Дистанційне навчання 9 клас


Відповіді надсилати на вайбер 0987421801


СЛАВА УКРАЇНІ!!! МИ ПЕРЕМОЖЕМО!


Шановні дев'ятикласники! 

Щоб не бути такими, як орки,ми будемо навчатись дистанційно . Бажаю всім плідної роботи!!! 

Добрий день!

19 вересня

Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини


1.Перегляньте відео та виконайте завдання.




2.Заповніть анкету країни Ліліпутії.

3.Зробіть характеристику образу Гулллівера.














5 вересня

Вступ.Літературні жанри і стилі.Перехідні явища в літературі

1. Ознайомтесь з "Путівником до підручника".

2. Опрацюйте "Вступ"с.6-7.

3. Виконайте  письмово завдання 1 з рубрики"Перевірте себе"(визначте жанри творів).


















Контрольна робота. Література 20-21 ст. Життя,історія,культура

Виконати завдання за посиланнням.

join.naurok.uaКод доступу 8693275

25.05.-31.05.2022

Гарпер Лі (1926–2016). «Убити пересмішника». Проблема входження молоді в дорослий світ, зіткнення із жорстокістю. Моральні ідеали у творі".

1. Ознайомитися з біографією Гарпер Лі. Перейти за посиланням https://www.ukrlib.com.ua/bio-zl/printit.php?tid=5689

2. Замалювати в зошит схему та доповнити цікавими фактами з життя письменниці.
3. Переглянути інтерактивний плакат.


4. Переглянути відео про роман Гарпер Лі "Убити пересмішника".



5. Ознайомлення з романом "Убити пересмішника": прочитати скорочено, зайшовши за посиланням https://dovidka.biz.ua/ubiti-peresmishnika-skorocheno/

6. Переглянути екранізацію роману "Убити пересмішника". Зайдіть за посиланням http://moviestape.net/katalog_filmiv/detektyv/4253-vbiti-peresmshnika.html

7. Словникова робота.

8. Розглянути матеріали карток.














9. Виконайте тестуванняjoin.naurok.uaКод доступу 7492328 (завдання потрібно виконати до 31 травня).

18-24 травня

Позакласне читання.Крістіне Нестлінгер"Маргаритко,моя квітко

  • Виконайте тестові завдання за посиланням.

Код доступу 6110596

11.05.-17.05.2022



Р.Д.Бредбері. «451º за Фаренгейтом».Тема знецінення культури.

 Провідні мотиви твору – книги (читання), пожежі, тотального контролю,інакомислення.

Натовп і влада. Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві


Продовжуємо працювати над романом Рея Бредбері "451 градус за Фаренгейтом".

Прочитати матеріал.

Книга – одне з найбільших чудес, створене людиною. З тих пір, як люди навчилися писати, всю свою мудрість вони довірили саме книгам. Адже вони відкривають нам навколишній світ, допомагають уявити минуле та заглянути в майбутнє.Коли ж людина припиняє читати - вона перестає мислити.

«451° за Фаренгейтом» - це книга, що описує життя людей постіндустріального суспільства, де панує повний контроль суспільства урядом. Читання книг – це найбільший кримінальний злочин, який безпощадно карається державою, а пожежники, покликані розпалювати вогонь. 451° за Фаренгейтом – температура, за якої горить папір – температура суспільного настрою та сердець мешканців антиінтелектуального світу. Саме таким постає життя людей майбутнього на сторінках роману Рея Бредбері. Думати, до речі, заборонено також. І, схоже, уряд країни досяг би своєї мети, змусивши націю відмовитися від усіх знань і почуттів, якби не пожежник, внутрішня свобода якого сягнула вище термометра за Фаренгейтом.

Із минулого звертаємо погляд до майбутнього. Над можливими розбіжностями розвитку людства у майбутньому замислювалося й замислюється багато людей. Одні письменники змальовували майбутнє як рай на землі, перемогу розуму, справедливості й технічного прогресу, інші — як загальну деградацію внаслідок надрозвитку техніки, глобальних катастроф, війн або втручання космічних прибульців. Письменник Рей Дуґлас Бредбері, з творчістю якого ви вперше ознайомилися в 6-му класі (за новелою «Усмішка»), належить до останніх. І не тому, що він песиміст: просто митець вважає своїм обов’язком застерегти людство від фатальних помилок, він подає надію, що кожне молоде покоління буде обачнішим, розумнішим, духовнішим за попереднє.

 В романі «451° за Фаренгейтом» американського письменника Р. Д. Бредбері, автор порушує такі проблеми:




■ людини й техніки;
■ людини й природи;
■ стосунків народу та влади в тоталітарному суспільстві;
■ людини й мистецтва, художнього слова;
■ цінності людського життя.

Ознайомитися з матеріалом. 

В цьому короткому відео узагальнено матеріал до вивчення роману Рея Бредбері "451 градус за Фаренгейтом":

1) історія написання
2) система образів
3) система контрастів та образів-символів роману
4) робота з текстом
5) робота з проблемними питаннями
6) завдання для розуміння ідеї роману


Записати повний аналіз роману до зошита.


У 1953 році у США вийшла друком антиутопія Рея Бредбері «451 градус по Фаренгейту».

Назва роману посилається на температуру 451 °F (233 °C), яка, на думку Бредбері, є температурою самозаймання паперу. Загалом, це твердження можна вважати правильним: залежно від виду паперу (товщини, щільності та складу) температура його самозаймання лежить у межах 424–475 °F (218–246 °C).

Історія роману починається з новели «Пожежник», яка була надрукована в журналі «Galaxy Science Fiction» у 1951 році. «Пожежника» Рей Бредбері надрукував на взятій напрокат у громадській бібліотеці друкарській машинці на основі рукописних заміток. У 1953 році новелу розширено до роману і видано у видавництві «Ballantine Books» під назвою «451 градус за Фаренгейтом».

У 1954 року роман також був надрукований частинами в перших числах журналу «Playboy».
Найавторитетнішим шотландським критиком-фантастикознавцем Дейвідом Прінґлом роман включено до переліку 100 найкращих англомовних науково-фантастичних романів за період з 1949 по 1984 рік.

Виконайте тестові завдання за посиланням.                                               

join.naurok.uaКод доступу 8491130





04.05.-10.05.2022




Рей Дуглас Бредбері - американський письменник - фантаст. 
Тривога за майбутнє суспільства в романі-антиутопії "451 градусів за Фаренгейтом"


1. Ознайомимося з  біографією Рея Дугласа Бредбері


-  Матеріал підручника стр.273-277.

- Перейти за посиланням -  https://dovidka.biz.ua/rey-bredberi-biografiya-skorocheno/

- Переглянути картки.














2. Переглянути буктрейлер.




3. Прочитати роман на стр. 277-294


АБО

прослухати аудіокнигу.




АБО

переглянути відео з коротким змістом






3.Якщо тебе зацікавив твір, раджу переглянути фільм.











27.04.-03.05. 2022

Шолом-Алейхем "Тев’є-молочар". Філософські проблеми. Народний гумор. Сучасні інтерпретації твору в театрі, кіно та інших видах мистецтва"


1. Проблематика твору «Тев’є-молочар» (таблицю перенести в зошит).

Філософські проблеми

Життя і смерті, віри, сенс буття, щастя, багатство й бідність, національність

Вірить у Бога й покладається на нього у всіх своїх справах; хоча інколи дорікає йому за ті випробування, які він йому посилає; ставить йому «незручні запитання»

Морально-етичні проблеми

Уявлення про хороше й погане, правильне й неправильне, добро і зло
Ставлення до далеких родичів і до всіх євреїв як до близьких, до рідних; вияв гостинності; прощення провин та ін.
Психологічні проблеми
Ставлення до інших, до різних подій і неприємностей, до дотримання іншими норм поведінки
Тев’є за свої послуги просить мало й щиро радіє з того, що його високо цінують; думає, як не шокувати дружину відмовою від пропозиції м’ясника; з розумінням ставиться до вибору дочок

 

 

 

 

 



2. Опрацювати літературні картки "Сучасні інтерпретації твору Шолом-Алейхема "Тев'є-молочар" в театрі, кіно.











3. Повторити літературознавчі терміни.

♦ Що таке комічне? Які види комічного існує? (Відображення дійсності, яке супроводжується сміхом. За ступенем гостроти викриття й засудження виділяють 3 прояви комічного у творі: гумор, сатира, сарказм.)

♦ Що таке сатира? (Особливий спосіб художнього відображення дійсності, який полягає у різкому висміюванні, гострому викритті та засудженні корінних пороків суспільного чи побутового життя.)

♦ Що таке іронія? (Художній троп, який виражає глузливо-критичне ставлення митця до предмета зображення.)

♦ Що таке гумор? (Співчутливе, незлобне висміювання в художньому творі окремих недоліків суспільного і побутового життя або вад людського характеру.)

♦ Що таке парадокс? (Думка, судження, що має різкі розбіжності зі звичайним, загальноприйнятим і суперечить (іноді тільки на перший погляд) тверезому глуздові.)


4.Завдання
 Установіть відповідності. Поєднайте цитати та засіб комічного
Цитати
Засіб комічного
а) «Аж гульк — не знати, звідки воно береться, — щастя насувається з усіх боків»
1) Сатира
б) «Якщо кожна дитина варта, як моя Голда хоче мене переконати, мільйон, то я найбагатший від найбагатшого єгупецького багатія»
2) Іронія
в) «Ви не переживайте, у мене ваша корова і доїтеметься, і молоко даватиме»
3) Парадокс
г) «...Вона (як уявляв собі жінку Тев’‎є, коли раптом розбагатіє) набула зовсім іншого вигляду, багатійки з подвійним підборіддям і з разком перлів на шиї; вона пиндючиться і лає покоївок на всі заставки»
4) Гумо

5.Виконайте тестові завдання за посиланням.

join.naurok.uaКод доступу 3786819




20- 26 квітня


 Шолом-Алейхем "Тев'є-молочар". Тема історичного зламу, що пройшов крізь долю людини і народу на межі ХІХ-ХХ ст  . Образна система твору


 Перегляньте відео  про життя і творчість Шолом - Алейхема











 Перегляньте цікаві факти з життя і творчості Шолом-Алейхема і його зв*язок з Україною.


 








 Складання анкети твору. Записати у зошити




Складіть асоціативне гроно "Родина Тев'є"






(картки В. Свинар, Olga Pishuk 


19 квітня

Контрольна робота.Нові тенденції у драматургії кінця 19- початку 20 століття


join.naurok.uaКод доступу 3631896



12-13квітня


Динаміка образу Елайзи Дулітл. Ідеї  «одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови


  Бідна квіткарка якимось, майже дивним, чином перетворюється в «чарівну леді». Що це, осучаснена Б. Шоу Попелюшка? Але в п'єсі «Пігмаліон» ми не бачимо «хеппі енду», щодо розв'язки можемо лише здогадуватися. Все набагато серйозніше і глибше, адже людина, усвідомивши свою людську гідність, вже не може повернутися до свого попереднього положення. Про це сьогоднішнє наше заняття.

2.      Літературний диктант відповіді записати в зошит.

1. За походженням Джордж Бернард Шоу був…
2. Джордж Бернард Шоу - лауреат … премії
3. Перші свої твої Бернард Шоу підписував псевдонімом…
4. Своє самостійне життя Бернард Шоу почав з … років
5. Чудову освіту Б. Шоу здобув…
6. Для Бернарда Шоу взірцем була творчість…
7. У 1884 році Шоу став членом … товариства
8. Б. Шоу вважається в Англії засновником…
9. В основу сюжету твору Шоу „Пігмаліон” покладено…
10.                       До кого з жінок Хіггінс ставився з більшою повагою?
11.                       З якою метою вперше прийшов батько Елізи в дім Хіггінса?
12.                       Чому Еліза у фіналі п’єси залишає дім Хіггінса?

3.     Експрес урок: Бернард Шоу і «Пігмаліон». 

- Перейти за посиланням 
https://www.youtube.com/watch?v=y8pczjGwtPw

Як відомо, п'єса Б.Шоу "Пігмаліон" перегукується з античним міфом. Доберіть характеристики, які відносяться до міфу, а які - до п'єси. Зробіть висновки та дайте відповідь на запитання: від чого залежить доля людини?
Порівняння п'єси Б.Шоу "Пігмаліон" та античного міфу: https://learningapps.org/display?v=pu7ec0hh219

4.     Ознайомитися з характеристикою образу Елізи Дулітл. 


5.     Аналіз образу Елізи Дуліттл

♦ Зачитайте портрет головної героїні на початку п’‎єси.
«Її ніяк не можна назвати привабливою. Волосся її якогось мишачого кольору, який не зустрічається в природі: тут явно необхідні вода й мило. Без сумніву, вона по-своєму охайна, проте поряд із дамами рішуче здається замазурою. Риси обличчя у неї непогані, але стан шкіри залишає бажати кращого; крім того, помітно, що вона потребує послуг дантиста».
♦ Якою постає героїня у ІІІ дії?
«Еліза, вишукано вбрана, справляє, увійшовши до кімнати, враження такої непересічної шляхетності та вроди, що всі присутні мимоволі встають. Уловивши гіггінсові вказівки, вона із завченою грацією підходить до місіс Гіггінс. Еліза вимовляє слова з педантичною правильністю й дуже милою інтонацією».

6.     Виведення формули успіху Елізи-Галатеї.

Літературна мова + бездоганні манери + велике бажання змінитися +
+ наполегливість = справжня леді.

7.      Заповнити  таблицею «Еволюція Елізи: від квіткарки до леді»  в зошит.


 «Еволюція Елізи: від квіткарки до леді»
Еліза-квіткарка
Чарівна леді
Що залишилосянезмінним?
Що було?
Що стало?
Бідна, неохайна, неосвічена,її вимова далека від літературної, вона робить помилки у вимові звуків, використовує просторіччя, має вульгарні манери
Уміння спілкуватися, грамотно говорити, елегантність тачарівність зовнішнього вигляду, вишуканість та невимушеність манер, познайомилася з музикою, літературою, мистецтвом
Почуття власної гідності, незалежність,рішучебажання змінити своє життя, прагматичність, доброта
Висновок. Б. Шоу показує еволюцію Елізи-Галатеї. Безграмотна квіткарка → «майже леді» → справжня леді. Хоча зовні головна героїня змінюється кардинально, проте вона зберігає позитивні людські якост


8.     Письмово за допомогою сходинок зобразити еволюцію перетворення Елізи

1. Квітникарка – погано одягнена, із жахливою мовою та вимовою.

2. Дівчина, яка навчається – пристойно одягнена, але мовою ще не володіє.

3. Дівчина, яка має успіхи у навчанні, добрий слух – добре одягнена, знає літературну мову, але ще не вміє її використовувати доречно.

4. Чудова учениця, «леді» - прекрасно вдягнена, має бездоганні манери й чудово володіє мовою.

9 .За даним матеріалом зробити конспект.



— У четвертій дії «Пігмаліона» перед нами постає зовсім інша Еліза: упевнена в собі жінка, яка так просто не поступиться власним щастям. Вона навчилася правильної літературної вимови, гідної поведінки у вищому суспільстві. Завдяки наполегливій праці та своїй красі вона підкорила світ, але дивак науковець Гіггінс ніби не помічає її чарів. Проте вона розуміє, що не є господинею в будинку Гіггінса, що він не цінує її як жінку, завдяки досягнутим нею результатам він просто виграв парі. Еліза розуміє: з одного боку, вона певною мірою закохалася у свого вчителя, з іншого — не була потрібна йому. У цій ситуації дівчина поводиться як справжня леді, яку образили, висловлюючи професорові весь негатив, що накопичився протягом цього часу в її серці. Стає зрозумілим, що Еліза — дуже сильна особистість, але Гіггінса вона ніколи не переможе. І в цій, здавалось би, безвихідній ситуації дівчина знаходить вихід, який зрештою винагороджує її перемогою над обставинами.
Б. Шоу поділяв персонажів своїх творів на філістерів (самовдоволені й обмежені люди з вузьким міщанським світоглядом і поведінкою ханжів), ідеалістів (які живуть фальшивими ідеалами) та реалістів (що скептично поглядають на світ і оригінально мислять, добре розуміють хвороби й вади світу, але ці знання не позбавляють їх прагнення покращити цей світ). На думку драматурга, співвідношення цих героїв у його п’‎єсах є таким: 700 філістерів, 299 ідеалістів та 1 реаліст.
Автор утручається в дію: подає розгорнуті коментарі, ремарки, передмови, післямови, режисерські поради акторам, діалоги автора й читачів тощо — усе це використано для підсилення, вияскравлення головних ідейний зіткнень твору, дискутування із глядачем (читачем). Відчувається своєрідна данина захопленню епічною творчістю — на початку творчого шляху Шоу спробував свої сили у романістиці.


Жанр п'єси Дж. Б. Шоу «Пігмаліон»

Роман у п’‎яти діях
Епос
Драма
■ Опис героїв;
■ поширені пояснення;
■ увага до психологічного стану персонажів;
■ наявність авторської оцінки
■ Діалогічна структура;
■ наявність ремарок;
■ «режисерська драматургія» (автор зазначив кожний сценічний рухгероїв)

Особливості поетики п’‎єси «Пігмаліон»

■ Основні художні засоби — парадокси й дискусії.
■ Засоби комічного поєднано з реальним трагізмом буття суспільства та духовно багатої людини, якій не було місця в тогочасному світі.
■ Найбільший парадокс — це людина.

Порівняння образів Гіггінса із п'єси Дж. Б. Шоу та Пігмаліона з давньогрецького міфу

Професор Гіггінс
Пігмаліон
■ Навчав Елізу правильної вимови, допоміг зрозуміти світ мистецтва;
■ Еліза майже нічого не змінила в поглядах професора, а він незбирався змінюватися сам;
■ він не почувався відповідальним за долю Елізи, його захоплюваливищі ідеї, результат експерименту
■ Створив Галатею та закохався в неї;
■ Галатея змінила Пігмаліона, її краса розбудила в його душі кохання;
■ почувався відповідальним за створену ним красу
Висновок. Твір «Пігмаліон» Дж. Б. Шоу — не про кохання, а про силу творчості, про духовне пробудження людини під впливом мистецтва, про можливість здобуття особистістю внутрішньої краси та свободи

— Збереження незалежності — ось що Бернард Шоу вважав головним для кожної людини, чи то чоловік або жінка, чи то герцог або сміттяр. Тому для нього щасливий фінал — це не весільний марш, а жорстоке прощання, що залишає кожній зі сторін право на подальший саморозвиток без стороннього втручання. Автор усіляко підкреслює, що на початку твору квіткарка перебуває на найнижчій стадії духовного розвитку. Еліза Дулитл — типова дівчина кокні, тобто найбідніша та найменш освічена мешканка Лондону, яка розмовляє жахливою англійською. Але дівчині притаманні також привабливі риси, що є запорукою перевтілення її на витончену жінку: щирість, енергійність, природна моральність, які Еліза зберегла у лондонських нетрях. У дівчини є почуття власної гідності, що стали здоровою основою для будування характеру нової, гордої та сильної ЕЛІЗИ.

10.Пройдіть тестування

join.naurok.uaКод доступу 8853305

5 -6 квітня


Бернард Шоу (1856–1950). «Пігмаліон». Особливості світогляду Б. Шоу. Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон»"



1.     Ознайомитися з біографією Бернарда Шоу.



-    матеріал підручника стр. 253-256.


- перейти за посиланням https://www.youtube.com/watch?

v=e0HwsUkWupg .



2.     Скласти анкету письменника.















3.        Ознайомитися з історією створення п’єси «Пігмаліон» 

https://www.youtube.com/watch?v=-ZsW2dgwadU .




4.     Знати зміст п’єси «Пігмаліон».

-         матеріал підручника стр. 260-267.

- короткий зміст по главам. перейти за 

посиланням  

https://dovidka.biz.ua/pigmalion-korotkiy-zmist/


-         або  переглянути фільм чи виставу  перейти за посиланням 

https://www.youtube.com/watch?

v=y8pczjGwtPw 

https://www.youtube.com/watch?v=e4qeQTgz3rQ . 




















































































29-30 березня










Образна система драми "Ляльковий дім".Підтекст.Символіка.Відкритість фіналу

Опрацюйте матеріал, зробіть конспект( запишіть паспорт твору, елементи сюжету, символи,систему образів)


Прототип Нори з твору “Ляльковий дім”

В образу Нори є цілком реальний прототип. Це дансько-норвезька письменниця Лаура Кілер (1849-1932). Під впливом ібсенівської п’єси «Бранд» 19-річна дівчина написала книжку «Дочки Бранда», яка вийшла 1869 року під псевдонімом. Ібсен познайомився з Лаурою і порадив їй зайнятися літературою; між ними зав’язалася дружба.

 

Лаура одружилася з любові, але її неврівноважений чоловік болісно сприймав нестачу грошей. Дружина намагалася захистити його від матеріальних проблем і, коли він захворів, звернулася по допомогу до свого багатого батька, однак той відмовив дочці. Тоді вона, таємно від усіх, позичила гроші в одному з норвезьких банків, а поручився за неї впливовий друг. Коли не стало й цих грошей, Лаура позичила знову, але не змогла повернути борг вчасно. У відчаї жінка хотіла видати фальшивий вексель, та вчасно схаменулася. Згодом про все довідався чоловік, який спочатку співчував Лаурі, а потім під впливом родичів, друзів та знайомих різко змінив ставлення до дружини й почав вимагати розлучення. Дітей у неї відібрали, а її оголосили психічно хворою. (Пізніше, на прохання чоловіка, Лаура повернулася і в сім’ю, і в літературу.)

 

Нора і Лаура мають багато спільного, але є й істотна різниця: Нора сама йде з дому, сама протиставляє себе суспільству — це її свідоме рішення.

Джерело: https://dovidka.biz.ua/lyalkoviy-dim-harakteristika-nori

Центральна тема п’єси “Ляльковий дім” – становище жінки в суспільстві

 

 

Сучасники сприйняли драму як маніфест фемінізму.Проблематика «Лялькового дому» не вичерпується «жіночим питанням»: йдеться про свободу людської особистості взагалі. У п’єсі компрометується не так «чоловічий світ», скільки суспільство 1870-х років, його норми і установки, мертві закони буржуазного світу.

 

 

Ляльковий дім” аналіз твору (паспорт)

Автор – Генрік Ібсен

Рік написання – 1879

Жанр – соціально-психологічна драма.

Тема: духовне пробудження людини, її прагнення до вільного прояву себе як особистості.

Ідея – заклик до збереження сімейних і відновлення загальнолюдських цінностей.

 

Проблематика: проблема моральної відповідальності людини за свій вибір і за інших людей; «втрати ілюзій» під впливом обставин; істинних і фальшивих ідеалів і цінностей; проблема жіночої емансипації.

 

П’єса «Ляльковий дім» належить до  «реалістичного» періоду творчості Ібсена.

 

Конфлікт:

соціальний – зіткнення природних людських прагнень з нелюдськими, застиглими догмами суспільства; сюжетний – таємниця і «кримінальний» учинок Нори як несвідомий виклик буржуазному життєустрою, його законам;

психологічний – «пробудження» і духовна боротьба Нори, її бажання по- справжньому розібратися в житті, усвідомити себе як особистість.

 

Особливості композиції.

(3 дії) П’єса має аналітичну композицію, що означає послідовне розкриття внутрішнього неблагополуччя і трагізму, які таяться під зовні пристойною оболонкою. Так поступово осягається внутрішня суть сімейного життя Хельмерів, на перший погляд, щасливого, але заснованого на неправді й егоїзмі. Дія починається із зображення ілюзії щастя і закінчується його поразкою.

 

Дія п’єси розгортається протягом 3-х днів.

 

«Ляльковий дім» – це розповідь про сім’ю, про людей, які прожили разом багато років, але так і не зуміли стати щасливими – класичний зразок соціально-психологічної драми.

 

 

Джерело: https://dovidka.biz.ua/lyalkoviy-dim-analiz

Символіка драми «Ляльковий дім»
«Ляльковий дім» – це дім фальшивих цінностей, за якими крилися егоїзм, духовна порожнеча, роз’єднаність людських душ. У цьому домі не жили, а лише грали у кохання, шлюб, сімейну злагоду і навіть людську гідність і честь. Ялинка (була живою і красивою, і коли її зрізали поступово зав’яла) – подружнє життя Нори (ідеальні стосунки в родині були лише видимістю, насправді кожен із них, як Нора, так і її чоловік по-різному сприймали шлюб, і тому це призвело до трагічної розв’язки) Мигдалеве печиво (спочатку їла ховаючись від чоловіка, потім – відкрито) – внутрішнє «я» Нори (героїня була для чоловіка лише «лялькою», але потім вона вирішила показати себе зовсім з іншого боку, на що не сподівався чоловік) Образ Крогстада – неприємності (Нора грала з дітьми — і раптом зловіщою тінню з’явився Крогстад, який і розпалив вогнище у родині) Образ тарантели – передчуття невідворотності катастрофи (Нора танцювала, переживаючи глибокі душевні страждання, вона зрозуміла, що наближалася страшна гроза; танок за контрастом підкреслив напругу душевних сил Нори, адже вона танцювала у той момент, коли вирішувала її доля) Маскарадні костюми – ролі і маски героїв (зокрема Нори) у реальному житті (настане час, коли маски необхідно буде зняти, тоді настануть справжні неприємності, вирішити які швидко буде просто неможливо)

Втілення рис “нової драми” в “Ляльковому домі”:

 а) внутрішня дія;

б) “дотекстова” зав’язка конфлікту;


в) неоднозначне, дискусійне ставлення до героїв і проблем твору; г) відкритий фінал. 



Елементи сюжету «Ляльковий дім»:
Експозиція: переддень Різдва. Хельмер призначений директором Акціонерного банку.  Нора весела, безтурботна й щаслива.
Зав’язка: поява Христини (давньої подруги Нори), а потім Крогстада у Хельмерів. Христина за допомогою Нори одержує роботу в банку, а Крогстад з вини Торвальда її втрачає. Крогстад вимагає, щоб Нора вплинула на чоловіка. Розвиток дії. Крогстад шантажує Нору. Танець Нори.  Хельмер одержує листа Крогстада.  Страх Хельмера за своє суспільне становище. Крогстад повертає боргове зобов’язання Нори.  Хельмер «пробачає»  Нору. 
Кульмінація. Ідейна дискусія між подружжям. Нора заявляє про своє право самостійно мислити, а не приймати усе на віру, робити вибір, а не жити за чиїмись правилами, вільно висловлювати свої погляди, а не залежати від чужих думок. 
Розв’язка. Відкритий фінал. Щоб знайти себе і «стати особистістю», Нора залишає будинок і дітей. 

 

Головне в цій п’єсі – внутрішня динаміка.

Перш за все це стосується характеру героїні, Нори Хельмер, яка з «жайворонка» і «білочки» перетворюється в зовсім нову, відмінну від себе колишньої, істоту. Опинившись загнаною в кут, Нора бореться за своє щастя всіма засобами.

Образ «лялькового будинку», перш за все характеризує героїню, по-різному висвічує динаміку розвитку характерів п’єси. Їх п’ятеро – основних персонажів:

  • сама Нора Хельмер;
  • її чоловік Торвальд Хельмер;
  • подруга Христина Лінне;
  • Нільс Крогстад;
  • однокашник Хельмера;
  • кредитор Нори;
  • доктор Ранк, сусід і друг сім’ї.

  



 

Всі вони виявляють власне ставлення до світу «лялькового будинку» – світу видимого, багато в чому примарного благополуччя.

Нора – головна мешканка «лялькового будинку», інстинктивно намагається підтримувати в ньому «порядок». Нора – «лялечка-іграшка» – спочатку для батька, потім для чоловіка, по-різному в неї «грають». Але Нора і «лялечка», з якої поступово утворюється інша істота – метелик, якому місця в «ляльковому будинку» бути вже не може, а тому вона «вилітає» на волю.

Хельмер – найлютіший охоронець підвалин «лялькового будинку» – його зовнішньої, фасадної частини. Може бути, він найбільш уразливий персонаж п’єси, у своїй залежністі від догми громадської думки, з її механічними засадами та примарним кодексом честі.

Навпаки, Фру Лінне і Крогстад - руйнівники благополуччя «лялькового будинку», що прийшли ззовні. Попри спільність функції – руйнування – мотиви у них різні.

Крогстад-руйнівник діє у своєму амплуа тільки до тих пір, поки відчуває себе – умовно – поза «ляльковим будинком» – світу міцного положення і зовнішнього благополуччя. Як тільки перед ним займеться можливість здобуття подоби «лялькового будинку» – він з руйнівника перетвориться в благодійника, відмовляючись від шантажу.

Фру Лінне – руйнівник послідовний. Вона допомагає їй побачити світ реальним, що не ляльковим. Саме в цьому образі транспонується «образ автора», самого Ібсена, чию позицію неприйняття брехні вона висловлює.

Кінець «лялькового будинку» означає зміну долі для всіх персонажів.

Ібсен не розглядав драму Нори як чисто жіночу. У п’єсі йдеться про звільнення людини, незалежно від статі. Адже всі тут звільняються (або намагаються звільнитися) від чогось: Хельмер від відсталості сприйняття світу, доктор Ранк – від страху перед швидкою смертю, Крогстад - від шлейфа непорядного минулого, фру Лінне – від самотності і нікчемності існування.

Полемічна стосовно «добре зробленої п’єси», з її неодмінним щасливим фіналом, п’єса Ібсена викликала протест вже у сучасників, які не бажали примиритися з відходом героїні з сім’ї. Ібсен був змушений піти на компроміс, зокрема, запропонувавши німецькому перекладачеві такий фінал:

«… Нора не покидає будинку. Хельмер закликає її до дверей дитячої спальні, відбувається обмін реплік, Нора безсило опускається на стілець, і завіса падає».

Мені треба з’ясувати, хто правий – суспільство чи я», каже героїня п’єси своєму чоловікові. Ось цьому з’ясуванню і присвячується п’єса, саме його виносить драматург на суд читача.

 

“Ляльковий дім” характеристика Нори

 

Образ Нори в творі уособлює – жінку турботливу, ласкаву і ніжну до дітей, чоловіка, лікара Ранка, служанки. Але це лише “вершина айсберга” насправді воно не така і щаслива… Образ Нори викликає бажання співчувати цій жінці, дивуватися її безпорадності, зрозуміти її дії, але ж ніяк не засуджувати її.

 

 



















Виконайте тести за посиланнням


join.naurok.uaКод доступу 2784397












23 березня



Тема. Генрік Ібсен. Роль Ібсена у розвитку світової драматургії, його новаторство. Соціально-психологічна драма "Ляльковий дім"

Опрацюйте матеріал підручника с.234-236.


Для засвоєння теми запрошую вас переглянути відеоуроки



ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
 Прочитати "Лялькови дім" Генріка Ібсена( підручник с.241-250).
 Скласти паспорт твору

ТЕКСТ  (скорочено)




































22 березня

Тема уроку: "Стара" і "нова драма". Зміни в драматургії кінця XIX - початку XX століття.

Запишіть тему уроку до зошита.

1. Опрацюйете статтю підручника "У пошуках духовної свободи " ( стор. 233 ).

2.Ознайомтесь з рубрикою "Коментар архіваріуса" ( підручник, стор. 234 ).

3. Розгляньте таблицю. Вона допоможе зрозуміти вам основні відмінності "старої" та "нової" драми.

3. Відмінності «старої» та «нової» драми.
«Стара драма»
«Нова драма»
1. Показує трагедію в житті.
2. У центрі уваги - дії, вчинки персонажів.
3. Конфлікт зовнішній - відкрите зіткнення персонажів між собою.
4. Рушій сюжету - зовнішня інтрига.
5. Герой - "соціальний тип".
6.Наслідування реального життя.
7. Засоби традиційної естетики.
8. Автор достовірно зображує дійсність, повчає.
9. Глядач споглядає.
10. Конкретність.
11. Поділ героїв на головних і другорядних, позитивних і негативних.
12. Пафос дії, боротьби.
1. Показує трагедію життя.
2. У центрі уваги - душевні переживання людини, морально-філософські проблеми епохи.
3. Конфлікт внутрішній - зіткнення персонажів із трагедією буття,
зіткнення різних ідей, духовні суперечності героїв.
4. Рушій сюжету - психологічні колізії, зіткнення ідей.
5. Герой - особистість, "духовний симптом" епохи.
6. Відображення складного духовного буття.
7. Від реалізму і натуралізму - до модернізму.
8. Автор відтворює загальну атмосферу часу, духовні пошуки епохи, прагне до морального пробудження особистості й суспільства.
9. Глядач упізнає себе, долучається до внутрішньої дії, переживає й мислить разом із героями.
10. Умовність, узагальнювальний зміст.
11. Усі персонажі важливі, вони позбавлені однозначних характеристик.
12. Пафос роздумів, переживання, суперечностей буття.


4.Ознайомтесь з новаторством драматургів кінця xix -початку xx століття

4. Новаторство драматургів  кн.ХІХ-поч.ХХст.
Г.Ібсена
А.Чехова
Б.Шоу
М.Метерлінка
- Драма ідей
- Вплив ідей романтизму
- Образи і ситуації — здебільшого реальне життя   |
- Символіка
- Відкритий фінал п'єс
- Віра у неповторність кожного «я»
- Розв'язка давно назрілих конфліктів і розплата героя за минуле
- Подолання театральності
- Психологізм у висвітленні внутрішнього стану героїв
- Сюжети із самого життя
- Трагедія буденності
- Головне — людське життя, події — лише тло
- Внутрішня динаміка, психологічна напруга
- Побудова конфлікту на протиставленні уявлень героїв дійсності
- Підтекст "підводна течія")
- Паузи у діалогах, репліках, ремарках.
-Соціально-аналітична "драма-дискусія". 
-Інтелектуальний характер драми
- Конфлікт навколо зіткнення різних ідеалів
- Природним є буденне
- Мета — збудити свідомість глядача
- Відкритий фінал,
-Парадоксальність,
- Нові типи героїв,
- Поєднання жанрових ознак драми і роману
- «Театр мовчання»
- Оголений конфлікт
 - Герой — людина в очікуванні невідомого
- Поєднання двох рядів  «відомого» і «невідомого», «видимого і невидимого»
- Створення особливого жанру казки -символістської драми
- Природність символіки через її зв'язок із фольклорною та романтичною образністю

5.Переглянувши презентацію, розширите ваші знання про основні тенденйії розвику драматургії XIX-XX століття, дізнаєтесь про творчі знахідки Г. Шбсена, А. Чехова, Б. Шоу.

6.Роботу з таблицею, що надана у презентації, виконайте письмово у зошиті.

7. У презентації знайдете і домашнє завдання

Натисни тут:   Розвиток драматургії


Картинки по запросу "картинки успіхів у навчанні"


8 лютого

Засоби комічного у творі "Ревізор". Специфіка художнього конфлікту й жанру п*єси

1.Опрацюйте матеріал,зробіть конспект.


Дослідники виділяють у цій комедії два кон-

флікти — зовнішній і внутрішній. Зовнішній конфлікт — це про-

тистояння міських чиновників і так званого ревізора. Городничий

і чиновники борються з примарою, яку вони самі створили у своїй

уяві. Внутрішній конфлікт п’єси полягає в глибокій суперечності

між тим, як чиновники виконують службові обов’язки, і тим, як

вони повинні це робити, у протистоянні між самодержавно-бюро-

кратичним апаратом і широкими верствами населення.

3. Поміркуйте, чому виник зовнішній конфлікт твору. Чому

міська верхівка прийняла брехуна Хлестакова за ревізора?

(Хлестаков зумів обдурити чиновників тому, що він не зби-

рався їх обманювати. Він щиро вірить у те, про що бреше. Ця

щирість, підсилена страхом мешканців міста перед держав-

ною перевіркою, завадила викрити брехуна. Страх став тим

імпульсом, що сприяв виникненню протистояння та підтри-

мав конфлікт.)


З’‎ясування сутності й специфіки головного конфлікту комедії М. В. Гоголя «Ревізор»

- Будь-який драматичний твір вибудовується на конфлікті.  У комедії Гоголя наявні два конфлікти - реальний і фантастичний, так звана «міражна» інтрига. Реальний: чиновники-негідники й справжній ревізор. Фантастичний: злочинні чиновники й «фантом» ревізора, створений їхньою переляканою уявою.

- Який із конфліктів - реальний чи фантастичний - рухають розвиток сюжету? Головною в розвитку дії є «міражна» інтрига, у якій з повною силою виявляє себе гоголівський алогізм. Комедійний конфлікт побудований на парадоксі. Недолугий Хлестаков зміг обдурити й майстерно обвести круг пальця досвідченого й розумного городничого й багатьох інших чиновників. Він тому виявився хитрішим, тому що був більш простодушним. Адже він не збирався брехати й говорив городничому у заїзді про своє становище так правдиво й щиро, що Сквозник- Дмухановський навіть на мить не засумнівався: перед ним досвідчений ревізор, який хоче приспати його пильність , обдурити й вивідати все, що йому потрібно. Якби Хлестаков брехав свідомо, він був би зрозумілим, і розгадати його було б простіше. Але Хлестаков діє імпульсивно, йде ва-банк, і цим збиває з толку всіх, починаючи з городничого. Безумовно, не останню роль у цьому зіграв загальних страх, цей імпульс, на якому тримається конфлікт в комедії. Саме страх не дає городничому й іншим чиновникам відкрити очі, включити розум, коли Хлестаков вивергає на них такий потік брехні, у який складно повірити навіть людині неосвіченій. За словами Гоголя, «самый ужас, страх ожидания, гроза идущего вдали закона», що оволодіває чиновниками, й формує драматичну ситуацію «Ревізора». П’‎єса зав’‎язується першою ж реплікою городничого: «Я пригласил вас, господа, с тем чтобы сообщить вам пренеприятное известие: к нам едет ревизор». З цього моменту страх починає сковувати героїв й зростає від репліки до репліки, від дії до дії, поки не перетворюється на паралізуючу силу в сцені брехні Хлестакова.







02.02-03.02

Запишіть тему уроку

Образи чиновників в п*єсі "Ревізор". Образ Хлестакова та його динаміка

Виконайте завдання

1.Опрацюйте матеріал інформаційної картки,запишіть у зошити.









2.
За допомогою цієї хмарки слів виписати та поєднати героїв твору.


















3.Перегляньте експрес урок.









Виконайте завдання за посиланнням

Код доступу 8157257join.naurok.ua






0

17 листопада

Тема уроку: Реалістичне висвітлення романтичних тем у творі О. С. Пушкіна «Євгеній Онєгін». Образ Тетяни Ларіної

Завдання:

 Переглянути відеоурок і виконати завдання до нього

👉

 Домашнє завдання:

·      Закінчити фразу «Тетяна – улюблена героїня Пушкіна, тому що…  …, а (і) мені вона…  …, бо… .»

·      Підготувати виразне читання листів Тетяни та Євгенія й їх відповідей








Тема уроку: Від романтизму до реалізму. Історія створення, особливість жанру роману

 О. С. Пушкіна «Євгеній Онєгін»


1.    Виконати тест на перевірку знань попереднього уроку про життя й лірику Пушкіна 


 посилання
join.naurok.ua

Код доступу 9500322


3. Переглянути презентацію, записати у зошит ОК (ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ) з теми уроку

👉

ШАНОВНІ УЧНІ!

Ви зрозуміли, що презентація не моя, тому у нас онлайн -уроку не буде.


 Домашнє завдання:

- знати ОК уроку;

- прочитати 1-2 розділи роману «Євгеній Онєгін» (ПІДРУЧНИК С.98-103).

Додатковий матеріал:  

Скрочено прочитати роман «Євгеній Онєгін» українською можна тут  


 Прослухати переказ роману російською можна тут



Дізнатися сюжет роману за 8 хв. можна тут






10 листопада

Запишіть тему уроку

Значення творчості О.С. Пушкіна для розвитку російської та світової літератури.Провідні мотиви його лірики

Виконайте завдання

1. Опрацюйте матеріал підручника с.81-90.

2. Прочитайте поезії"Я мить чудову пам*ятаю","Я вас кохав.."

3.Вивчіть напам*ять вірш"Я пам*ятаю мить чудову".










Добрий день!

Завдання на 8 листопада

Запишіть тему уроку

Контрольна робота. Твір-роздум за поемою Байрона"Мазепа"

Напишіть твір.

Іавн Мазепа як романтичний герой і реальний український гетьман

( Роботу виконуйте на окремому листку).

Бажаю успіхів!











Завдання на 1 -3 листопада

Запишіть тему уроку

Українська тема в поемі Байрона "Мазепа"

Виконайте завдання

Особливе місце в поемній романтичній спадщині Дж. н. Ґ. Бай­рона посідає твір «МАЗЕПА», написаний 1818 р. в Італії. Створений у пору творчої зрілості поета, він водночас суттєво вирізняється від його попереднього творчого доробку, адже головний герой цього твору — не вигадана загадкова постать, а видатна історич­на особа. Мазепа, попри всі випробування й страждання, не впав у відчай, а став гетьманом України. Звісно, твір Байрона — не історичне відтворення реальної постаті Мазепи, а поетичне уяв­лення про романтичну, сильну й непереможну особистість. Історичним джерелом поеми став IV розділ хроніки «Історія Карла ХІІ» Вольтера й романтичний міф — легенда про історію кохання Мазепи та його покарання. Вольтер характеризує Укра­їну як «країну, що завжди прагнула свободи й наполегливо боро­лася за її здобуття». Поема ж Байрона — це розповідь самого ге­роя про незвичайну пригоду його молодості та про нічний епізод у степу після битви під Полтавою.




1. Опрацюйте матеріал підручника с.67-68.

2. Прочитайте уривки із поеми с.71-75.

3. Перегляньте матеріал до теми.






4. Підготувати повідомлення або презентацію"Образ гетьмана Мазепи у світовій літературі".

Бажаю успіхів!










Сьогодні 25 жовтня


Запишіть тему уроку

Вплив творчості Дж. Байрона на  романтизму в Європі. Протиставлення мрії і дійсності у ліриці поета.Фольклорні та біблійні мотиви у віршах"Хотів би жити знов у горах...", "Мій дух як ніч..."

Виконайте завдання

1. Опрацювати матеріал підручника с.62-66.

2. Прочитати поезії с.68-70.

3. Виконати завдання за посиланням.
Код доступу 5792723 join.naurok.ua


Зарубіжна література

Запишіть тему

Контрольна робота за творчістю Шолом-Алейхема, Р. Д. Бредбері, Г. Лі, Е. Сігала.

Виконайте тестові завдання.

1. З чого почалася справа Тев*є як молочника за твором Шолом-Алейхема "Тев*є-молочар":
а) узяв кредит у банку; б) з подарунків на знак вдячності; в) отримав велику спадщину.

2. Як головний герой Шолом-Алейхема ставився до своїх дочок:
а) як до джерела збагачення;б) байдуже; в) з розумінням та любов*ю.

3 Що означає назва твору "451 градус за Фаренгейтом"?:
а) псевдонім головного героя;б) температура, за якої може статися глобальна катастрофа на землі; в) температура самозаймання паперу.

4.Як ставилося оточення до героїні роману Кларисси?
а) як до дитини-індиго; б)як до божевільної; в) як до лідера.

5.Образ головного героя твору Сігала нагадує вічний образ в літературі:
а) Гамлета; б) Дон Кіхота; в) Ромео.

6. Проблему справедливості та толерантності порушено у творі:
а) Шолом-Алейхема " Тев*є- молочар"; 
б) Р Бредбері " 451 градусм за Фаренгейтом";
в) Лі Гарпер " Убити пересмішника"

7.Як Тев*є із твору Шолом -Алейхема здобув справжнє багатство- корову?:
а) заробив у місті; б)йому подарували її за врятування жінок; в) виграв на біржі гроші.

8. Тев*є підтримав старшу дочку в її небажанні виходити заміж за м*ясника тому,що:
а) примітив для неї багатшого жениха;б) здавна не любив рід м*ясників; в) вважав,що одружуватись потрібно кохаючи.

9. Основним завданням пожежників у романі Бредбері було:
а) знаходити воду для гасіння; б) спалювати книги;в) налагоджувати телевізори для стеження.


10.Хто спонукав Монтега замислитися над тим, що діється навколо?:
а) Кларисса; б) Мілдред; в) Фабер.

11. Олівер Барнетт із повісті Сігала "Історія одного кохання" захоплювався:
а) футболом;б) хокеєм; в) бейсболом.

12.Основна колізія твору Гарпер Лі "Убити пересмішника" розгортається навколо:
а) дружби дітей;б) боязні дітей сусіда Страхолюда;в)суду над чорношкірим.


27 травня

Зарубіжна література

Швидко промайнув рік. Протягом цього часу ви відкрили для себе багато нових творів, дізналися багато цікавого про письменників та їхні твори, глибше почали розуміти художню літературу. Пропоную вам список літератури , яку будемо вивчати у 10 класі.

Список рекомендованої літератури.

Гомер" Одіссея"

Данте Аліг*єрі "Божественна комедія"

В. Шекспір " Гамлет"

Ернест Теодор Амадей Гофман" Крихітка Цахес на прзвісько Цинобер"

Ф. Достоєвський "Злочин І кара"

Оскар Вайльд "Портрет Доріана Грея"

Моріс Метерлінк " Синій птах"

Паоло Коельйо"Алхімік"

Йоанна Ягелло" Кава з кардамоном".

 Приємного читання!





21травня

Зарубіжна література

Ви прочитали повість "Історія одного кохання".

Виконай тестові завдання за змістом.

1Укажіть назву навчального закладу, студентом якого був головний герой твору :
а) Оксфордський університет;
б)коледж Редкліфф;
в) Гарвардський університет.

2. Яке прізвисько дав головний герой Дженні, коли вперше її побачив:
а) тенісистка;
б) гризун науки;
в) синя панчоха.

3. Де головний герой вперше зустрів свою майбутню дружину:
а) театрі;
б)кафе;
в) бібліотеці.

4.Укажіть вид спорту,яким займався головний герой:
а) футбол;
б) хокей ;
в) фехтування.
5. Серед випускників юридичного факультету за успішністю Олівер зайняв:

а) 3 місце;
б) 1 місце;
в) 2 місце.

6. Втіленням "мрії життя" Дженіфер був:
а) Париж;
б) Лондон;
в) Рим.
7. На шлюбній церемонії Олівер Дженіфер читали рядки поезій:
а) У. Уітмена та П.Верлена;
б) У. Уітмена та Ш Бодлера;
в) У. Уітмена та Е. Берретт- Браунінг.

8.. Укажітьт відповідність між ім*ям персонажа та його роллю в системі дійових осіб:
1.Оллі Берретт                                   А товариш головного героя

2.Джекі Фелт                                        Б тренер   

3. Джордан Дженкс                           В колишній випускник університету, на час дії ром                                                                ану- голова банку

                                                            Г головний герой твору

Повторіть вивчену тему, підготуйтесь до контрольної роботи за творчістю Шолом- Алейхема, М. Булгакова, Р. Бредбері, Гарпер Лі, Е. Сігела



                                                           

:

18 травня

Зарубіжна література

Запишіть тему

Ерік Вольф Сігел. "Історія одного кохання". Розповідь про  зворушливе й трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта. Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі

Штрихи до портрета Еріка Сігела:

- американський письменник, закінчив один з найпрестижніших університетів Америки- Гарвардський.

-викладав класичну літературу в Єльському університеті, згодом античну- у Гарвардському . Автор низки наукових праць.

-1968 року написав сценарій до анімаційного музичного фільму " Жовтий підводний човен", присвяченого групі The Beatles;

-1969 року написав повість "Історія одного кохангня". Повість не викликала цікавості видавців, і літературний агент автора запропонував написати на її основіі сценарій. Фільм вийшов 1970 року і став лідером прокату. Картину було номіновано на 7 премій"Оскара". Отримав 5 "Золотих глобусів", 2 італійські премії і була зарахована до десятки найкращих фільмів за версією Національної ради кінокритикві США(1971р.);

- від моменту виходу на екрани картину регулярно уводять до списків найромантичніших фільмів.

- твір перекладено 33 мовами світу( зокрема, українською- переклад вийшов друком у журнплі "Всесвіт".

Прочитайте повість та перегляньте фільм.


Бажаю приємних вражень!



 

13 травня

Зарубіжна література

Запишіть тему


Позакласне читання. Гарпер Лі" Убити пересмішника"


Американська письменниця та публіцистка  відома завдяки її єдиному роману " Убити пересмішника".
У 1960 році опублікувала роман , який одразу став бестселером.
Твір видано 18 мовами.
Роман певною мірою можна вважати автобіографічним
У 1961 році роман завоював Пулітцерівську премію з літератури.
Роман екранізовано.
Думаю , що ви із задоволенням прочитали твір .

Дайте відповіді на запитання.

Літературний диктант

1. у якому американському штаті відбуваються події, описані в романі? 

2. У які роки відбуваються події твору?

3.Від чийого імені ведеться розповідь у романі?

4.Кому з героів належать слова:"Є в людині дещо,що не підкоряється більшостів,-це її совість"?

5. За що Аттікус поважав місіс Дюбоз?

6. Чим захоплювалась міс Моді?

7.Який перший подарунок Страшили знайшли діти в дуплі?

8. Чия світлина на конкурсі вродливих дітей виграла премію 5 доларів?

9. Що поєднує Джима Аттікуса та Всевидько?

10. Який роман читав Джим хворій місіс Дюбоз?

11.Що біля дому Страхолюда Редлі загубив Джим під час нічної вилазки?

12.Хто такий пересмішник?


Подумайте, які проблеми , на вашу думку , розкриває у своєму творі Гарпер Лі.



                                                      27 квітня

Зарубіжна література

Запишіть тему 

"Собаче серце" як метафора соціальних експериментів

Читати твір, пройти тести.


join.naurok.ua    623047


29 квітня

Зарубіжна література

Запишіть тему

Рей Дуглас Бредбері. "451 градус за Фаренгейтом". Тривога за майбутнє суспільства в романі-антиутопії


Опрацювати біографію письменника підручник с.273-277, скласти конспект.

Прочитати твір.


4 травня

Зарубіжна література

Запишіть тему

"451 градус за Фаренгейтом". Тема знецінення культури. Провідні мотиви твору- книги, пожежі, тотального контролю, інакомислення 


Складіть таблицю


Тематика         Жанр        Ознаки стилю

Дайте відповіді на запитання

1. Де відбуваються події роману?
2. Що сталося з суспільством? Чому воно прийшло до такого фіналу?
3.Чому книжки спричиняють таку ненависть , чому їх бояться?



6 травня

Зарубіжна література

Запишіть тему

Бредбері. "451 градус за Фаренгейтом". Натовп і влада.Складне прозріння особистості в тоталітарному суспільстві

 Словникова робота(запис до зошитів)


Натовп- це скупчення неорганізованих людей, стурбованих фактором зовнішньої провокації. 

Натовп має різновиди: випадковий, експресивний. конвенційний, дієвий(самостійно запишіть визначення).

Назвіть символи  механізації людства, описані Бредбері.

Схарактеризувати духовну еволюцію головного героя- Гая Монтега.

1. Зустріч з Кларисою.

2.Зустріч із Фабером.

3.Період поневірянь.

4. Зустріч з однодумцями.


Прочитати роман Гарпер Лі "Убити пересмішника".





















6 квітня

Зарубіжна література

Шолом - Алейхем " Тев'є- молочар". Тема історичного зламу, який пройшов крізь долю і народу на межі  19-20 ст.
Самостійно опрацювати біографію в мережі Інтернет, законспектувати.
Прочитати розділи: "Аз недостойний", "Щастя привалило", "Химери".
Здати до 6 квітня.

8 квітня

Зарубіжна література

Літературний диктант

1.Представником якого народу є письменник?
2.Як перекладають псевдонім Шолом- Алейхем?
3.Де проживав письменник?
4.Від чийого імені ведеться розповідь у у творі?
5.Що робив Тев*є, перш ніж став молочарем?
6.За яку послугу Тев*є отримав корову?
7.Хто такий Менахем-Мендл?
8. Як його прийняли в родині Тев*є?
9.Яку справу запропонував Менахем-Мендл Тев*є?
10.Скільки грошей дав Тев*є Менахему-Мендлу?
11.Що трапилось з грошима Тев*є?
12.Що відчув  Тев*є до Менахем- Мендла, коли за декілька тижнів знайшов його у місті?

Запишіть тему уроку

Шолом-Алейхем " Тев*є- Молочар".

Філософські, морально-етичні та психологічні проблеми у творі

Заповніть таблицю

Проблематика твору

Філософські проблеми

Морально-етичні

Психологічні

Дочитати твір

Завдання надіслати 8 квітня

Вітаю, шановні діти та батьки!

Ропочинаємо робочий тиждень.

Бажаю плідної праці, міцного здоров*я, весняного настрою.

13 квітня

Запишіть тему уроку

Образна система твору .Народний гумор .Сучасні інтерпретації твору в театрі, кіно та інших видах мистецтва

Заповніть таблицю

Доля дочок Тев*є_  молочаря

Ім*я доньки         Обранці дочок         Риси характеру

Записати приклади комічного

Іронія                   Гумор           Сатира( по два приклади)

Переглянути виставу за п*єсою 

Завдання надіслати 13 квітня  

15 квітня

Запишіть тему уроку

Позакласне читання.

Кіно фільм Майкл Морпурго " Бойовий кінь"(США, 2012, реж.Стівен  Спілберг)
Переглянути стрічку, написати відгук.

Завдання надіслати до 20 квітня .  


22 квітня

Зарубіжна література

Запишіть тему

М. О. Булгаков. Українські сторінки житття і творчості. "Собаче серце"

Опрацювати біографію Булгакова ( інформацію взяти з  мережі Інтернет, звернути увагу на зв*язок письменника з Україною), законспектувати.
Прочитати або переглянути фільм "Собаче серце". 

                  




1 коментар: