Дистанційне навчання 8 клас

Відповіді надсилати на вайбер 0987421801


Вітаю усіх! 

Бажаю міцного здоров*я, миру.

Сподіваюсь на плідну співпрацю протягом робочого тижня.


Добрий день!


Контрольна робота. Священні книги людства




Код доступу 8821706join.naurok.ua






19 вересня

Коран-головна книга ісламу



1.Перегляньте відео.






2.Прочитайте матеріал підручника с.32-38.


5 вересня

Вступ. Література і культура



1. Ознайомтесь з "Путівником до підручника"с. 5.

2. Перегляньте відео до 5.12хв. 




3.Запишіть визначення"література","культура", спільне та відмінне, запишіть у зошити вправу "Сонечко"(матеріал у відео).




























2 червня

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу


Перевірь себе сам. Зайдіть за посиланням На урок. Уведіть код доступу 


join.naurok.uaКод доступу 4013029










26 -30травня

Узагальнення та систематизація навчального матеріалу.

Фотоквест для учнів 8 класу 

 Сфотографувати відому книгу людства.

- Сфотографувати транспортний засіб, який був найважливішим для Екзюпері-льотчика.


- Сфотографуватися з предметами, за допомогою яких Буба стала популярною.


- Сфотографувати будівлю, куди ми приходимо, щоб нагадати собі заповіді Господа.


- Сфотографувати найуразливіше місце давньогрецького героя Ахілла.


- Сфотографуватися з  предметом, який пан Журден подарував маркізі Дорімені.


- Знайти і сфотографувати те, про що поет Квінт Горацій Флакк писав у своїй знаменитій поезії і назвав у першому рядку.


- Сфотографувати проедмет, за допомогою яких Чайка Джонатан Лівінгстон здійснював свої мрії.


- Сфотографувати предети, які позичав у пана Журдена граф Дорант.


- Сфотографувати те, з чим асоціює Публій Овідій Назон чотири покоління людей. 


- Сфотографувати людину, якій присвячували свої сонети Петрарка, Данте, Шекспір.


- Сфотографувати першого «ворога», з яким бився Дон Кіхот.


- Сфотографувати кохання Маленького принца.


- Сфотографувати будівлю, де кожен зарубіжний або вітчизняний письменник має своє місце.


- Сфотографувати вірних товаришів Дон Кіхота і його зброєносця Санчо Панси, на яких вони вирушили у подорож.


- Сфотографуватися з ним, кого Маленький принц попросив намалювати льотчика.


- Сфотографувати одяг, який любила носита Агнешка.


- Сфотографувати місце, де Ромео освідчився Джульєтті в коханні.



23 травня

Контрольна робота. Література20-21 століття.У  пошуках себе і високого польоту


Виконати тестові завдання за посиланням.

join.naurok.uaКод доступу 6916544


16-19 травня

Позакласне читання.

Барбара Космовська (нар. 1958р.). “Буба”. Художній світ Б. Космовської .

 Ідея поваги і любові до людини в романі "Буба"


Книга для підлітків та для сімейного читання!

Читайте з насолодою!




Найважливіше, що є в житті кожної людини – це її родина. Адже родина – це найрідніші, найближчі люди, які допомагають нам у складних ситуаціях, які дарують нам тепло і яких ми дуже любимо. Родина – це безпечний і затишний рідний дім, це наш маленький світ, в якому все дороге, звичне і зрозуміле. Cправжня родина – це більше, ніж просто бути родичами. Це особливе ставлення одне до одного. Це любов, взаємоповага, допомога. Це коли кожна людина унікальна та незамінна, як і те, що вона привносить у сім’ю. Це бабусині казки та смачні пироги, це мамина турбота, батькова допомога. Родина – це коли навіть твоя домашня тваринка – її повноцінний член.
                   Мамина ласка, бабусина доброта, дідусева мудрість, тепло хатнього затишку у колі рідних на все життя залишають глибокий слід у душі та серці кожної дитини.


1.Ознайомтеся із біографією польської письменниці Барбари Космовської, опрацюйте інформаційні картки  біографії Б. Космовської.




2. Словникова робота.

Книги “Буба” та “Буба: мертвий сезон” - це книги для підлітків. Запишіть визначення, що таке підліткова література

3. Чому потрібно прочитати "Бубу" - подивися буктрейлер ⇓



Читаємо Бубу Б. Космовської повністю   (тут)

4. За бажанням - слухаємо аудіокнигу "Буба"


5. Характеристика твору.

"Буба". Анкета твору:



6. Запишіть в зошит членів сім'ї Буби (користуючись підказкою картки  із хмаринки слів)

7. Характеристика Буби (в зошиті)


8.Виконати тестові завдання за посиланням


join.naurok.uaКод доступу 5712706





9-12 травня

 Річард Бах. "Чайка Джонатан Лівінгстон". Утілення в образі чайки Джонатана прагнення до високої мети. Художній конфлікт і можливість його подолання



 Створити ментальну карту до повісті за шаблоном


Пригадайте як чайка Джонатан Лівінгстон долав шлях до пізнання

Аналіз твору.


             Мартина на ім'я Джонатан Лівінгстон з молодості бентежить звичність існування чайок, які стурбовані лише щоденною боротьбою за виживання. Охоплений пристрастю до вдосконалення, Джонатан цілком віддається вивченню польоту як мистецтва і способу буття, а не як способу переміщення в просторі для видобутку їжі. Джонатан не може змиритися з правилами примітивного існування  мартинів. Будучи вигнаний зі зграї, Джонатан веде ідилічне життя пустельника і нітрохи не страждає від самотності, цілком віддаючись вдосконаленню майстерності польоту.
             Одного разу Джонатан зустрічає двох сяючих мартинів, які забирають його в «більш досконалу реальність» — не Небеса, а наступний, кращий світ, досяжний через власне самовдосконалення. Цей світ населений мартинами, що присвятили себе мистецтву польоту. Джонатан з подивом дізнається, що його завзятість і всепоглинаюча спрямованість у навчанні дозволили йому пройти шлях еволюційного розвитку, на який у звичайних мартинів йдуть тисячі, десятки тисяч життів.
          У новому світі Джонатан знайомиться з Чіанг — мудрим мартином — старійшиною. Чіанг стає наставником Джонатана і вчить його переміщатися зі швидкістю думки в просторі та часі. За словами Чіанг, секрет успіху полягає в глибокому усвідомленні того, що справжнє «я» живе одночасно в будь-якій точці простору в будь-який момент часу і не є в'язнем тіла з обмеженим набором заздалегідь запрограмованих можливостей.
         Чіанг йде у наступний, ще більш досконалий світ, а через деякий час Джонатан приймає рішення повернутися на Землю, щоб передати отримані знання таким же мартинам, яким він сам був колись, щоб поділитися пристрастю до польоту і прагненням до досконалості. Джонатан збирає невелику команду з мартинів, вигнаних зграєю, і починає навчати їх майстерності польоту. Домігшись вражаючих успіхів, вся команда під проводом Джонатана повертається в зграю. Всупереч старанням мартинів — старійшин вони знаходять все більше прихильників і прихильників. Незабаром Джонатан передає свою роль наставника одному зі своїх перших учнів, а сам залишає земний світ, продовжуючи шлях вдосконалення.


Основний конфлікт в творі “Чайка Джонатан Лівінгстон” – це конфлікт між сірою масою людей (Зграя) та особистістю (Джонатан). Зграя вважає, що вони не здатні пізнати сенс життя, бо він недосяжний, вони кинуті у цей світ лише для того, щоб їсти та жити доти, доки вистачить сил. З цим категорично не згоден Джонатан, яким керує жага пізнання: «Тисячі років ми рискаємо в пошуках риб’ячих голів, але зараз нарешті стало зрозуміло, навіщо ми живемо: щоб пізнавати, відкривати нове, бути вільними"

Композиція повісті складається з 3 частин, і це не випадково, бо Р. Бах показав 3 ступені духовного вдосконалення Джонатана.
1-  усвідомлення ідеї свободи;
2-   досягнення досконалості;
3-  прагнення поділитися знанням вищої істини з учнями, щоб вони також втілили ідею Великої Чайки – всеосяжну ідею свободи.

8. Протиставлення Джонатана і Зграї.

З перших рядків твору в текст  входять головні художні опозиції, які, вступаючи в конфлікт, рухають розвиток сюжетної лінії. Це «Зграя --------- чайка Джонатан Лівінгстон»; «матеріальне-духовне»; «їжа-політ»; «море-небо»; «вертикаль-горизонталь».
Задля чого живуть тисячі чайок? Якою проблемою вони переймаються найбільше?
- Яке рішення прийняла Зграя на раді? Чому?
      Розгляньте порівняльну таблицю.
Зграя
Чайка Джонатан Лівінгстон
«Зграя, що чекала сніданку» (порівн. рос. переклад «Стая имени Завтрака»)
«далеко від усіх, далеко від рибальського човна і від берега, вправлявся в польоті самотній птах - чайка Джонатан Лівінгстон»
«тисячі чайок злетілися до човна, щоб вибороти собі якусь поживу»

«Чайки (...) ніколи не діють нерішуче і не зупиняються в польоті. Спинитися на льоту - це для чайки страшний сором, просто ганьба!»
«Джонатан Лівінгстон - який без тіні сорому знову й знову вигинав напружені крила, щоб летіти все повільніше, а потім спинитися на місці, - був незвичайним птахом»
«Більшість чайок не завдають собі клопоту, аби дізнатися щось про політ, - хіба що найнеобхідніше: як долетіти від берега до їжі та повернутися назад. Для більшості чайок головне - їжа, а не політ»
«А для цієї чайки політ був важливішим за їжу. Джонатан Лівінгстон над усе любив літати»
«любов'ю до польотів (...) не заживеш доброї слави серед птахів» «Навіть його власні батьки дивилися скоса на те, як Джонатан з ранку до вечора літає десь сам-один»

«Чому, Джоне, чому? - питала мати. - Чому ти не можеш поводитись, як усі? Оті низькі польоти - це забавка для пеліканів та альбатросів! Чому ти нічого не їси? Поглянь, синку, від тебе саме пір’я та кістки лишилися» «БачишДжонатане, - мовив батько зовсім не сердито, - скоро зима. Рибальські човни будуть виходити в море нечасто, а риба, що зараз плаває мілко, піде вглиб. Коли вже ти хочеш чогось навчатись, то вчися краще, як здобувати їжу. Польоти - це дуже добре, та з них не проживеш. Не забувай, ти літаєш для того, щоб їсти»
«Ну то й що, мамо? Нехай пір’я та кісткиЯ хочу знатищо можу робити в повітрі і чого не можуЯ хочу знатиоті все» «Кілька днів по тому він намагався поводитисьяк інші чайкитаквін справді дуже старавсяі галасував щосили, коли бився за їжу біля рибальських човнів, і пірнав за шматками риби та хлібними крихтами... Та все було марно. «Яка дурість, - подумав він нарешті - і рішуче кинув насилу здобутого анчоуса голодній старій чайці, що летіла слідом. - Весь цей час я міг би вчитися літати! Адже мені ще стільки треба вивчити!»


«Невдовзі Джонатан знов опинивсь у морі сам-один - голодний, щасливий, жадібний до знань. Він хотів знати все про швидкість польоту - і за тиждень дізнався про неї більше, ніж найшвидша чайка у світі»

Виконайте тестові завдання за посиланням




Код доступу 6328828join.naurok.ua



2- 5травня

Розпочинаємо дистанційний урок за повістю Річарда Баха “Чайка Джонатан Лівінгстон”.

Річард Бах (нар. 1936). «Чайка Джонатан Лівінгстон».  Сюжет твору Р. Баха як філософська метафора людського буття"

Завдання:

 1. Ознайомтеся з  короткими біографічними відомості про  Річарда Баха  (підручник с. 270-2)72





2. Опрацюйте інформаційні картки








3. Історія створення філософської притчі "Чайка Джонатан Лівінгстон"





4. Буктрейлер до притчі Р. Баха "Чайка Джонатан Лівінгстон" (чому потрібно прочитати твір?)




5. Прочитати повість-притчу "Чайка Джонатан Лівінгстон" (підручник, с. 273-280)

6. За бажанням - прослухайте аудіокнигу  ⇓






7. Переглянути екранізацію твору за посиланням "Чайка на ім'я Джонатан
Лівінгстон"





25-28 квітня



Людські стосунки, моральні якості, образи-символи, філософський зміст казки-притчі "Маленький принц"Антуана де Сент-Екзюпері 




 


На минулому уроці ми  розпочали знайомство з повістю-казкою А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц». Думаю, що не всім сподобався цей твір, не всі зрозуміли зміст, а образ головного героя, мабуть, для багатьох залишився загадковим і таємничим. Адже цей твір зовсім не схожий на казку, хоч у ньому розповідається про фантастичні події. «Маленького принца» слід читати, не поспішаючи, і, мабуть, не один раз, щоб взяти собі до серця ті золоті зернятка мудрості, які автор щедро розсипав у ньому.


1. Перевірка змісту казки-притчі "Маленький принц". Записати слова з анаграми в зошит.


2. Виконати завдання. Змалювати в зошит символи, що притаманні кожному героєві.



3. Опрацювати таблицю "Добро бачити тільки серцем". Поміркуйте, яку саме відповідальність особисто Ви несете у своєму віці? За кого відповідальні ви?



 4. Пригадати теоретичні знання.



 5. Доведемо, що твір Антуана де Сент-Екзюпері - це філософська казка-притча (записати до зошита).

          «Маленький принц» - це філософська казка-притча:      

*казка, тому що в ньому розповідається про фантастичні події;

*притча, тому що має яскраво виражений повчальний характер, має мораль;

*філософська, тому що в ньому розглядаються «вічні» проблеми: любові, дружби, життя, смерті.




6. Записати образи-символи .



7. Це цікаво!






МИСТЕЦТВО МАЛЕНЬКИХ КРОКІВ

 

Антуан де Сент-Екзюпері склав молитву, яка допомагала йому в найскрутніші хвилини життя. Можливо, і вам вона допоможе.

Ось вона: «Господи, я прошу не чудес і не міражів, а сили для кожного дня. Навчи мене мистецтву маленьких кроків...

Навчи мене правильно використовувати час мого життя. Подаруй мені здатність відрізняти першорядне від другорядного... Збережи мене від наївної віри, що все в житті має відбуватися гладко. Подаруй мені ясне усвідомлення того, що труднощі, поразки, падіння й невдачі є невід'ємною частиною життя, завдяки їм ми стаємо дорослішими та впевненішими... Пошли мені в потрібний момент того, у кого вистачить мужності сказати мені правду, але сказати її з любов'ю!.. Ти знаєш, як сильно ми потребуємо дружби. Дай мені бути гідним цього найпрекраснішого й найніжнішого дарунка Долі... Наділи мене фантазією, щоб у потрібний момент і в потрібному місці подарувати комусь тепло. Зроби мене людиною, яка вміє достукатися до інших. Навчи мене мистецтву маленьких кроків».

 

До пізнання істини Маленький принц зробив декілька кроків:

  • крок - прощання з астероїдом В-612 (символи: Астероїд - символ дому, вулкани - те, за що ти відповідаєш, троянда - символ краси, духовності, жіночності, баобаби - зло, погані звички);
  • крок - зустріч зі змією на Землі (символ: змія - символ долі, земної мудрості; диявольська спокуса, зла фатальність, яка несе смерть ("торкнувшись когось, я поверну його землі")).
  • крок - зустріч Маленького принца з квіткою з трьома пелюстками (квітка - символ духовності); 
  • крок - Маленький принц на високій горі (символи: гора - високий ідеал, якого прагне досягти людина, луна - самотність, механічне відтворення);
  • крок сад з трояндами - перевага добра;
  • крок - зустріч з Лисом (символ Лис - мудрості (кожна людина повинна мати духовний притулок, бути відповідальною за того, кого приручила), відповідальності);
  • крок - зустріч зі стрілочниками (потяг - символ людської долі, життєвих шляхів, що рухаються у усіх напрямках);
  • крок - зустріч з торгівцем пішолями від спраги (пішолі - символ прагнення людства забути свої проблеми; духовна наснага; розрив із природою);
  • крок зустріч із пілотом (пілот - друг);
  • 10 крок криниця (символ - духовний зміст буття);
  • 11 крок - зірки, що вміють сміятися (символ щастя, краси);
  • 12 крок - повернення до землі, до людей, до природи, до своєї душі. 

 

 

 

ЖИТТЄВІ ЦІННОСТІ

Головний герой — дитина — це душа світу. її бачення — природніше, людяні­ше, правильніше, ніж у дорослих. 

Маленький принц допоміг льотчику повернутися до себе, повірити у свої сили: льотчик знову став малювати, він перестав почуватися самотнім — друг подарував йому все небо з зірками, що сміються.

Дружба у розумінні героїв казки тлумачилася так:

розуміння, співчуття;

допомога, підтримка, розрада, самопожертва;

щастя, сонце, музика;

терпіння, духовна праця;

біль розлучення, вірність.

Казка-притча наповнена безліччю мудрих висловів:

Зірко бачить лише око.

Людина відповідає за тих, кого вона приручила.

Усі дороги ведуть до людей.

Немає в світі досконалості.

Одні тільки діти знають, що шукають.

Вода буває потрібна і серцю.

Є таке правило: прибрався сам уранці — ретельно прибери і свою планету

 Ця казка – попередження про небезпеку, яка загрожує красі. Автор хоче сказати, щоб люди замислилися над сенсом свого власного життя та життя людства.


8. Виконати завдання за посиланнням.


join.naurok.uaКод доступу 1638934

21 квітня

Вивчаємо новий розділ Література ХХ-ХХІ ст.  У пошуках себе і високого польоту
Тема уроку: "Антуан де Сент -Екзюпері (1900 - 1944). Життєпис письменника. "Маленький принц". Історія написання твору

                             Завдання:

1. Вивчити біографію А. де Сент-Екзюпері (с.260-261).

2.Додатковий матеріал .

 

Друзі письменника називали його Сент-Екс. 

 

Антуан Жан Батіст Марі Роже де Сент – Екзюпері народився у шляхетній графській родині на Півдні Франції, у Ліоні 29 червня 1900 року. У дитинстві рідні називали його Королем Сонцем –за особливу посмішку та за вміння твердо відстоювати свою незалежність. Антуан навчався у Паризькій школі мистецтв.

З раннього дитинства хлопець марив небом. У 13 років він вперше здійснив подорож на літаку. Антуан був одним із перших професійних льотчиків Франції. Він прокладав нові траси, опановував нові машини, освоював нічні польоти, літав з поштою до Північної Африки, був начальником аеродрому в Кал – Джубі ( пустеля Сахара ), на лінії Тулуза – Дакар.

 Філософ і льотчик

 

"Авіація і поезія схилилися над його колискою”.
                                           Леон
 Верт

 

 

Прошу дітей пробачити мене за те, що я присвятив цю книжку дорослому. Поважне виправдання: той дорослий - мій найкращий друг. І ще: він розуміє геть усе, навіть дитячі книжки.І він дуже потребує розради. Якщо ж все це не може виправдати, то я згоден присвятити цю книжечку тому хлопцеві, яким був колись мій дорослий приятель. Адже всі дорослі спочатку були дітьми, тільки мало хто з них про це пам'ятає. 

 

 

 

 

 

Авіація й література в житті Сент-Екзюпері стояли на першому місці.
31 липня 1944 року Сент-Екзюпері здійснив вільний політ і не повернувся. Цей політ став для нього останнім. Він загинув над морем поблизу острова Корсика.

“Щоб  писати, потрібно перш за все жити”

У 1929 році побачив світ перший його роман “Південний поштовх” У 1931 році був надрукований роман “Нічний політ” У роки  Другої світової війни він – бойовий льотчик. За вісім місяців здійснив 8 бойових вильотів. Загинув під час 9 вильоту – 31 липня 1944 року.

У 1939 році була надрукована збірка новел, репортажів, нарисів під назвою “Планета Людей”. У 1943 році Сент – Екзюпері написав ліричну казку “Маленький принц”.

Коли Антуану було 17 років, помер його молодший брат Франсуа. Перед смертю він заповідав Антуану найдорожчі речі: велосипед і рушницю. Можливо саме тоді Антуан і замислився над основами людського буття, над законами, які примушують людину бути ЛЮДИНОЮ.

Бути людиною – це значить відчувати, що ти за все відповідаєш. Згорати від сорому за злидні, хоча вони існують не з твоєї вини. Пишатися перемогою, яку здобули товариші.

                                                   Антуан де Сент - Екзюпері


2. Читати  казку(с.262-270).

Гра "Дешифрувальник"


Девізом нашої подорожі та епіграфом уроку будуть слова Миколи Вороного, але нам їх потрібно розшифрувати, закреслити кожну 3 літеру. Запиши що у тебе отрималося до зошита.

ніа, неп макрнто я жишв, - я божройвстя, шуякадв ідхеабл.



 Творча робота.


Щоб не заблукати у Всесвіті, нам потрібна карта. На ній ми маємо позначити маршрут подорожі. а назви станцій, де будуть зупинки, будуть такими ж, як і назви планет, які відвідав Маленький принц. 

В зошит замальовуєте карту та підпишіть її назву та їх мешканців.




Планета Маленкого принца.


- Що ви знаєте про планету Маленького принца?

- Яким мудрим правилом керувався в житті Маленький принц?

- Що символізують у творі баобаби?

- Які взаємини склались у хлопчика і троянди?
- Чому Маленький принц вирішив, що квітка його не любить?
- З якою метою вирушив у подорож? 






1 планета - планета........




Продовжте розповідь усно:

       На першому астероїді 325 жив один - єдиний житель...., для якого всі люди - піддані. Цей дорослий жадав влади та страждав на манію величі. Король вважав, що він повинен тільки ...... , а всі інші виконувати його.... Маленькому принцу це не сподобалося. Він вирішив, що владолюбство безглуздо і порадив королю віддавати розсудливі накази, для того, щоб вони виконувалися.



2 планета - планета ...

Продовжте розповідь усно:
На другій планеті 326 жив...., якому здавалося, що він...., .... і всі ним повинні захоплюватися. Маленькому принцу це не сподобалося, він вважав, що такі люди.....


3 планета - планета......

Продовжте розповідь усно: 

На  третій планеті 327 жив......, який пив, щоб забути, що йому соромно. Цей дорослий уникав особистої відповідальності, обманюючи самого себе. 

Свідченням тому є діалог … (прочитай його на стр. 266)



4 планета - планета.....

Продовжте розповідь усно: 


На четвертій планеті 328 жив...... він прагнув розбагатіти. Ділок не розумів краси, до всього підходив раціонально. Він постійно рахував....і вважав їх своєю власністю.



5 планета - планета.....

Продовжте розповідь усно: 

На п'ятій  планеті 329 жив ...... Він запалював  та гасив .... Маленькому принцу робота ліхтарника здалася дуже корисною. Ліхтарник не був ледачим, залишаючись вірним своєму ділу. 



6 планета - планета....

Продовжте розповідь усно: 

На шостій планеті 330 жив ...., що вивчав..., ...., ...., ..., але ніколи не бачив того, що вивчав. Наука географа була бездушною.



7 планета - планета....

Продовжте розповідь усно: 

Це була не проста планет. Маленький принц потрапив у пустелю і зустрів ...., вона була не велика, але потужніше за будь-якого короля. На високій горі розмовляв з ехом, потім побачив цілий сад ......, познайомився з Лисом, який навчив його .....



- Яку характеристику дає автор планеті Земля? Чому?
- В пустелі змія пояснила маленькому принцу, що вирішує всі загадки. Як ви зрозуміли ці слова?

- Як затоваришували хлопчик та лис?
- Які істини допоміг зрозуміти маленькому принцу лис?

- Чому маленький принц вирішив повернутись на рідну планету?
- Який спосіб обрав хлопчик? Про що це свідчить?
-  Як ви зрозуміли кінцівку твору?


 




Зробимо висновки після подорожі 

Маленького принца




 Ознайомтеся з характеристикою 

кожного героя.





Розгляньте шлях Маленького

принца до істини.




  Запиши до зошита кожен крок 


Маленького принца. 







 Пограємо!









18 квітня

Контрольна робота. Бароко і класицизм


Виконати завдання за посиланням

join.naurok.uaКод доступу 7606471
























 Мольєр "Міщанин-шляхтич". Засоби комічного: гумор, іронія, сатира, сарказм 




 Перегляньте відеоурок "Засоби комічного" та виконайте наступні завдання, поставивши на стоп. 



 Закінчити речення вправи "Інтелектуальна розминка" (письмово).

 Виписати визначення понять "гумор", "іронія", "сатира","сарказм" та вивчити .

Підготуватись до контрольної роботи " Бароко. Класицизм".
























6 -11квітня




Мольєр "Міщанин-шляхтич". Основні образи комедії (пан Журден, пані Журден, граф Дорант, Клеонт та ін.)




Розгадайте кросворд і запишіть в зошити.


1. Жанр твору «Міщанин-шляхтич»

2. Збіднілий дворянин, що позичає гроші в головного героя твору.

3. Ім'я дочки головного героя.

4. Ім'я служниці.

5. Ім'я слуги.

6. Ім'я маркізи, до якої залицялись два герої твору.


Опрацюйте матеріал,напишіть в зошит 3-4 речення про кожного героя .


Журден – головний герой «Міщанин-шляхтич», для якого бажання стати дворянином – прекрасна мрія. Пристрасно бажаючи здійснити цю мрію, Журден ні про що не може міркувати розсудливо, тому його дурять всі навколишні, в тому числі вчителі лінгвістики, філософії, танців, фехтування. Однак при всій пристрасті «одворянитися» Журден зберігає свою живу натуру і залишається самим собою: даючи гроші в борг, він завжди знає їм рахунок; якщо його розсердити, він лається і б’ється, забуваючи всі великосвітські правила; він прославляє науку за те, що існують голосні й приголосні, приходить в захват від того, що говорить прозою.

 

Г-жа Журден – дружина, в порівнянні з чоловіком розумна і начитанна, обдурити не просто, відразу бачить підступ. Дружина Журдена, істинна представниця дворянства. Це розсудлива, практична жінка з почуттям власної гідності. Вона всіма силами намагається протистояти манії свого чоловіка, його недоречним претензіям: «Ти збожеволів на всіх цих примхах, муженек. І почалося це у тебе з тих пір, як ти здумав водитися з важливими добродіями ». Всі зусилля пані Журден спрямовані на те, щоб очистити будинок від непрошених гостей, які живуть за рахунок її чоловіка і використовують його довірливість і марнославство в своїх цілях: «Ось що, гони-но ти своїх вчителів в шию з усією їх тарабарщиною».

 

Люсіль – вперта, закохана в Клеонта, дочка Журдена. Люсіль отримала гарне виховання, вона любить Клеонта через його достоїнства. Тому, не знаючи про задум коханого та його слуги, щиро обурюється і пручається спробі батька видати її заміж за сина турецького султана: «Ні, батюшка, я вже вам сказала, що немає такої сили, яка примусила б мене вийти заміж за кого- | небудь, крім Клеонта ».

 

Клеонт – закоханий в Люсіль. Клеонт шляхетний не по походженню, а за характером, він чесний, правдивий, люблячий. Клеонт впевнений, що тільки душевне благородство людини та її розумна поведінка в суспільстві є істинними. На його думку, всякий обман кидає на людину тінь. В образі Клеонта втілився ідеал класицизму: Поправді шляхетною людиною міг бути тільки той, хто у своїй поведінці керувався вимогами розуму, виходив з того, що прийнято було вважати добром.

 

Граф Дорант  має шляхетне походження, вишукані манери, підкупливу зовнішність. Але при цьому він жебрак авантюрист, шахрай, заради грошей готовий на будь-яку підлість, навіть на звідництво. Ніколь – служниця в домі пана Журдена, кохана Ков’єля. Ков’єль – слуга Клеонта, закоханий в Ніколь. Саме він придумав виставити свого господаря сином турецького султана, щоб батько його коханої Люсіль, дав згоду на шлюб.


 

Завдання. Перевірити знання за допомогою вправ у Learningapps:


1.ПАРИ ПЕРСОНАЖІВ   

2. ОБРАЗИ П'ЄСИ 

3.ПЕРШИЙ МІЛЬЙОН

Повторити значення термінів"сатира", "гумор", "іронія".












4 квітня





Мольєр "Міщанин-шляхтич".  Історія створення комедії.Тематика і проблематика твору, його загальнолюдське значення

Історія створення комедії             








Запишіть у зошити інформацію з таблиці.






Перечитайте комедію за підручником (ст.245-254). Зверніть увагу на основні образи.

Прослухайте переказ змісту комедії.




31 березня



Мольєр-майстер класицистичної комедії






Знайомимось із представником доби класицизму - Мольєром.

1. Розгадавши кросворд, ви назвете ім’я творця французької 


комедії (усно)


1


















2


















3








4














5




















6







1.     Панівний напрям французької літератури XVII ст.
2.     Головний теоретик класицизму.
3.     Французький король, який проголосив: «Держава – це я!»
4.     Драматург, представник французького класицизму.
5.     Засновник Французької Академії.
6.     Класи цисти вважали, що … людини повинен перемагати пристрасті.

2. Ознайомитись із біографією Мольєра. Прочитати ст. 239-242

3. Прочитати "Коментар філолога" ст.243-244.


4. Перевір сам себе, як засвоєно матеріал за допомогою тестів
Тест
1. У якій країні зародився класицизм?
А)  Італія        б)Франція                   в)Іспанія             г) Україна
2. Хто розробив докладну регламентацію письменницької творчості, яка стала естетичною програмою класицизму?
А) Жан Батист Поклен     б)Мольєр    в)Нікола Буало        г)Жан Расін
3. До низьких жанрів належать:
А)ода, епопея, трагедія, героїчна поема   в)наукові твори, елегії, сатири
б) ода, епопея, сатира, комедія                   г) комедія, пісні, листи у прозі
4. Жан Батист Мольєр - це:
А) Літературний псевдонім Мольєра           в) дівоче прізвище матері
 б)батько Мольєра                                           г) справжнє ім'я Мольєра
5. На якому фото зображено Мольєра?
 а

  б

 в

 г

6. Назвіть найбільше захоплення Мольєра:
А. Читання                            Б. Малювання             В. Театр
7. Який театр у 1643 році заснував Мольєр?
А. "Блискучий театр"           Б. "Пале рояль"      В. " Глобус"
8. Хто був великим прихильником Мольєра?
А. Король Людовік 14         Б. Граф Рішельє      В. Королева Франції







28 березня

Ми починаємо вивчати такий літературно-художній напрям як класицизм та її яскравого представника - Мольєра.

Запишіть тему уроку

Історичні умови, філософське та естетичне підгрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму


 На цьому уроці ми маємо познайомитись із поняттям "класицизм", його основними особливостями та представниками. Для цього необхідно опрацювати сторінки підручника 236-239 та розглянути подані нижче допоміжні матеріали.




Ієрархія жанрів 

Жанри 

Теми 

Ідеї 

Герої 

Мова 

Високі 

Ода, трагедія, епопея, героїчна поема 

Події видатного загально
державного та історичного
значення 

Прославлення монархії, громадське служіння 

Царі, королі, видатні діячі, придворні та ін..

Величава, урочиста 

Середні 

Науковий твір, елегія, сатира 

Наука, природа, людські вади 

Пізнання світу
 й людської природи 

Представники середніх класів 

Загально-вживана 

Низькі 

Комедія, пісня, лист у прозі, епіграма 

Соціальні пороки, негативні риси характерів 

Викриття соціальних і людських вад 

Низькі класи

Наближена до розмовної
























1. Виписати у зошит поняття "класицизм" (ст. 237)
Класицизм- літературно-художній напрям ( а також стиль доби), що взяв за зразок античне мистецтво з притаманними йому уявленнями про прекрасне і принципами «наслідування природі», дотримування почуття міри, прагнення до гармонії.

2. За опрацьованим матеріалом ( ст.236-239) створити паспорт класицизму, доповнивши твердження (письмово)


Назва напряму
Класицизм
Головні правила викладено у

«Високі» жанри зображували:

Низькі жанри зображували

Правило драматургії

Поділ героїв на

Конфлікти

Представники











24 березня

Джон Донн «Священні сонети». Сонет 19 «Щоб мучить мене…». Напруга почуттів ліричного героя. Символіка твору. Поетична мова


1.Опрацюйте біографію поета підручник с.233-235.

2. Прочитати сонет с.235-236.
3.Виписати із сонета образи-символи, пояснити їх прямий і прихований зміст. 

21 березня


Тема уроку. Бароко як літературно-мистецький напрям у європейській літературі й мистецтві. Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки.

Запишіть тему до зошита.
1.Опрацюйте теоретичний матеріал підручника "Примхливий світ бароко" ( стор.230 - 233 ).
2.Робота з рубрикою "Перевірте себе" ( стор.233 ), усно.
3.Перегляньте відеоролик "Бароко", який допоможе вам систематизувати та доповнити  знання з  теми.






 4.Визначте та запишіть у зошиті основні ознаки епохи бароко, його мистецтва
.
5.Ознайостесь з відомостями  про Дон Луїс де Гонгору-і-Арготе за посиланням  https://uk.wikipedia.org/wiki/Луїс_де_Ґонґора

6. Прочитайте вірш  Л. де Гонгори-і-Арготе "Галерник":

ГАЛЕРНИК


На галері, на турецькій
I до лави там прикутий,
Руки на весло поклавши,
Очі втупивши додолу,
Він, драгутівський невільник,
Біля узбереж Марбельї
Нарікав під звук суворий
Ланцюга й весла своїх:

\"О святе іспанське море,
Славний береже і чистий,
Коне, де незмірна безліч
Сталася нещасть наморських!
Ти ж бо є те саме море,
Що прибоями цілує
Краю батьківського мури,
Короновані і горді.
Про дружину принеси ти
Вістку і скажи, чи щирі


7.Схарактеризуйте ліричного геоя поезії за інтерактивною вправою ""Сонечко". ( у зошиті).
8. Доведіть за допомогою цитат, що у вірші Л. де Гонгори "Галерник" наявні провідні теми барокової літератури: людина і доля, блукання людини у Всесвіті,залежність від вищих сил, драматизм духовного життя(  усно ).


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ


1. Опрацювати матеріал підручника про мистецтво бароко; (стор.230-232 ).
2.22222222222222222222222222222222222222222222222222222222222222
2.Виразно читати вірш Л. де Гонгори "Галерник" , висловлювати свої думки та враження
3.За бажанням:Написати твір-мініатюру ( або відгук ) про один із творів мистецтва бароко ( крім літературних)  12 балів.









24 лютого

Контрольна робота.  Твір-роздум на одну із запропонованих тем(за літературою Відродження)
Теми творів

Що в образі Дон Кіхота варто наслідувати?

Образ коханої жінки в сонетах Шекспіра,Петрарки.

Краса і щирість почутттів у ліриці Петрарки.

Чи могли залишитись жити Ромео і Джульєтта?

Оспівування чистого, пристрасного кохання в трагедії Шекспіра "Ромео і Джульєтта"

Виконуйте на чернетках! Бажаю успіхів!!!!











7 лютого

Мігель де  Сервантес Сааведра-автор роману"Дон Кіхот"



1.Опрацювати матеріал підручника с.208-210.




2.Перегляньте додатковий матеріал.


Літературна діяльність Мігеля почалася доволі пізно, коли йому було 38 років. Після першої новели «Галатея» (1585 рік) він написав чимало драматичних творів, які користувалися невеликим успіхом.

Тож заради насущного хліба майбутній автор «Дон Кіхота» змушений поступити на інтендантську службу; йому доручають закуповувати провіант для «Непереможної Армади». Та ці обов'язки приносять йому самі невдачі, він навіть потрапляє під суд і якийсь час сидить у в'язниці.

Проте він не припиняє своєї письменницької діяльності, спершу нічого не друкуючи. Особисті поневіряння фактично стають матеріалом для його майбутньої письменницької праці.

З 1598 до 1603 року немає майже жодних звісток про життя Сервантеса. У 1603 році він з'являється в Вальядоліді, де займається дрібними приватними справами, що дають йому убогий заробіток, а в 1604 році виходить в світ перша частина роману «Хитромудрий ідальго Дон Кіхот Ламанчський», що мала величезний успіх в Іспанії (за кілька тижнів розійшлося перше видання і в тому ж році чотири наступних) і за кордоном (переклади багатьма мовами). Проте матеріальне становище автора не змінилося, лише посилилося вороже ставлення до нього, що виразилося в глузуваннях, наклепах, переслідуваннях.

Від цього часу й до самої смерті літературна діяльність Сервантеса не припинялася: в проміжку між 1604 і 1616 роками з'явилися друга частина «Дон Кіхота», всі новели, багато драматичних творів, поема «Подорож на Парнас» і роман «Мандри Персілеса і Сигізмунди», що був надрукований уже після смерті автора.

Майже на смертному одрі Сервантес не переставав працювати; за кілька днів до смерті він постригся в ченці. 22 квітня 1616 року він помер від набряку-набухання головного мозку (за іншою версією, від цукрового діабету).

3.Прочитайте 1 розділ роману"Дон Кіхот",с.213-215.






























Завдання на 31.01-03.02

Запишіть тему уроку

Оспівувння чистого прекрасного коханння Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість. Проблема життя і смерті. Трактування фіналу. Гуманістична цінність трагедії Шекспіра, її популярність серед різних поколінь

Виконайте завдання



1.Опрацюйте схему, запишіть у зошити.



2. Перегляньте фільм за трагедією.

3.За допомогою хмарки слів складіть сюжетний ланцюжок твору.


4. Виконайте завдання                                                                                                                        
                                                                                                                                                   










5.Дайте відповіді на запитання(письмово).                                                               







Запишіть тему уроку


Епоха Відродження в Європі. Гуманізм. Характерні риси ренесансної культури і літератури



Виконайте завдання

1. Орацювати матеріал підручника с.178-181.

2. Зробити ментальну карту або конспект.












Добрий день! 

18 листопада


Тема:  «Квінт Горацій Флакк (65–8 рр. до н.е.). «До Мельпомени». Тема мистецтва і призначення митця у творі. Пам’ятник як символ вічності поезії»  

1. Ознайомитися з презентацією

👉 


2. Виразне читання оди Горація «До Мельпомени»



3. Виконати завдання (в презентації)

4. Переглянути відеоурок (за бажанням)


   Домашнє завдання:

1. Підручник – чит. стор. 114-116.

2. Виразне читання оди Горація «До Мельпомени".

















Тема:  «Публій Вергілій Марон (70-19 рр. до н.е). «Енеїда». 

Образ Енея та його значення в композиції твору»  



1.Ознайомитися з презентацією.

👉


2. Перенести у зошит з презентації 2 схеми «Енеїда»

3. Додатково (за бажанням) прочитати  біографічні відомості про Вергілія

👉



4.Прочитати ст.104-109 підручника

5.Письмово – доповнити текст пропущеними словами (останній слайд презентації)

6.   Прочитати ст.109- 113 підручника

      Або (за бажанням) послухати аудіокнигу:

    

7.  Ознайомитися з презентацією.

👉


8.   Виписати з презентації тему, ідею поеми Вергілія «Енеїда».














11 листопада

Запишіть тему уроку


Есхіл. Утілення міфу про Прометея у трагедії "Прометей закутий". Основний конфлікт трагедії

 

Виконайте завдання

1. Прочитайте матеріал підручника про Есхіла с.94-95.

2.Опрацюйте рубрику"Коментар філолога".

3. Прочитайте уривок з трагедії "Прометей закутий"с.97-103.



4. Познайомтесь з додатковою інформацією.




Автор: Есхіл

Літературний рід: драма

Жанр: трагедія

Сюжетна основа: міф про Прометея. Тема: змалювання протистояння титана Прометея та Зевса.

Ідея: засудження тиранії та самодержавства, уславлення самопожертви та сили духу у боротьбі з деспотичною владою.

Провідний мотив – повчання шанувати розум, прославлення радості життя і незламності в горі. 

Віршовий розмір – шестистопний ямб

Головні герої “Прометей закутий” Влада й Сила — слуги Зевсові. Гефест — бог-коваль. Прометей — титан. Прометей – мужній, людяний, захищає, навчає, страждає, несправедливо покараний за добро, богоборець. Океан — титан. Хор Океанід — дочок Океанових. Іо — діва-телиця, дочка Інахова. Гермес — вісник Зевсів.

Композиція: 9 частин (1 – пролог, 2 – парод, 3 – епісодій перший, 4 – стасим перший, 5 – епісодій другий, 6 – стасим другий, 7 – епісодій третій, 8 – стасим третій, 9 – ексод).

Особливості трагедії Есхіла “Прометей закутий“: переосмислення міфічного образу; монументальність образу титана; причина конфлікту: непримиренність поглядів двох визначних осіб – Прометея та Зевса; прийом трагічної іронії; трагічний фінал.

Трагедія “Прометей закутий” – частина трилогії про Прометея. Інші дві частини (“Прометей-вогненосець” та “Звільнений Прометей”) не зберіглися.

Художні засоби “Прометей закутий” Епітети – ефіре божественний, бистрокрилі вітри, незліченна морська хвиля, безчесні пута, безбережне страждання, нездоланна сила, кайдани люті, подих незримий, бездольний бог, помахи легковійні Алегорія – Безсила вмiлiсть перед Неминучiстю. Що Прометей зробив для людей?

 

Сюжет “Прометей закутий” Драма починається з того, що Гефест, бог ковальського мистецтва та вогню, за наказом Зевса, владики богів, приковує титана Прометея до скелі. Воля Зевса зумовлена тим, що Прометей розгнівав його. По-перше, титан викрав вогонь у богів і віддав його людям. По-друге, Прометей знав і не хотів виказувати Зевсу таємницю про те, у чому полягає загроза його пануванню. А саме: що від Зевса у Фетіди може народитися син, який буде сильнішим за батька, а отже зможе скинути його з трону. У ході вистави з ув’язненим розмовляє Гермес. А також Океан — титан, який на відміну від Прометея, таки скорився Зевсові, та царівна Іо, коханка Зевса, обернена ревнивою Герою на телицю, яку у вигляді ґедзя переслідує тисячоокий Аргус. Вистава супроводжується співом хору, який складається з німф-океанід. П’єса закінчується тим, що нескорений Прометей рішуче повідомляє Гермесу, що не збирається принижуватися перед Зевсом і розповідати йому будь-які таємниці. За це Громовержець під акомпанемент грому і блискавок скидає скелю, до якої прикутий титан, у безодню.







  • Завдання на 9 листопада

    Запишіть тему уроку


    Давньогрецький театр, його характерні особливості, роль в античному суспільстві.Основні жанри давньогрецької лірики-трагедія і комедія.


    Виконайте завдання

    1.Опрацюйте матеріал підручника с.88-93.

    2. Із рубрики "Коментар філолога"дізнайтесь про зародження жанрів "трагедія", "комедія".

    3.Опрацюйте рубрику"Коментар архіваріуса".

    Запишіть основні частини давньогрецького театру.




    Вітаю! Завдання на 2 листопада

    Запишіть тему уроку


    Особливості розвитку й види лірики в Давній Греції. Тіртей"Добре вмирати тому...". Ідея захисту рідної країни в елегії. Античний ідеал героя

    Виконайте завдання

    1. Опрацюйте статтю підручника с. 79-80.

    2. Дізнайтеся біографічні відомості про Тіртея с.81-82.

    3. Прочитайте елегію"Добре вмирати тому"с. 83.

    4.Виконайте "Літературний практикум"с.84(усно).

    5.Складіть порівняльну характеристику типів воїнів із вірша Тіртея.


    Хоробрий воїн                 Воїн- зрадник




    Завдання на 4 листопада

    Запишіть тему уроку

    Сапфо "До Афродіти"("Барвношатна владарко, Афродіто...).Образ ліричної героїні , глибина її почутттів і переживань

    Виконайте завдання


    1.Опрацюйте статтю підручника с.84-86.

    2. Прочитайте вірш с.87-88.


    3. Виконайте літературний практикум с.88(усно).

    4. Схарактеризуйте Сапфо за допомогою інтерактивної вправи "Сонечко".

    5. Виконайте завдання за посиланням.

    Код доступу 9421644  посилання
    join.naurok.ua







    Вітаю!Сьогодні 26 жовтня

    Завдання із зарубіжної літератури
    Запишіть тему уроку

    Розвиток мовлення. Письмовий твір
    Порівняльна характеристика Ахілла і Гектора


















    ДОРОГІ ДІТИ! ШАНОВНІ БАТЬКИ!

    КАРАНТИН ПРОДОВЖЕНО ДО16 КВІТНЯ (включно)! 

    Ми продовжуємо навчатися дистанційно
    Пам'ятайте, що тільки систематична робота по опрацюванню нового матеріалу 
    та виконанню практичних завдань здатна принести позитивний результат! 
    Не лінуйтеся! Працюйте кожного дня відповідно до розкладу уроків!


    КАРАНТИН - НЕ КАНІКУЛИ!

    ДОРОГІ ДІТИ! ШАНОВНІ БАТЬКИ!



    Щоб не марнувати час і не зупиняти освітній процес,
     ми продовжуємо навчатися дистанційно. 








    Вітаю! Завдання на 5-6 травня

    Річард Бах «Чайка Джонатан Лівінгстон».  Сюжет твору Р. Баха як філософська метафора людського буття.
    Крок перший. Опрацюйте розміщені нижче матеріали.
    Крок другий. Складіть десять запитань і відповідей до них за творчістю Річарда Баха. (надіслати мені)
    «ЧАЙКА ДЖОНАТАН ЛІВІНГСТОН» АНАЛІЗ
    Автор — Річард Бах
    Рік видання — 1970
    Жанр — повість-притча
    Тема — розповідь про молоду чайку, яка навчилася літати та присвячує себе самовдосконаленню і самопожертві
    Ідея — потрібно прагнути до самовдосконалення
    Алегоричні образи 
    «зграя чайок – наше повсякденне життя;
    політ Джонатана Лівінгстона – свобода; прагнення вдосконалювати політ – шляхи людського самовдосконалення, бажання пізнати сенс буття і осмислити свій статус у світі.
    Основний конфлікт в творі «Чайка Джонатан Лівінгстон» — це конфлікт між сірою масою людей (Зграя) та особистістю (Джонатан). Зграя вважає, що вони не здатні пізнати сенс життя, бо він недосяжний, вони кинуті у цей світ лише для того, щоб їсти та жити доти, доки вистачить сил. З цим категорично не згоден Джонатан, яким керує жага пізнання: «Тисячі років ми рискаємо в пошуках риб’ячих голів, але зараз нарешті стало зрозуміло, навіщо ми живемо: щоб пізнавати, відкривати нове, бути вільними».
    Композиція повісті складається з 3 частин, і це не випадково, бо
    Р. Бах показав 3 ступені духовного вдосконалення Джонатана. 1- усвідомлення ідеї свободи; 2- досягнення досконалості; 3-прагнення поділитися знанням вищої істини з учнями, щоб вони також втілили ідею Великої Чайки – всеосяжну ідею свободи.
    Уважно прочитайте (тисніть тут)
    Перегляньте інтерактивну книгу






    Завдання на 28-29 квітня

    Запишіть тему уроку

    Марина Аромштам."Коли відпочивають янголи". Учителька Марсем та її учні: два погляди на один світ. Моральні проблеми та їх осмислення в творі

    1.Ознайомитися з біографією Марини Аромштам за посиланням https://www.ukrlib.com.ua/bio-zl/printit.php?tid=8015

    2.Прочитати твір "Коли відпочивають янголи" за посиланням https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=8526 (уривки) або https://dovidka.biz.ua/koli-vidpochivayut-yangoli-skorocheno/

    3.Інтерв`ю учнів з Мариною Аромштам https://www.youtube.com/watch?v=syhRdmYcjKw

    4.Дистанційний урок «Марина Аромштам «Коли відпочивають янголи» https://www.youtube.com/watch?v=max8q8oabg8

    5.Виконати тестові завдання за посиланням



    Код доступу 6945869        

    Завдання на 21-22 квітня

    Запишіть тему уроку

    Барбара Космовська. "Буба: мертвий сезон". Художній світ Б. Космовської.
    Батьки-діти, діди-онуки

    Часто ми сприймаємо книги як щось далеке від життя, ідеальне або перебільшено жахливе. Побутує також переконання, що дорослі письменники не здатні зрозуміти підлітків, їхні проблеми та переконання. Сучасна польська письменниця Барбара Космовська ламає ці стереотипи своїми книгами про дівчинку Бубу та іншими творами. У цьому спробують переконати нас учасники практичної читацької конференції.

    Барбара Космовська (нар. 1958 року у місті Битів, Поморське воєводство, Польща) — відома польська письменниця.Закінчила факультет польської мови в Ґданському університеті. Деякий час працювала вчителькою польської мови в Битові. 1999 року захистила кандидатську дисертацію на тему «Між дитинством і дорослим життям. Про романи Софії Урбановської». Дисертаційна робота стосувалася польської літератури періоду позитивізму й була відзначена дипломом за найкращу роботу. Зараз Б. Космовська працює на посаді доцента кафедри історії літератури романтизму й позитивізму в Поморській академії у м. Слупськ. Її наукові зацікавлення — це передусім література позитивізму та дитяча й молодіжна література (співпрацює із журналом «Гулівер», присвяченим цій проблематиці). Депутат міської ради в Битові.Літературний дебют Б. Космовської припав на роки навчання в ліцеї (1970-ті рр.). Перші спроби опубліковані в неіснуючому нині журналі «Na przełaj» («Навпростець»). У 1980-ті рр. Барбара здобула численні премії на поетичних конкурсах. Перший її великий роман «Голодна кішка» видано 2000 року.2001 року вийшов друком роман «Приватна територія», 2002-го — «Провінція», «Гобелен» та «Буба», 2003-го — «Угору річкою», 2004-го — «Блакитний автобус», 2005-го — книжка «Думчики». Б. Космовська також є авторкою романів «Пушка» та «Буба: мертвий сезон».Кілька книжок Космовської вибороли престижні нагороди: книгу «Приватна територія» названо найжіночнішим романом Б. Космовської; 2001 року вона перемогла на літературному конкурсі «Щоденник польської Бриджит Джонс», організованому видавництвом «Zysk i S-ka». Роман опинився у «Списку бестселерів А. Ростоцького», який публікує газета «Rzecz Рospolita»; «Буба» 2002 року отримала головну премію на польському конкурсі романів для дітей та юнацтва «Повір у силу фантазії», організованому видавництвами «Муза» та «Медіа Родина»; книжка «Позолочена рибка» здобула літературну премію «Книга року — 2007», засновану польською філією International Board on Books for Young People, та отримала першу премію на Літературному конкурсі ім. А стрід Ліндґрен, організованому Фондом «Уся Польща читає дітям» під патронатом Міністра культури та національної спадщини Польщі.


    2.Перегляньте буктрейлер


    3 . Читайте твір на Укрліб

    4. Виконайте тести за посиланням                                                                                            join.naurok.uaКод доступу 7682203


    Завдання на 14-15 квітня


    Розпочинаємо вивчати новий розділ" Література 20-21 століть. У пошуках себе і високого польоту".


    Завдання:

    - Опрацювати матеріал підручника ст. 260-262
    - Переглянути презентацію «Антуан де Сент-Екзюпері» (автор А.Химинець)
    - Скласти таймлайн (лінію часу) життя і творчості А. де Сент-Екзюпері за шаблоном



    - Прочитати казку-притчу «Маленький принц» (повний текст)
    - Створити інтерактивну карту подорожі Маленького принца
    - Заповнити таблицю «Заняття мешканців астероїдів»





    Виконати тестові завдання за посиланням

    join.naurok.uaКод доступу 9937856










    Завдання на 1 квітня










    Виконайте контрольну роботу за посиланням

    join.naurok.ua Код доступу 4803258






    Вітаю! Завдання на 31 березня

    Запишіть тему уроку

    Розвиток мовлення. Твір за комедією Мольєра " Міщанин-шляхтич"

    Теми для творів

    1. Над чим і над ким сміється Мольєр в комедії "Міщанин-шляхтич"?
    2. Чи легко стати шляхетною людиною( за комедією "Міщанин-шляхтич").
    3. Мій улюблений герой комедії " Міщанин-шляхтич".
    4. Наскільки актуальною є в наш час комедія "Міщанин-шляхтич".

    Твори не надсилайте. Перевірю, коли прийдемо на заняття.








    Вітаю! Завдання  на 25 березня

    Запишіть тему уроку

    Мольєр "Міщанин- шляхтич". Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм)

    Виконайте завдання.

    1. Літературний диктант.

    Головний герой комедії "Міщанин-шляхтич"....
    Герой прагне стати ...
    Слуги в комедії...
    Люсіль в комедії- це
    Весела вигадка про сина турецького дворянина належить...
    Перевдягнувся на турецького вельможу...
    Пана Журдена посвятили в сан...
    На бенкет пан Журден запросив...
    Маркіза Дорімена закохана...
    У кінці намічаються весілля...

    2. Повторимо терміни

    Гумор- вид комічного, коли серйозне в житті зображено в жартівливому тоні, коли про людські вади  говориться з добродушною посмішкою.

    Іронія- засіб гумору та сатири, заснований на приховано-глузливому,зневажливо- осудливому зображенні людини та явищ.

    Сатира-різке викриття зображуваного з  його гострим висміюванням.

    Сарказм-зла й уїдлива насмішка,сповнена ненависті і гнівного презирства.

    3. Дати письмові відповіді на запитання.

    -Які засоби комічного автор використав,щоб найбільш точно змалювати своїх персонажів?

    -Що висміює і що прославляє Мольєр у комедії?

    -Які моральні висновки можна зробити?








    Вільям Шекспір . Роль Шекспіра в розвитку англійської національної літератури і
















     світового мистецтва.. Трагедія"Ромео і Джульєтта". Історія створення


    Ми продовжуємо відкривати  світ літератури Відродження. Сьогодні ви познайомитесь  з дивовижним поетом і драматургом- Вільямом Шекспіром.

    Виконайте завдання

    1. Опрацюйте матеріал підручника про Шекспіра с. 186-190.

    2.Запишіть у зошити "Три періоди творчості"


      1період- 1590-1600рр.-"оптимістичний"-написав більшість комедій("Приборкання непокірної", "Два веронці", "Сон літньої ночі"), історичні драми-хроніки("Річард3", "Король Джон", "Генріх4"), трагедія"Ромео і Джульетта",сонети.

    2період- 1601-1608рр.-"трагічний"- трагедії "Гамлет", "Отелло","Корль Лір", "Макбет".

    3період- 1609-1612рр.-"романтичний"-п`єси "Зимова казка", "Буря".

    3. Прочитайте трагедію "Ромео і Джульєтта".

    4. Знайдіть інформацію про історію створення трагедії "Ромео і Джульєтта".

    Бажаю приємного знайомства з  Шекспіром!








































    Сьогодні 13 січня

    Запишіть тему уроку

    Епоха Відродження в Європі. Характерні ознаки ренесансної культури і літератури

    1. Опрацюйте матеріал підручника с.178-180.
       
    2. Зробіть гронування за темою "Відродження" 
      
    3. Засвойте значення поняття"гуманізм".



    14 січня

    Запишіть тему уроку

    Франческо Петрарка- видатний італійський поет-гуманіст. Багатство людської душі, краса і щирість людських почуттів, оспівування кохання в "Книзі пісень"
     

    Носієм ідеології нової людини,яка усвідомлює свою індивідуальність та неповторність. вважають Франческо Петрарку. Саме з його творчості в італійській літературі починається доба Відродження . З поезії Петрарки ми розпочнемо відкривати для себе світ літературного мистецтва Відродження.

    Виконайте завдання

    1.Опрацюйте матеріал підручника с.181-184.

    2.Прочитайте сонети 62, 132.

    3. Опрацюйте рубрику "Перевірте себе".

    4.Складіть кросворд за життям  та творчістю Петрарки.









    Немає коментарів:

    Дописати коментар