої активності
|
|
П’єси мають притчовий характер.
|
|
Наявний
«ефект відчуження». |
Ознайомтеся з
рисами «епічного
театру» в п’єсі «Матінка Кураж та її діти»:
1)
історичне тло використане як алегорія, що вказує на політичну ситуацію 30-их
років XX ст.;
2) викладення змісту на початку кожної картини;
3) сюжет
наповнений піснями-«зонгами», що слугують одним із прийомів «ефекту відчуження»
(прийом,
коли добре знайоме явище подається з несподіваного боку — подолати таким чином автоматизм і стереотипність сприйняття);
4) широке використання розповіді (наприклад, третя картина — торг за життя
Швейцеркаса);
5) монтаж, тобто поєднання частин, епізодів без їхнього злиття, що
спричиняє потік асоціацій у глядача;
6) параболічність;
7) п’єса без катарсису: маркітантка так і не
«прозріває»;
8) твір спрямований на те, щоб каталізувати
прозріння глядача.
3.3. Попрацюємо над
системою образів п’єси, їхнім алегоричним
змістом. Це дасть вам можливість наприкінці уроку відповісти на питання: «Чому
моральні чесноти стають причиною загибелі дітей матінки Кураж?»
ЗНАЙОМТЕСЯ
Занотуйте це асоціативне гроно до зошитів із зарубіжної літератури
ВИСНОВОК: Ейліф –
старший син матінки Кураж Головна риса вдачі
Ейліфа — хоробрість. Вона потрібна людині, щоб долати перешкоди, захищати
власне життя і життя інших; боронити Вітчизну, відстоювати власну думку,
знаходити вихід зі скрутного становища тощо. Однак, ми бачимо, що за умов
війни сміливість набирає форми свавілля, перетворюється на жорстокість. Хоробрість
героя на полі бою приносить йому нагороду, а псевдогероїзм у селянських дворах
підписує смертний вирок.
Занотуйте
це асоціативне гроно до зошитів із зарубіжної літератури
ВИСНОВОК: Швейцеркас –
молодший син матінки Кураж. За те, що Швейцеркас був
чесним простаком, йому довірили на війні полкову касу Поразка у ході бойових
дій змусила його полк відступити. Юнак діє необачно, не прислухається до
застережень матері та сестри, хоче вислужитися перед фельдфебелем, тривалий час
обмірковує, що робити, тому потрапляє в полон. На жаль, йому не вдалося
обернути ситуацію на власну користь, він уперто захищає касу, яку після його
загибелі не знайдуть ані католики, ані протестанти, тому й жертва хлопця
виглядає непотрібною і безглуздою. За умов війни чесність може бути згубною
для людини. Стає зрозумілим, що, окрім неї, необхідно мати ще якісь чесноти.
Занотуйте
це асоціативне гроно до зошитів із зарубіжної літератури
ВИСНОВОК: Катрін —
найпривабливіший образ із-поміж персонажів п’єси Б. Брехта. Вона є
втіленням доброти, але, напевно, не випадково дівчину змальовано німою Біль
і розпач проглядаються у сценах, коли Катрін хоче застерегти Швейцеркаса від
загибелі, не може змусити матір заплатити за життя хлопця потрібну суму, чує
про загрозу для життя дітей, як вона пригортає чуже немовля, як реагує на
звістки, що війна швидко не скінчиться... Німота Катрін сприймається як
алегорія безпорадної доброти. Дівчина не сидить, склавши руки, вона діє, але їй
складно щось змінити довкола себе.
?
Складіть
самостійно асоціативне гроно до образу
матінки Кураж в зошитах із зарубіжної літератури, прочитавши
ВИСНОВОК: матінка Кураж (
справжнє і’мя Анна Фірлінг). Кураж навчилась отримувати зиск від війни. Разом зі своїми дітьми вона їздила у фургончику слідом за військами. І хоча
це було дуже ризиковано, але для неї важливішою була можливість збагатитися
Осліпши від прагнення до багатства, матінка Кураж не змогла зупинитися навіть
тоді, коли почала втрачати власних дітей: «матінка» трохи погорювала і знову
вирушила налагоджувати торгівлю. Героїня заради багатства зраджує своїх
дітей. Торгівля йде добре і тому вона підтримує війну, яка стала для неї
годувальницею. Анна впевнена, що «про мораль краще говорити ситому, а не
голодному». Матінка Кураж за своєю сутністю не була злою людиною, навіть
веселою та доброю господинею. Принагідно вона може навіть допомогти іншим, але
якщо це «не вдарить» по її гаманцю.
Брехт
не випадково звернувся саме до образу жінки, яка прислуговувала війні. Жінка і
війна несумісні, особливо якщо у жінки є діти. Ні талант, ні кмітливість не
допомагають матусі Кураж врятувати дітей. Сама вона – втілення війни,
причина загибелі трьох близьких їй людей. Ейліфа вбили за його непосидючість, Швейцеркаса
– за чесність, Катрін – за доброту. Ніхто з них не жив по її міркам, тому всі
загинули.
Образ
матінки Кураж може слугувати метафоричним образом Німеччини 1930-х років:
розпочинаючи війну, німці вірили, що мають змогу розбагатіти; утрачаючи своїх
дітей у боях, вважали, що ті загинули за велику ідею. Ця країна здолала страшні випробування, але, на
відміну від матінки Кураж, її народ зрештою зробив правильні висновки.
3.4
Час
узагальнити опанований матеріал у формі
паспорту твору.
Заповнить порожні рядки схеми-конспекту. Це надасть вам можливість бути готовими до зрізу знань з теми
Паспорт твору
Назва твору |
“Матінка Кураж та її діти”
|
Автор |
… |
Рік написання |
… |
Жанр |
історико-алегорична драма або
драма-пересторога |
Історичне
тло |
… |
Тема |
… |
Ідея |
несумісність материнства, щастя з війною і
насильством.
|
Головна проблема
твору |
війни та миру, відносини батьків та дітей, багатства
та бідності
|
Головні герої |
… |
Ознаки «епічного
театру» |
… |
3.5 Оберіть одне питання із запропонованих та надайте ( письмово в зошитах із
зарубіжної літератури) розгорнуту відповідь:
1. Чому моральні чесноти стають
причиною загибелі дітей матінки Кураж?
2. Згодом Брехт визнавав: «Коли я писав, то уявляв, що зі сцен
декількох великих міст пролунає попередження драматурга, попередження про те,
що хто хоче снідати з чортом, мусить запастися довгою ложкою Можливо, я виявив
наївність, але я не вважаю, що бути наївним — соромно. Вистави, про які я
мріяв, не відбулися. Письменники не можуть писати з такою швидкістю, з якою
уряди розв’язують війни: адже щоб писати, потрібно думати. Театри занадто
швидко підпали під владу великих розбійників. «Матінка Кураж та її діти» —
спізнилася...» Ви згоді з тим, що драма «Матінка Кураж та її діти» — спізнилася... Чи зміст її є актуальним у наш час? (Доречно звернути увагу на епіграф до
уроку)
3. Чому п’єсу «Матінка Кураж
та її діти» вважають твором-пересторогою?
4. Чи згодні ви із твердженням
Бертольта Брехта: «… на війні велику комерцію ведуть не маленькі люди, … війна,
яка є тією самою комерцією, але іншими засобами, знищує людські чесноти навіть
у добропорядних людей...» (Доречно звернути увагу на епіграф до уроку)
15 ЛИСТОПАДА
Тема уроку: Літературні течії ХХ століття. Гійом Аполлінер – поет-авангардист
Завдання:
Переглянути презентацію «Літературні течії ХХ століття», зробити конспект
Переглянути презентацію «Г. Аполлінер», зробити конспект
Переглянути відео за посиланням
Вивчити напам‘ять вірш Г. Аполлінера( «Міст Мірабо» ст78-79, або «Зарізана голубка і водограй» ст80-81)
8 листопада
Контрольна робота№ 2.Модернізм
Виконайте завдання за посиланням
Вітаю! Сьогодні 1 листопада
Запишіть тему уроку
Запишіть тему уроку
Сьогодні 25 жовтня
Запишіть тему уроку
М. Булгаков "Майстер і Маргарита". Взаємодія дійсного, біблійного та фантастичного світів у романі. Особливості композиції
Виконайте завдання
Код доступу 5723822 join.naurok.ua
УВАГА! КАРАНТИН ПРОДОВЖЕНО!
КАРАНТИН ПРОДОВЖЕНО ДО 16КВІТНЯ (включно)!
Ми продовжуємо навчатися дистанційно.
Пам'ятайте, що тільки систематична робота по опрацюванню нового матеріалу
та виконанню практичних завдань здатна принести позитивний результат!
Не лінуйтеся! Працюйте кожного дня відповідно до розкладу уроків!
Не виходьте без потреби на вулицю, частіше мийте руки!
А головне - будьте позитивними! Оберніть вимушену ізоляцію собі на користь!
Читайте книги! Дивіться хороше кіно і пізнавальні телепередачі!
Приділіть час для свого улюбленого заняття
(малюйте, вишивайте, плетіть з бісеру, танцюйте, співайте...)!
Якщо ж у вас немає хобі, то зараз саме час його знайти!
Підвищуйте свій культурний та освітній рівні: відвідайте віртуальний музей,
подивіться театральну виставу (наразі у мережі вони є у вільному доступі);
запишіться на дистанційні курси, навчіться готувати....
Одним словом - витрачайте час з користю!!!
Бережіть себе і своїх близьких! Будьте здорові!!!
1. 1. Познайомтесь з біографією Макса Фріш
- ПРЕЗЕНТАЦІЯ https://ppt-online.org/431651
1. Біографія Макса Фріша
(можете використати посилання)
2. Зробіть
короткі виписки в зошит про життя і
творчість Марка Фріш (перевірю після карантину)
3. Знайомство з текстом твору МАКСА ФРІША
«»САНТА-КРУС»
-
Читати Макс Рудольф Фріш — Санта Крус
(скорочено)
https://putivl.com.ua/styslo/724-maks-rudolf-fris-santa-krus-skoroceno.html
У 1944 року
в житті мало кому тоді відомого швейцарського прозаїка і архітектора Макса
Фріша сталася подія, яка докорінно змінила його подальшу літературну долю. Коли
його роман "Важкі люди" (1943) потрапив до рук завідувача
літературною частиною відомого в Швейцарії цюрихського драматичного театру
Курта Гіршфельда, той запропонував автору написати для його театру якусь п'єсу.
Драма була написана дуже швидко і мала назву "Санта-Крус". П'єсу тоді
не поставили (прем'єра її відбулася тільки 1946-го року), проте, головне інше:
молодий автор врешті віднайшов "власну" тему, "власну"
поетику.
- 4. Виконати тести за посиланням
join.naurok.uaКод доступу 5777427
Немає коментарів:
Дописати коментар